2013-05-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Hon har kommenterat på vänners sidor där dom efterlyst VB men inte nånstans har nån reagerat å ifrågasatt...Därför misstänker jag att dom flesta av MB AN vänner vet vad som hänt & håller med AN innerst inne men som ändå delar efterlysningen av VB för det e rätt sak att göra

Hur gräver man vidare i detta då? Det du och L.D. skriver är ju intressanta saker som kan ge bra bränsle.
Det måste ju finnas karateelever som vet om det var en "affär" eller inte.
Och inte fan kan man kalla en försvunnen elev "kackerlacka" utan att tvingas förklara sig. Rena gökboet ta mig fan.
Vet att lapparna där uppe inte säger många ord i livet, men nog är det väl bra märkligt att inget kommit ut om så centrala detaljer. Denna tystnad är för mig obegriplig även om lappar är inblandade.
Senast redigerad av Stefansson1 2013-05-13 kl. 10:41.
Citera
2013-05-13, 10:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du försöker vända på saken.
Det är ju inte för att MB är trevlig som misstankarna har vänts mot honom. Det är för att han var VBs tränare och för att hans fru har skrivit hemska kommentarer om VB.
Sedan har vissa försökt ta MB i försvar genom att säga att han är jättetrevlig men detta bevisar ingenting. Fortfarande kvarstår att förklara varför hans fru skrev dessa fruktansvärda kommentarer.
Kan du komma med en bra förklaring?

Jag vill gärna kommentera detta. Jag redovisade en alternativ förklaring någon sida tillbaks, fick ingen respons på det. Det kan ju också vara så att A*nika har en anledning att vara bitter på VB utan att det har med försvinnandet att göra. Något gammalt groll, och nu såg hon sin chans att ge uttryck för det. Och jag har också undrat, är det ställt utom allt rimligt tvivel att det är A*nika själv som har skrivit detta, liksom VB mor skulle ha skrivit vad som lagts henne till last, eller finns det någon alternativ teknisk förklaring till detta, t ex hackade konton eller annat?

EDIT;Att det inte fanns någon profilbild eller andra foton på A*nikas sida gör mig misstänksam, var det ett konto som den riktiga A*nika förfogade över?
Senast redigerad av OY 2013-05-13 kl. 10:48.
Citera
2013-05-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Gå in på hennes facebook:
https://www.facebook.com/vattchareeyabangsua* (byt ut * mot n)

Scrolla ner till hennes status som är skriven 8 juni 2012 "Niice Änntliigen stundenten! "
och läs kommentarerna där.

Stackars flicka..
Otroligt hemskt om något illa har hänt henne nu..
Citera
2013-05-13, 10:48
Medlem
Det är inte bara tystnad om varför AN är arg utan även total tystnad om alla andra inblandade.

På sätt och vis är det ju bra att oskyldiga inte smutskastas. Men det nämndes i tråden att styvfarsan kanske inte var så snäll mot kvinnor. Är han dömd för nåt tidigare? Är han det så ser jag ingen anledning att hålla inne med sån info.

Men visst känns det lite som jägarna. "Det var ju bara en Filipinhora!"
Citera
2013-05-13, 10:49
Medlem
ME077s avatar
Apropå läraren Ander* så har ju han likat några av V´s bilder på fb under 2013. Han gillar att fotografera unga tjejer. Han har många bilder på sig själv som ung på sin fb.
Dessutom stavar han sitt efternamn olika på fb, eniro och ratsit.
Detta är väl antagligen totalt onödig info men.

