2013-05-26, 20:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Håller med, det är jättekonstigt beteende av en kvinna i hennes ålder. Man kan ju fråga sig vad som orsakat att hon hade de känslorna för en liten flicksnärta som VB. Vad kan VB ha gjort mot henne?

AN är väl frun till karateläraren som det ryktas att VB haft en affär med. Eventuellt också stalkat.
Citera
2013-05-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Ni som snackar om att det ska vara MB som är inblandad .. Äger han en Nissan Navara alls då ?

Vems är bilen?
Citera
2013-05-26, 20:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
KJ kan ju i det inledande skedet ha dumpat alla kroppsdelarna i huset? Först långt senare återvänder han för att placera ut delarna i skogen. Det är då någon lägger märke till honom och han avbryter arbetet och sticker därifrån.

Ja, så kan det också ha gått till och den teorin är ju redan framlagd här x antal gånger. Jag tycker bara inte att teorin att GM använder huset som något slags "mellanlager" och sen sätter igång med att befatta sig med kroppsdelarna igen känns jätterimlig ur vare sig psykologisk eller praktisk synpunkt. Har han kunnat/orkat transportera alla kroppsdelar på samma gång kanske den är mer värd att beakta. Min teori utgår ju ifrån att han gjorde allt i omgångar. Den döda lär trots allt ha vägt åtminstone runt 50 kg och det lär inte vara lätt att ens i en stor sportväska få ner och bära ut alla delar.
Citera
2013-05-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du någon uppfattning om hur motionsspåret går i terrängen? Vad jag förstått så ligger fp2 utmed detta spår, är det rätt?
Finns inget motionsspår alls ända där uppe. Däremot en massa små- och större stigar som folk motionerar på. Tror det går en upptrampad stig i skogen ungefär där men folk går nog oftare på vägen upp mot fortet.

Närmaste motionsspår är Fagernässpåret. En bit längre ner. Börjar mitt på bilvägen upp från bullerleden. http://www.skidspar.se/norrbotten/boden/fagernas
Citera
2013-05-26, 20:54
Medlem
Cinnabars avatar
Om KJ säger att han är den sista VB träffade blir det "dingding" eftersom ingen annan än VB skulle kunna svara på den frågan...
Citera
Medlem
Ni som länkar till Facebook ta en printscreen istället ifall det plockas bort!
Citera
Medlem
Något jag inte får att gå ihop riktigt.. ursäkta,men rätta mig om jag har fel.. men är det inte K.Mi..... från FB som är den misstänkte ? Och har en flickvän som kallas för ankan" ? Hur har hon då vettet att gå som talare på minnesplatsen när hennes kille sitter häktad för mordet ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
AN är väl frun till karateläraren som det ryktas att VB haft en affär med. Eventuellt också stalkat.

AN var avundsjuk på VB och kände ett mycket starkt hat riktat mot VB............... AN har hittat på falska rykten... MB verkade intresserad av VB, han var extra snäll mot henne vilket AN inte tyckte om..................
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkpulver
Hittade denna på Facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151604050726749&set=a.10150264760 391749.331283.693641748&type=1&relevant_count=1&re f=nf

Alltså, någon har spikat/satt upp " hitta v " kan de ha med saken att göra? Jävligt långsökt men. Har varit precis på denna plats och de har inte funnits där förut. Kan gm vara så sjuk? Ritualer m.m .Området är inte genomsökt. Finns sista delarna här?!

Hvad präcis fanns på den facebooken? länket funkar inte .
Tog du ett screenshot?
Citera
2013-05-26, 20:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
En del tycker det är misstänkt att KJ inte uppgav tidigare att han var den senaste hon träffade innan hon försvann. Tycker det hade varit mer misstänkt om han direkt påpekat att han var den sista hon träffade, det var ju ett försvinnande så hur hade han kunnat veta förrän polisen grävt tiden via masterna?

Alla uppgifter fanns i media, tid då de trodde hon försvann och platsen där de trodde hon försvann.

Om du har besök av en god vän hemma hos dig som lämnar dig klockan 21. Sedan får du reda på att din goda vän är försvunnen och inte har varit synlig sedan klockan 15 samma dag som denne var hemma hos dig.

Skulle du inte ringa då omgående och säga att denne vän hade varit hos dig fram till klockan 21 så att 100 tals personer hade sluppit att leta i fel område efter denne?

Han var ju själv med och leta, i fel område, han visste ju att hon inte hade försvunnit på löparrundan klockan 15.

Men enligt polisen så var det polisen som spårade upp honom.
Citera
2013-05-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
det känns som att jag är den enda som lyft fram AB (Al*xand*r B*rg). ANs son, MBs styvson.

https://www.facebo*k.com/alexander.berg.9887?fref=ts

Vad skulle han kunna ha haft för motiv? vet du något mer om honom?
Citera
2013-05-26, 20:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Mycket intressanta teorier
Bara en tanke: om denna GM skulle vara KJ så bör inte han ha brutit ihop och erkänt vid det här laget? Jag tänker då du beskrivit handlandet stressat och skräckfyllt. Antingen är det en annan GM eller så är KJ verkligen kall och beräknande

Chansen att en person klarar att neka sig igenom förhör ökar nog med avståndet till brottet. Man får tid på sig att bygga upp ett psykologiskt försvar mot hela handlingen och i fantasin har man säkert redan levt igenom förhör hos polisen åtskilliga gånger.

Sen tror jag som sagt också att en sån här upplevelse är så udda och avvikande att den bara genom det kommer i ett overkligt ljus när du väl lagt den bakom dig. Det är antagligen psykologiskt lättare att distansera dig ifrån och halvt om halvt intala dig själv att den i själva verket inte hänt. Har man skapat en sån distans till händelsen är det sannolikt lättare att neka också. Jag har studerat dödsstraffet i USA en hel del och för mig är det rätt uppenbart att åtminstone en del av alla dessa dömda mördare som kör sitt "I'm innocent" faktiskt har lyckats övertyga sig själva mer eller mindre om att de har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in