2013-05-22, 11:55
Medlem
Man kan i alla fall konstatera att det väldigt tidigt kom upp i tråden att KJ är den misstänkta GM. Bodengrabb var med på MPS första skalgång och pratade med KJ som även han var med på skalgången. KJ säger till Bodengrabb att det är han som är pluggkompisen och att han gav VB en gul ICA påse att ha böcker i. Varför Bodengrabb sen ändrade att han skulle ha sagt en rosa träningsväska (tror jag det var han sa), förstår jag inte. Bodengrabb är du kvar? Skulle bara vilja veta varför du ändrade dig ang väskan och om du någonsin meddelade polisen om den gula ICA påsen?

(PS ursäkta för min svenska om det blir fel, jag är dansk).

PS igen. Kvinnor kan ha flytningar utan det betyder att man precis haft samlag, ägglossning m.m. Ni får det med sekretet att låta som något skumt som kommer ut ur kvinnan!!
Citera
2013-05-22, 11:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Han nog slängt lite efterhand med utgångspunkt vid FP1.

Kanske tog han med hela kroppen i ett svep, men det blev för tungt att kånka runt på så han dumpade av lite av vikten vid FP1. Det mesta troliga är nog att han förde kroppen dit med bil, iaf en bit, men vi vet ju inte det helt säkert, eller vart han isf parkerade bilen.

Alltså ett traskande genom skogen, med bilen parkerad på en annan undangömd plats, närmare FP1. Det skulle kunna förklara varför inte hela kroppen dumpats på ett och samma ställe, och dessutom så nära vägen.

Ja, det låter troligt. Man utökar väl söket idag till området omkring.
Usch vilket otrevligt sökjobb!
Citera
2013-05-22, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Mördaren har för fan inte lagt delarna där för att de skulle hittas era idioter...då kunde han lika gärna ha ringt på hos CSI på direkten och erkänt...för det borde finnas DNA-spår på dessa som kan kopplas till GM...
Antagligen la han dom där i ren panikåtgärd och tidsbrist för att senare flytta dem till lämpligare ställe.
Frågan är bara varför han inte gjorde det under veckan som kom efter mordet...?
Amatörmässighet från början till slut i alla fall vilket tyder på...?

Sen...varför har inte CSI invaderat KJ's hem med luminolen i högsta hugg...det skulle vara det första jag hade gjort redan från dag 1 hon anmäldes försvunnen.
Kan det bero på att man har en annan starkare misstänkt..?

Detta har jag redan svarat på ett antal gånger. Det är säkerligen möjligt att avlägsna DNA-spår från kroppsdelar om man tvättar ordentligt. Sedan begår faktiskt gärningsmän misstag i bland.

Men det här snacket om panikåtgärd och det faller ju pladask om man tänker efter. Här är det av allt att döma de kroppsdelar som är enklast att transportera som har lagts i huset, d v s händer och kanske fötter. De borde man ha kunna bära i ett par vanliga plastpåsar. Varför skulle man få sådan panik och just placera dom i det här huset. Sedan dessutom inte ha flyttat dom efter två veckor.
Om det bara var en tillfällig plats så skulle han väl ha flyttat dom vid det här laget.

Hade GM bil vilket han troligen hade så borde han ju ha kört betydligt längre än 2 km från Boden och jag skulle tro att resten av kroppen finns någon helt annan stans. Dessa "troféer" eller bevis för att VB är död har troligen placerats här efter att resten av kroppen har dumpats eller förstörts.

Att bålen är borta har ju vissa spekulerat i om det kan ha berott på att VB var gravid. Förhoppningsvis kan man hitta spår av hormon i kroppsdelarna så att man kan avgöra om så var fallet.
Citera
2013-05-22, 11:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Är det en kostnadsfråga huruvida de ska skicka kalsipperna till SKL eller ej?

