2013-05-22, 17:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur lång tid ska de ge KJ att kunna ta livet av sig innan polisen agerar.

Ja, man kan inte kalla dom blixten direkt. Uselt pressmeddelande anser jag.,
Först förhör man honom och sen släpps han och avskrivs som misstänkt i inledningsskedet.
Sen mörkar man uppgifter om just denna personen från polisen håll i början för att ingen ska misstänka honom. Vad fan sysslar dom med där uppe i urskogen egentligen. Uselt skött också för den delen .

Människorov? Det är väl mord just nu man ska ha som rubricering.
Hur mycket behövs för att inse att det är mord.

Får hoppas krim sätter lite fart på¨dom där uppe.
Citera
2013-05-22, 17:27
Medlem
Har lirat handboll med KJ i mina yngre dagar och han var då en trevlig och lite speciell person av det jag kommer ihåg.

Tycker folk går för hårt in på att han är den skyldige i nuläget, lugna ner er lite med dom vilda anklagelserna och spekulationerna. Jag varken skyddar honom eller säger att han är skyldig men när folk skriver specifikt "hur länge ska KJ få gå fri så han kan ta livet av sig?" utan att han bevisat skyldig gör mig fan förbannad.
Senast redigerad av Inzult 2013-05-22 kl. 17:29.
Citera
2013-05-22, 17:27
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppie
Kan hon ha hållits kidnappad, och mördats nyligen?

Det är inte det mesta sannolika kanske.
Citera
2013-05-22, 17:28
Medlem
Tegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Det där handlar väl om att de måste vara 100% säkra på det? Även om allt talar för det. Kan dock tycka att om hela kroppen är hittad så borde dem väl SE att det är hon?

Fast det beror väll lite på vad mördaren hittade på under styckningen och om något djur har varit fram och ätit så blir det lite knepigare även om antagligen kan vara ganska säker så räcker det inte.

Tragisk historia och hoppas de får fast den skyldige.
Citera
2013-05-22, 17:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Först förhör man honom och sen släpps han och avskrivs som misstänkt i inledningsskedet.
Sen mörkar man uppgifter om just denna personen från polisen håll i början för att ingen ska misstänka honom. Vad fan sysslar dom med där uppe i urskogen egentligen. Uselt skött också för den delen .

Men fallet handlar ju om VB och dom sa ju att dom inte ändrar brottsrubriceringen förrän identiteten är klarlagd. Kanske har dom lyckats med det med fler delar nu, eller så måste dom vänta på rättsmedicins svar?
Citera
2013-05-22, 17:29
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hej
Jag har försökt att följa tråden, läser ju även tidningarna men med två små barn blir tiden knapp och jag hinner inte med i allt som skrivs, har försökt titta tillbaka i tråden men det är omöjligt att förstå allt.

Skulle någon som har följt tråden vilja dra lite kort om vad som kommit fram i tråden om eventuella misstänkta, vem hon träffade då hon skulle plugga etc. Någon hade gjort henne irriterad?
Det finns inga misstänkta enligt polis.

KJ är exet och pluggkompisen enligt folk som deltagit i skallgången med MP.
VB ska ha lämnat 21:00 vittne säger att han hört skrik eller rop i byggnaden runt den tiden och VB ska ha setts i området kring det huset runt 21:00 också av ännu ett vittne.

Inget konkret har tagits fram om hon var irriterad eller inte. Om hon var irriterad så känns ju den glada tonen i "motionera och sen plugga^^" obefogad.

Resten är spekulation.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Polisen får kritik igen...

Citat:
Ännu en gång hann Missing People före polisen.

Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi, är kritisk:

- Man kan ifrågasätta om polisen sköter sin uppgift på rätt sätt, om de inte lyckas med sådant här

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16825094.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Får hoppas krim sätter lite fart på¨dom där uppe.

Som sagt, jag tror och hoppas att vi kommer bli förvånade när FUP kommer, om hur bra koll polisen haft på läget. Tror det är lite "katt och råtta-lek" just nu för att fullständigt kunna krossa GM bevismässigt.
Citera
Medlem
Info till er som ser värsta blodstänken, det behöver inte vara så.

Nerblodning vid slakt/styckning

För er som inte känner till det behöver det inte bli så blodigt vid en slaktplats.
Det finns ju anledningar att vi vill ha köttet vi äter avblodat.
Vi tömmer på blod omedelbart efter bedövning/avlivning jämför kosher och halal slakt

Djur som inte är avblodade tex trafikskadat,
det ser inte roligt ut med koagulerat blod i steken.
Men det blir då mindre blod på styckplatsen.

Så allt beror på ev. avblodning och tidpunkt för styckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hej
Jag har försökt att följa tråden, läser ju även tidningarna men med två små barn blir tiden knapp och jag hinner inte med i allt som skrivs, har försökt titta tillbaka i tråden men det är omöjligt att förstå allt.

Skulle någon som har följt tråden vilja dra lite kort om vad som kommit fram i tråden om eventuella misstänkta, vem hon träffade då hon skulle plugga etc. Någon hade gjort henne irriterad?

Vem är KJ vem är BM?? Foton?

Tråden växer med enorm fart, jag har också svårt att hålla tempot. Dock kan jag iaf säga att denna KJ ska tydligen föreställa den hon skulle ha "pluggat" hos, det ju lite oklart huruvida de verkligen skulle plugga eller ej. Det är för övrigt KJ som är mest misstänkt här på FB. Är benägen att hålla med......han är helt klart intressant....
Citera
2013-05-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
KJ är absolut inte studiekompisen. Så frågan är, vem är det då?
Kan det finnas en teoretisk möjlighet att vi har någorlunda rätt adress men fel namn?
Hur blev KJ ens intressant annat än för att han är vän med VB på Facebook och bor på rätt gata?

Har inte kunnat läsa hela tråden, blinkar man har det kommit tre nya sidor... Men jag har funderat lite på Ica-påsen, att hon skulle fått den av honom att ha skolböckerna i, men vad hade hon böckerna i när hon kom dit då??? Ganska opraktiskt att ta med sig böcker i handen, om man pluggar handlar det ju om anteckningsbok, pennor och sudd osv också.
Citera
2013-05-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Det enda som erhålls på KJ är att hon var där sist och att det har hörts ett skrik i antingen samma hus eller i anslutning till. För övrigt kan skriken lika gärna varit argument eftersom det står såhär:

Det känns inte heller helt rätt att ett ex som man inte verkar ha några problem att gå hem till helt plötsligt mördar en. Att densamme cool-lugnt medverkar i skallgången, efter att ha styckat sitt ex i ett motivlöst brott? Det känns helt fel.

Det ska även finnas ett vittne som sett henne kring 21:00.

Sen kan heller inte KJ kopplas till bilen eller hoten än.

Jag vill höra varför ni tror KJ är så himla solklar?

Det skulle jag också vilja för i min värld finnd det några saker som tvärtom talar mit att det skulle vara Kj.

1. Polisen sa med emfas förra onsdagen i Efterlyst att han var helt friad från alla misstankar.
2. Ett oberoende vittne har sett VB ensam EFTER det att hon lämnade KJs bostad.
3. VB skickade SMS efter det att lämnat KJ -vad jag förstått var mottagaren av detta sms MB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in