2013-05-12, 13:59
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mujaheed
Det är Luleälv, Sveriges största älv såvitt jag vet??

Så, hyyyyfsat jävla stor, inget man draggar och dyker av under en eftermiddag direkt..........
Läskigt med kratverksdammen och dess turbiner också, S T O R A krafter där innan och svaaaart kallt djupt vatten........

Luleälven en "Å", LOL.

Fast har hon trillat eller kastats i så lär det nog skett nedströms kraftverke med tanke på uppgifterna om kvällen. Därifrån är det fri lejd ner till Luleå. Dammen har fö galler som samlar upp älgar och annat bås som kommer flytande.
Citera
2013-05-12, 14:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Båda var(it) kanske tränare åt VB?
Och det vore nog mer konstigt om två karatetränare i två grannbyar inte känner varandra.

Jag undrar snarare om MBs fru vet nåt? Eller misstänker nåt hon inte vill/vågar/får säga? Och sedan är hon bara korkad och skriver mer än hon borde ha sagt?

Något ditåt skulle man kunna tro, antingen ett tålamod som rämnat och/eller en person som blivit sparkad på, mentalt.
Citera
2013-05-12, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Kanske var en tillfällig skada? Ser bilder på honom från December 2012 då han står upp och tränar. Men samtidigt finns det en bild från januari där någon har taggat honom World champion in karate for people in wheelchairs"Pariz 2012". På den bilden har VB gillat och kommenterat "Osu du är p*ntus sensei!!" (vad det nu än betyder).

Han verkar efterbliven. Något handikapp har han.

Ja läste en artikel om honom. Han är Cp-skadad. Så PJ kan vi nog släppa helt i detta sammanhang.
Citera
2013-05-12, 14:07
Medlem
why123s avatar
Citat:
Hon verkar ju definitivt dras åt de äldre personerna, kanske hennes enda vänner vem vet. Mina misstankar mot PJ minskade nu när jag insåg han är handikappat.

Ja, det jag anser vara mest intressant av allting i detta fall är Annik*s kommentar.

Jag håller med dig om att hon huvudsakligen har äldre vänner. Men det är inte så länge sedan hon gick på gymnasiet och där finns ju klasskamrater som borde kunna berätta om hur hon är. Det är möjligt att hon höll sig för sig själv, men då kunde ju någon skriva det i alla fall.

Sedan funderar jag fortfarande på vilken kille hon var tillsammans med? Det var inget jag själv såg på MPS sida, utan det var någon som återgav det här på tråden. Innebörden ska väl ha varit ungefär så här "hoppas min sons ex kommer tillrätta". Då undrar jag vem denne sonen är? När ska hon ha varit tillsammans med honom och hur länge?
Citera
2013-05-12, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Tror MP och polisen letar i helt fel område, finns det en GM så fattar han förmodligen hur det går till när man lokaliserar en försvunnen persons telefon. Ser att tränaren bl.a. gillar Lakaträsk en håla norr om Boden. Om man gömmer en kropp gör man det sannolikt inte i närheten av där man vet att hennes telefon sist var påslagen.

Hmm, där ser man.
Citera
2013-05-12, 14:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Så, hyyyyfsat jävla stor, inget man draggar och dyker av under en eftermiddag direkt..........
Läskigt med kratverksdammen och dess turbiner också, S T O R A krafter där innan och svaaaart kallt djupt vatten........

Luleälven en "Å", LOL , varsfan kommer du ifrån egentligen??
Söder om luleälven i vart fall..

Well, en teori lika god som ngn annan, hon kan ha fallit i o lär väl dyka upp såsmåningom då.

Tror mindre o mindre på brott faktiskt.
Citera
2013-05-12, 14:09
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag håller med dig om att hon huvudsakligen har äldre vänner. Men det är inte så länge sedan hon gick på gymnasiet och där finns ju klasskamrater som borde kunna berätta om hur hon är. Det är möjligt att hon höll sig för sig själv, men då kunde ju någon skriva det i alla fall.