Någon i tråden skrev att karatetränaren och V haft ett förhållande (källa V´s mamma). Pga karatefruns kommentarer kan vi väl nästan säga att det är fastställt att så var fallet?
Senast redigerad av ME077 2013-05-13 kl. 10:55. Anledning: tillägg
Citera
2013-05-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vill gärna kommentera detta. Jag redovisade en alternativ förklaring någon sida tillbaks, fick ingen respons på det. Det kan ju också vara så att A*nika har en anledning att vara bitter på VB utan att det har med försvinnandet att göra. Något gammalt groll, och nu såg hon sin chans att ge uttryck för det. Och jag har också undrat, är det ställt utom allt rimligt tvivel att det är A*nika själv som har skrivit detta, liksom VB mor skulle ha skrivit vad som lagts henne till last, eller finns det någon alternativ teknisk förklaring till detta, t ex hackade konton eller annat?

EDIT;Att det inte fanns någon profilbild eller andra foton på A*nikas sida gör mig misstänksam, var det ett konto som den riktiga A*nika förfogade över?

Ja visst kan det finnas någon annan anledning att hon var arg men sannolikheten är inte så stor. Eftersom MB var VBs tränare så borde han ju ha varit hyfsat bra vän med VB. Att då hans fru samtidigt skulle gått och hatat henne för en helt annan anledning känns ganska långsökt.

Det faktum att AN har stängt sin FB och att både hon och hennes man verkar ha gått under jorden utan att på något sätt förklara detta beteende tyder också på att detta är allvarligt.
Annars borde hon eller hennes man gå ut och förklara hur det ligger till så att dom slipper mer spekulationer.
Citera
2013-05-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Apropå läraren Ander* så har ju han likat några av V´s bilder på fb under 2013. Han gillar att fotografera unga tjejer. Han har många bilder på sig själv som ung på sin fb.

Nej, det är alls ingen onödig info.
Att han stavar sitt namn olika säger åtminstone mig att han vill skydda något.
Citera
2013-05-13, 10:59
Medlem
-DaRude-s avatar
Hur troligt är det att den försvunne gått upp i rök med egen vilja? Även om jag misstänker brott så ska man väl inte utesluta att hon kan ha försvunnit just för att hon vill det, trots omständigheterna. Men det är väl ganska orimligt kanske.
Citera
2013-05-13, 10:59
Medlem
Hennes fb är nu stängd, men kanske någon har den nedladdad?
Citera
2013-05-13, 11:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
http://www.wikstens.nu/default.asp?item=fastigheter

Flottiljvägen 4a, b

Flottiljvägen 4 c

Kavallerivägen 4, & 5

Kompisen bor på någon av följande adresser!
Det finns en PM skriven på Flottiljvägen 4 C. Enligt hitta.se bor han på Ugglegatan 2 C, troligen en gammal adress. Om det är så bodde han granne med VB.
Citera
2013-05-13, 11:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja visst kan det finnas någon annan anledning att hon var arg men sannolikheten är inte så stor. Eftersom MB var VBs tränare så borde han ju ha varit hyfsat bra vän med VB. Att då hans fru samtidigt skulle gått och hatat henne för en helt annan anledning känns ganska långsökt.

Det faktum att AN har stängt sin FB och att både hon och hennes man verkar ha gått under jorden utan att på något sätt förklara detta beteende tyder också på att detta är allvarligt.
Annars borde hon eller hennes man gå ut och förklara hur det ligger till så att dom slipper mer spekulationer.

Frågan är om inte det bästa är att tiga istället för att riskera ännu mer förvecklingar, principen att allt du säger kan användas emot dig, typ.

Om någon skrivit i hennes namn så är det allvarligt, och jag tycker inte att det är tillräckligt bevisat att det skulle vara hon som ligger bakom det som skrevs, verkar ju helprilligt att en vuxen kvinna skulle göra på det här viset, för bra för att vara sant.
Citera
2013-05-13, 11:08
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Någon i tråden skrev att karatetränaren och V haft ett förhållande (källa V´s mamma). Pga karatefruns kommentarer kan vi väl nästan säga att det är fastställt att så var fallet?

Kanske är han som tagit bilderna på VB på nån av hennes fb sidor när hon e ute...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in