2013-05-22, 11:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför ratar polisen MPS, anser de att MPS har fått tagit för stor plats eller är MPS inte lämpade att genomföra skallgångar vid konstaterade brott.

Kanske är bättre med MPS och att dom lär konstaplarna hur man letar det ser ju inte bättre ut.
Men nu gäller det väl att hitta fler fynd och att dom får lägga manken till poliserna i Boden.

MPS tar väl inte för stor plats utan dom så hade man väl inte hittat något alls för polisen hade ju lagt ner sökandet.
Citera
2013-05-22, 11:46
Bannlyst
Har man inte letat efter den här pick-upen? Kanske hann inte gm lasta ut alla kroppsdelar, därav rivstarten med bilen från FP. Tror att resterande kroppsdelar är på ett helt annat ställe nu tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför ratar polisen MPS, anser de att MPS har fått tagit för stor plats eller är MPS inte lämpade att genomföra skallgångar vid konstaterade brott.

MPS kommer nog in när det krävs större sök.

Nu behöver Polisen bara X antal personer, kanske mellan 15-30st. Då är det nog enklare att ringa Hemvärnet och be dom skicka just det X antal personerna. Och sen vet man vad man får.
Citera
Medlem
Delarna i huset kan, men behöver inte vara ett tecken på en sjuk och bisarr styckmördare.
Det kan vara så enkelt att mördaren under all stress glömt kvar dem i bilen då han gjorde sig av med den "transportstyckade" kroppen. Sedan kan han bara gjort sig av med dem på i hastigheten bästa plats.
Vad jag vet så har väl inget framkommit om att själva styckningen skulle ha utförts i huset?
Citera
2013-05-22, 11:47
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Sen...varför har inte CSI invaderat KJ's hem med luminolen i högsta hugg...det skulle vara det första jag hade gjort redan från dag 1 hon anmäldes försvunnen.
Kan det bero på att man har en annan starkare misstänkt..?

Förhoppningsvis vet polisen något väldigt viktigt som de inte delat med sig av, t ex annan misstänkt. Annars är de ju totalt inkompetenta.
Citera
2013-05-22, 11:47
Medlem
Någon info ifall de undersöker eventuella brottsplatser? Vid styckmord är oftast brottsplatsen i någon persons hem och där borde man söka snarast möjligt innan GM fått för många städningsdagar på sig att skrubba bort alla blodspår etc
Citera
2013-05-22, 11:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tänk om han cirklat runt och försökt hitta platser inom ett stooort område. Då blir det jobbigt.
Här i Stockholm där jag bor slänger vi oftast delarna efter styckmord i vattnet.
Två vid Söder Mälarstrand nära Slussen, två i väska resp kartong från broar.

Han nog slängt lite efterhand med utgångspunkt vid FP1.

Kanske tog han med hela kroppen i ett svep, men det blev för tungt att kånka runt på så han dumpade av lite av vikten vid FP1. Det mesta troliga är nog att han förde kroppen dit med bil, iaf en bit, men vi vet ju inte det helt säkert, eller vart han isf parkerade bilen.

Alltså ett traskande genom skogen, med bilen parkerad på en annan undangömd plats, närmare FP1. Det skulle kunna förklara varför inte hela kroppen dumpats på ett och samma ställe, och dessutom så nära vägen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kanske är bättre med MPS och att dom lär konstaplarna hur man letar det ser ju inte bättre ut.
Men nu gäller det väl att hitta fler fynd och att dom får lägga manken till poliserna i Boden.

MPS tar väl inte för stor plats utan dom så hade man väl inte hittat något alls för polisen hade ju lagt ner sökandet.

– Vi vill gå igenom området ordentligt för att se om vi kan göra fler fynd. I arbetet deltar poliser och polishundar och vi får också stöd från Hemvärnet och Försvarsmakten. Sammanlagt blir det mellan 80-100 personer. Vi har också involverat ledningen för Missing people, men i det här läget är det inte aktuellt med en stor mängd frivilliga i området, säger biträdande spaningsledare Kenneth Rautio.

MPS är ju med i sökandet.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
http://www.polisen.se/Norrbotten/Akt...g-fyndplatsen/

Dagens pressmedellande

Citat:
Vi har fortfarande ingen misstänkt person, säger Kenneth Rautio.

Ingen misstänkt ännu, bara media som vill skapa lite spänning.

Citat:
Polismyndigheten har ännu inte fått svar från Rättsmedicinalverket när det gäller de kroppsdelar som hittades på måndagkväll.

Fortfarande finns hoppet att det är någon annan än VB.

Citat:
Vi tror också att det finns ett behov hos en del bodensare att prata med en polis i det här läget. Det är extremt ovanligt att människor av en slump råkar ut för brott av det här slaget och vi bedömer inte alls att det finns någon anledning för allmänheten att vara orolig. Men vi har ändå respekt för att många trots allt känner så, säger Kenneth.

Snart kommer alla i boden att behöva krishjälp, en stad i skräck.

Måste bero på den fråga som jag bad Aftonbladets reporter ställa till förundersökningsledaren igår, jag bad henne fråga "Går det en mördare lös i Boden?"
Citera
2013-05-22, 11:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
En användare tog sig friheten att "gissa" vilka kroppsdelar som hittats i huset, vilket gjorde att folk trodde att det var sanning. Detta ovanstående av MrFold är det närmaste vi vet i nuläget, förutom att kroppsdelarna "avlägsnats från kroppen". Så att de hittat fötter osv, det vet vi inte.
Men var det inte på frågan om hela kroppen hittats som KR svarade, -det är kroppsdelarär som åtskilda från kroppen.

Jag hittar inte presskonferensen i sin helhet, så jag kan inte citera KR.
Citera
2013-05-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Mhm, annars hade de väl hetat MAS eller MLS där S:et står för arms och L:et för legs. Huujedandemej.
p som i pieces

Varför är denna tråden inte uppe på aktuella ämnen för?
Citera
2013-05-22, 11:51
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
För det första så tror jag att det var nästan omöjligt att få in kroppen genom fönstret. Det är högt upp och "rampen" är inte till någon större hjälp. Sedan kan det vara så till exempel att GM tänkte gömma kroppen någonstans långt från Boden men när han höll på att dumpa kroppen 15 mil bort så kom han på att han ville lämna någon sorts bevis för vad han hade gjort så han tog med sig händerna tillbaka och placerade dom i ödehuset, där han visste att de förr eller senare skulle hittas. Jag kan ju inte veta exakt hur han tänkte men att dessa delar är ditlagda med avsikt att hittas är jag helt säker på.

Om nu GM gjorde det med avsikt, då kan man undra om det är en GM som vill genom bevisen rikta misstankarna mot någon annan eller förvirra, just genom det utvalda stället. Annars har jag svårt att förstå varför en GM som kanske kände henne vill bara godtyckligt ta risken att lämna spår efter sig.

Eftersom stället är inte brottsplasten går det nog inte heller att avgöra när delarna hamnade/placerades där, kan vara att dessa har placerats efter VB:s anmälda försvinnande av GM med syftet att just förvirra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in