Sedan funderar jag fortfarande på vilken kille hon var tillsammans med? Det var inget jag själv såg på MPS sida, utan det var någon som återgav det här på tråden. Innebörden ska väl ha varit ungefär så här "hoppas min sons ex kommer tillrätta". Då undrar jag vem denne sonen är? När ska hon ha varit tillsammans med honom och hur länge?

Jag inväntar svar från Astrologeen som känner några personer som verkar ha gått i samma klass som henne på gymnasiet. De kanske kan ge oss en bild av hur hon var som person m.m
Citera
2013-05-12, 14:13
Medlem
Citat:

Luleälven en "Å", LOL , varsfan kommer du ifrån egentligen??

Vad jag vet så är kraftstationer utrustade med ett slags gallerskydd för att inte stockar och annat som kan skada utrustningen skall komma i själva kraftverket. Finns ett sådant galler har de förmodligen redan kollat där. Det hade i vart fall vi på fb gjort.
Citera
2013-05-12, 14:13
Medlem
Citat:
Nej han ser betydligt äldre ut. Hittade en K*rl P*ntus J*hansson på Ratsit från Boden som är 42 år gammal, gissar på det är han.

Är detta hans stuga?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150623267531514&set=a.10150622212 231514.445447.515006513&type=1&theater
Okej, nu börjar jag kanske spåra ut lite... Tänkte bara på en synsk person hade sagt något om en stuga haha.

Men vill påpeka att han har delat med sig av en länk angående VB "Eftersöket avbryts ikväll" men det är allt. Sedan verkar han inte bry sig särskilt mycket, han har lagt upp youtube-klipp och liknande. Han är vän med M*ts Br*senfeldt (han som kommenterar och gillar allt VB skrev).

Om man rullar ner på hans sida så finns MPS efterlysning inlagd flera gånger och även en länk till Efterlysts sida om VB:s försvinnande. Rätt ska vara rätt.
Citera
2013-05-12, 14:14
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Söder om luleälven i vart fall..

Well, en teori lika god som ngn annan, hon kan ha fallit i o lär väl dyka upp såsmåningom då.

Tror mindre o mindre på brott faktiskt.

Jasså, jag tror mer och mer på brott. Man 'trillar' inte bara ner i älven, det tror jag inte. Om man nu inte är berusad eller något, vilket vi dock inte vet men verkar inte sannolikt om man först motionerat och sedan pluggat.

Dyker hon upp så kan det ta väldigt länge, ett viss fall (självmord) så dök en kille upp i Luleå skärgård ett bra tag efter.
Citera
2013-05-12, 14:14
Medlem
MrFolds avatar
Jag hoppas att ni som sitter och spekulerar om mord på basis av ev. tidigare förhållanden, olycklig kärlek och svartsjuka inser att dessa fakta (om de nu är sanna) talar minst lika mycket (förmodligen mer) för ett frivilligt försvinnande. Det har nästan blivit en trådsanning här nu att VB är utsatt för ett brott, men i verkligheten finns det inte en enda tydlig indikation på att så är fallet. Att omständigheterna runt försvinnandet och vad som är känt om personen ger anledning att misstänka brott mer än i de flesta andra försvinnanden som tas upp här är inte samma sak och om fler personer kunde begripa det vore mycket vunnet.

Själv är jag just nu mest intresserad av att få veta:

- Varför anmäldes hon inte försvunnen förrän på tisdagen?
- Orsak till att hennes besök hos studiekompisen inte blev känt förrän på fredagen
- Vad polisanmälningarna hon lämnade in avser.
- Hennes allmänna sinnestillstånd vid tiden för försvinnandet.
Citera
2013-05-12, 14:16
Medlem
just_a_girls avatar
http://hem.passagen.se/mickeber/ gammal sida men ändå... Någon som är i Boden och kan tänka sig att åka ut till Bäckalund i Lakaträsk och ta en titt? Är M*cke och hans fr inblandade är det sannolikt att det kan finnas ledtrådar kring hans stuga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in