2013-05-22, 17:21
Medlem
Typists avatar
Citat:
I nuläget finns inte någon misstänkt person.

Pressmeddelande från
Polismyndigheten i Norrbotten

Datum för pressmeddelande
2013-05-22 17:00

http://www.24norrbotten.se/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s

"Polisen har enligt uppgifter till Norrbottens Kuriren ringat in en person kring utredningen på VB"

Ingenting om misstänkta på kuriren.nu.

Bra jobb 24norrbotten!
Citera
2013-05-22, 17:21
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Är det spekulationer, enbart, att hon skulle vara gravid eller finns det någonting som backar upp det?
Spekulationer.
Skulle också ha varit en bra märklig tjej som poppar in hos sin f d pojkvän och bara:
-Tja! Ska bara plugga lite avancerade grejer, btw, jag är gravid. Vet du vad, jag går och joggar lite! see ya
Citera
2013-05-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Jag tänker längre. Kan V ha levt några dagar i någon/någras våld? Kan hon ha erbjudits underkläder som inte var hennes, och blöder p g a 1) mens eller 2) p g a våldtäkt/sexuellt utnyttjande? Kvinnor som blir "fel hanterade" blöder ju...

Jag tänker väl på om hon t e x har blivit förflyttad, och levde fortfarande. Då bör hon ju haft kläder på sig..

Äh. Långsökt kanske.

Inte långsökt, men det avgörs snabbt i vilket skick kroppsdelar befinner sig. Tanken har föresvävat mig att det inte är en utan fler än en GM med lokalkännedom, hus/lägenhet i området Erikslund som exempel, väldigt kort väg att göra sig av med liket.

Vissa inlägg och inhopp i tråden lämnar lite underliga kommentarer och gemensamt för dem är att de har lokalkännedom om Boden.
Citera
2013-05-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kan det vara så att KJ haft en medhjälpare? Tex MB? Han äger ju en mörk pick-up tex. Så därför avvaktar polisen med att gripa KJ. Men de har honom inringad och koll på honom.

Såvida inte KJ är fullständigt iskall eller har för vana att ha ihjäl folk så tycker man att en medhjälpare vore "bra". Jag vet såklart inte, men jag kan ju föreställa mig att släpa runt på en kropp inte är det lättaste.

Just detta att Gm, vem än denne må vara, valt att dela kroppen är det jag reagerar mest på. En person som i vredesutbrott har ihjäl en person, brukar väl nästan i panik göra sig av med kroppen? Ställa sig och stycka känns extremt.

Men jag kan såklart ha fel...bara en tanke..
Citera
2013-05-22, 17:24
Medlem
meiis avatar
Hej
Jag har försökt att följa tråden, läser ju även tidningarna men med två små barn blir tiden knapp och jag hinner inte med i allt som skrivs, har försökt titta tillbaka i tråden men det är omöjligt att förstå allt.

Skulle någon som har följt tråden vilja dra lite kort om vad som kommit fram i tråden om eventuella misstänkta, vem hon träffade då hon skulle plugga etc. Någon hade gjort henne irriterad?

Vem är KJ vem är BM?? Foton?
Senast redigerad av meii 2013-05-22 kl. 17:27.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur lång tid ska de ge KJ att kunna ta livet av sig innan polisen agerar.

Det är faktiskt en bra fråga! Vi vet inget om hans psykiska tillstånd och när han ser timme efter timme vad som sker så kan det slå över. De borde plocka in honom som skäligen misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Offtopic, men jag skulle inte ens outa min värsta fiende på Flashback. Misstänkte jag att någon var skyldig till ett brott skulle jag anmäla det till polisen, flashbacks vargar är det värsta som kan drabba någon, tror jag :P Att däremot diskutera fakta som publiceras i media tycker jag är intressant!

Varför väntar polisen t.ex. med att uttala sig om identiteten på kroppen som hittats? Hela Sverige tror ju att det är VB. Hur svårt är det att klämma fram ett "ja" eller "nej"?

Det där handlar väl om att de måste vara 100% säkra på det? Även om allt talar för det. Kan dock tycka att om hela kroppen är hittad så borde dem väl SE att det är hon?
Citera
Medlem
Pluppies avatar
Kan hon ha hållits kidnappad, och mördats nyligen?
Citera
2013-05-22, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
http://www.24norrbotten.se/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s

"Polisen har enligt uppgifter till Norrbottens Kuriren ringat in en person kring utredningen på VB"

Ingenting om misstänkta på kuriren.nu.

Bra jobb 24norrbotten!

Polisen behöver ju inte säga att man inte har en misstänkt fastän att man har det. Det är lite för att inte ge bensin till media så att de eldar på i onödan.

Bevisligen har ju polisen ringat in en person.
Citera
2013-05-22, 17:25
Medlem
Citat:

Kan det vara så att de måste ha 100% bekräftat om identitet (dna) samt ett utlåtande från rättsläkare innan man ändrar brottsrubriceringen till exempelvis mord och då kan man vidtaga direkta åtgärder mot en misstänkt.
Citera
2013-05-22, 17:26
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Precis vad jag grubblat på under de senaste dagarna. Han förefaller ju vara "arketypen" för att skjuta sig.
Citera
2013-05-22, 17:26
Medlem
Bilder från fyndplatsen idag
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7671041
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in