Jag läste att de inte har bestämt sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapa68
Man kan i alla fall konstatera att det väldigt tidigt kom upp i tråden att KJ är den misstänkta GM. Bodengrabb var med på MPS första skalgång och pratade med KJ som även han var med på skalgången. KJ säger till Bodengrabb att det är han som är pluggkompisen och att han gav VB en gul ICA påse att ha böcker i. Varför Bodengrabb sen ändrade att han skulle ha sagt en rosa träningsväska (tror jag det var han sa), förstår jag inte. Bodengrabb är du kvar? Skulle bara vilja veta varför du ändrade dig ang väskan och om du någonsin meddelade polisen om den gula ICA påsen?

(PS ursäkta för min svenska om det blir fel, jag är dansk).

PS igen. Kvinnor kan ha flytningar utan det betyder att man precis haft samlag, ägglossning m.m. Ni får det med sekretet att låta som något skumt som kommer ut ur kvinnan!!

Bodengrabb har väl inte synts till i tråden på rätt länge. Undrar varför?
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kanske är bättre med MPS och att dom lär konstaplarna hur man letar det ser ju inte bättre ut.
Men nu gäller det väl att hitta fler fynd och att dom får lägga manken till poliserna i Boden.

MPS tar väl inte för stor plats utan dom så hade man väl inte hittat något alls för polisen hade ju lagt ner sökandet.

Ja idag har man ju involverat både hemvärnet och ledningen för MPS iaf..
Citera
2013-05-22, 11:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är det en kostnadsfråga huruvida de ska skicka kalsipperna till SKL eller ej?

Jag läste att de inte har bestämt sig.

Det är det säkert.
Citera
2013-05-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lum
Om nu GM gjorde det med avsikt, då kan man undra om det är en GM som vill genom bevisen rikta misstankarna mot någon annan eller förvirra, just genom det utvalda stället. Annars har jag svårt att förstå varför en GM som kanske kände henne vill bara godtyckligt ta risken att lämna spår efter sig.

Eftersom stället är inte brottsplasten går det nog inte heller att avgöra när delarna hamnade/placerades där, kan vara att dessa har placerats efter VB:s anmälda försvinnande av GM med syftet att just förvirra.

Ja det är en tänkbar variant. Dom kan ha placerats just där för att man skall tro att det är en viss mördare. I så fall så är det väl KJ som man försöker kasta skulden på eftersom han har hållit på med sina krigslekar i området.
Citera
2013-05-22, 11:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen

Ja, skumt, minst en kvart sedan han var inne och skrev innan.
Citera
2013-05-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen

Kanske för att jag sitter i bakgrunden
Citera
2013-05-22, 12:01
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, 18:40 vid Sävsta fritidsområde.

Signalen efter 21:00 tror jag var till Sävstaklinten, men denna information har jag inte sett i media, bara i tråden.

Men allt är så oklart.

http://i42.tinypic.com/2wnshvq.png

Gjorde en liten karta..

Stor röd cirkel vid Sävast är Åberget, där mobilsignal ska ha snappats upp. Polisen har letat på plats utan resultat. Vet inte vilken tid de fick in den signalen.

Som Lalalaj skriver, signal från telefonen 18:40 vid fritidsområdet samt 21:00 vid Sävastklinten, som sträcker sig längs med tågspåret direkt från centrum (!?)..

Liten röd cirkel ; KJs bostad.
Lite större röd cirkel ; VBs bostad

Större röd cirkel ovan Svartbyn är fyndplatsen.

Mellan KJs och VBs bostad är det cirka 3-3,5 km.

Ser ut som att VB varit på många vägar lördagen den 5/5, om man utgår från signalerna men hon hade som sagt planer på en löprunda.. Men vad hon skulle göra ända ner vid Åberget vettefan..
Senast redigerad av airell8 2013-05-22 kl. 12:03.
Citera
2013-05-22, 12:02
Medlem
ME077s avatar
Kan bodengrabb redogöra igen ang KJ och det som sades o gjordes vid eftersöket. Varför berättade du tre olika versioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in