2013-05-26, 10:48
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Om man inte kan hitta några bevis efter alla tekniska undersökningar så tyder det på att han är oskyldig.

Är det så att han släpps så är jag ganskas säker på att han är oskyldig.
Visst det kanske inte förklarar hans lustiga och suspeka beetende kring hennes försvinnande, men vem vet kanske det är hans diagnos som gör att han inte känner så mycket av det och förstår helt enkelt inte riktigt till fullo.

Då iafall bör Bodens invånare vara oroliga, för då går en mördare fri, och är det en psykisk sjuk så kommer han säkerligen fixa ett nytt offer. Ta vara på er Bodenboor.
Citera
2013-05-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quicksilver87
I brist på intresse via PM så skriver jag ut det i tråden. Jag var ute på färd och kollade om jag kunde hitta lite intressanta platser där en potentiell GM hade kunnat dumpa diverse saker. Hittade konstigt nog något som såg ut som en såg. Även en vit vanlig påse man kan få i en matvarubutik cirka 3-4 meter från denna såg. Jag vågade inte kolla vad som var i påsen men min magkänsla var inte bra vill jag lova!

Behöver inte betyda någonting men vore schysst om någon i sällskap med vän ville kolla upp det hela. Bifogar GPS kordinater nedan.

N 65° 49.184', E 21° 43.916'

Geocash
Citera
2013-05-26, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Fågelviskning:
Citat:
KJ är inte och har inte någon historik som geocachare.
Han har inte tagit några cacher, han har inte lagt ut några cacher och veterligen så han har inte något användrarnamn/konto.
Citera
2013-05-26, 10:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fågelviskning:

Lutar då åt att han ljuger för polisen:

Enligt samma tidnings uppgifter sägs 22-åringen ha uppgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags.

Drygt 175 meter därifrån hittade militär från I19 sedan Vatc*areeya Ban*suans huvud och torso. 22-åringen ägnar sig enligt uppgift åt geocaching, en modern skattjakt med GPS efter olika platser.
Citera
2013-05-26, 10:57
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Är det så att han släpps så är jag ganskas säker på att han är oskyldig.
Visst det kanske inte förklarar hans lustiga och suspeka beetende kring hennes försvinnande, men vem vet kanske det är hans diagnos som gör att han inte känner så mycket av det och förstår helt enkelt inte riktigt till fullo.

Då iafall bör Bodens invånare vara oroliga, för då går en mördare fri, och är det en psykisk sjuk så kommer han säkerligen fixa ett nytt offer. Ta vara på er Bodenboor.

Sådant är extremt sällsynt och all statistik talar emot att det skulle vara så. Om det är så att det är en gravt psykiskt sjuk styckseriemördare som går lös ter det sig för mig som att en sådan person borde vara väldigt lätt att hitta i en stad som Boden. Allt talar för att det är KJ eller någon i hennes omedelbara närhet som gjort detta och det skulle vara helt otroligt om det inte nystades ut.
Citera
2013-05-26, 10:57
Medlem
Jag tror att dom flesta skulle uppträda underligt om en nära vän försvinner och man blir oskyldigt misstänkt.
Citera
2013-05-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Geocash

Goode nära föräldrarnas Hem. Men stod det inte att man hittat detta i natt eller nå? kanske polisen lusläser och hugger på spåren som kommer via Flashba*k? Få se om det stämmer och du och Flashb får kred??
Citera
2013-05-26, 10:59
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Enligt samma tidnings uppgifter sägs 22-åringen ha uppgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags.

Drygt 175 meter därifrån hittade militär från I19 sedan Vatc*areeya Ban*suans huvud och torso. 22-åringen ägnar sig enligt uppgift åt geocaching, en modern skattjakt med GPS efter olika platser.

Men varför ljuger han om det? Jag menar, han kunde ju säga att han var i trakterna för att ägna sig åt sin största hobby... Varför "skapa" ett nytt intresse och sedan använda det som något slags alibi?
Citera
2013-05-26, 11:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Detta är inte KJ:s uttalanden, utan det är media som åter igen hänvisar till "enligt uppgift" från anonyma källor att han ska ha sysslat med det.
Citera
2013-05-26, 11:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Men varför ljuger han om det? Jag menar, han kunde ju säga att han var i trakterna för att ägna sig åt sin största hobby... Varför "skapa" ett nytt intresse och sedan använda det som något slags alibi?

Han placerade kanske ut gömmor då, det vet vi inte. Jag läste i någon tidning att han har varit i området med någon förening eller liknande, som hade aktiviteter där. Någon form av ledare eller ansvarig hade kontaktat KJ för att få besked när han tänkte lämna tillbaks föremål som han hade lånat, minns inte i detalj.
Citera
2013-05-26, 11:05
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Sådant är extremt sällsynt och all statistik talar emot att det skulle vara så. Om det är så att det är en gravt psykiskt sjuk styckseriemördare som går lös ter det sig för mig som att en sådan person borde vara väldigt lätt att hitta i en stad som Boden. Allt talar för att det är KJ eller någon i hennes omedelbara närhet som gjort detta och det skulle vara helt otroligt om det inte nystades ut.

Joo precis. Inte ofta det har varit seriemord i Sverige, men visst så finns det ett antal iafall. Man kanske inte kan tro på det, och all statistik pekar mot KJ, men visst kan det vara en seriemördare även i lilla boden även om det låter otroligt. Hoppas dock inte på det.

Just i sådanahär tillfällen skulle det behövas de där gänget från Criminal minds för att ta reda på vad som försegår i KJs hjärna.
Citera
2013-05-26, 11:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Detta är inte KJ:s uttalanden, utan det är media som åter igen hänvisar till "enligt uppgift" från anonyma källor att han ska ha sysslat med det.

Okej, men om vi stryker det sista stycket, varför besökte han det gula huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in