2013-05-21, 17:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det var nog en ensam person, mest troligt. Och han behöver inte ens vara en sjuk jävel utan en person som hade lite otur och blev tvungen att göra sig av med en kropp.

Samtliga mördare är antingen sjuka eller karaktärsstörda i någon form. Har man dessutom på något vis delat på en kropp eller styckat en person så är denne långt i från frisk.
Citera
2013-05-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ok. Intressant. Då kan hon alltså ha styckats utomhus eller någon annanstans och sen dumpats i huset långt senare än själva försvinnandet.
Kanske fanns kroppen någonstans där missing people aviserade att man skulle söka, vilket föranledde att gärningsmannen flyttade den.

En annan intressant aspekt är så klart: varför gick missing people tillbaka och sökte på ett ställe man redan sökt på? Har man fått bra tips? I så fall, av vem?

Detta område var inte genomsökt tidigare
Citera
2013-05-21, 17:25
Medlem
CredFrosts avatar
Just nu: Polisaktivitet vid bostad i Boden
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845897
Citera
2013-05-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Välkommen till Flashback!

Får börja med att beklaga det som hänt - om det nu är VB som hittats.

Har du någon aning om huruvida VB själv var bekant med området där man nu gjort fynd och kan tänkas ha promenerat/sprungit där?
Tack du, jag har funnits här ett bra tag men hade ingen lust att bli outad.

Jag var som sagt inte någon nära vän till henne utan vi sågs enbart i klassrummet. Därav så jag vet inte så mycket om hennes lokalkännedom och rutiner, men jag kan säga att vägen som går upp på berget bara några meter ifrån fyndplatsen är populär bland motionärer och hundägare som bor i området.
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Handlar tyvärr inte om oddsen, det handlar mer om sannolikhet. Hade brottet skett i hemmet så är det nästan alltid en släkting eller vän inblandad. Det mesta pekar på en främmande GM.

Det är möjligt. Men nu säger polisen att fyndplatsen INTE är brottsplatsen. Då hävdar jag att SANNOLIKHETEN talar för att någon som känner VB är den/de skyldiga.
Citera
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag tror hon hade haft kontot i 6 månader? Ingen van Facebook användare, hon hade väl runt 26 vänner där.
Det är inget fakekonto. Hon hade angett att hon var gift med MB.
För att kunna göra det, så måste MB "acceptera" hennes relationsförfrågan, så det står på bådas sidor att de är gifta med varandra. Vi vet att MBs konto inte var fake, varför skulle han "acceptera" en förfrågan från ett fakekonto? Nej, det var ANs äkta konto.

Om det inte var just MB som startat det vill säga? Nä, jag ger mig.
Citera
Medlem
fr0d0s avatar
Eftersom det finns flera geocacher i området kan det nog inte vara så dumt att fråga folk som cachat i området tiden kring förvinnandet..

(Legoland, Boden Fortress 1, Vars är huset?, Boden fortress 2, Schnell Schnell, In der nachtrue, Duck and cover, Cliff Sucktion, Make it high-02, Make it high-03)
Citera
2013-05-21, 17:28
Medlem
CredFrosts avatar
Nån som vet om det är KJ's bostad på bilden?

Citat:
Det är däremot ett annat bostadsområde som just nu intresserar polisen och där det också bor en person som polisen, enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren, bedömer som intressant för utredningen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845897
Citera
2013-05-21, 17:28
Medlem
Citat:
Det är dock ganska ovanligt att folk skriver direkt vidriga saker om försvunna människor inför deras vänner och bekanta, offentligt och i eget namn.
Speciellt när man själv är gift med en person som är ledare för den grupp som den försvunna personen tränar i.

Det hittar du inte många exempel på. Det är direkt sjukt.

ja, eller svartsjukt.
Citera
2013-05-21, 17:29
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Har tyvärr inte antytt något om att denna person är en seriemördare. Jag tog som exempel, en seriemördare är nog vad vi känner till som de största psykopaterna med en dragning till att mörda, av olika anledningar som de själva känner vid.

Exemplet följer: Om man är en psykopat, exempelvis en seriemördare, så är det högst osannolikt att du mördar en närstående då risken att åka dit är väldigt stor.

Plockar du däremot en random människa "längs vägen" så är det allt som oftast du kommer undan med det. Det är mer sannolikt att en familjemedlem eller bekant har begått brottet om det sker i hemmet.
Nej då, det är en för henne främmande människa, det mesta pekar på det.
Eftersom polisen menar att folk i Boden inte behöver vara oroliga så pekar det mesta väl på att det inte är en random galning utan att man misstänker att det var personligt just mot henne
Citera
2013-05-21, 17:31
Medlem
Citat:
En annan intressant aspekt är så klart: varför gick missing people tillbaka och sökte på ett ställe man redan sökt på? Har man fått bra tips? I så fall, av vem?

Som jag fattat det så hade de INTE sökt just där. Ledningsgruppen motsv. var ute och rekade inför ev. sök/kollade upp tips

Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Det borde vara denna snubbe eller? Massa bilder på vapen och han verkar skum, varningsklockorna ringer!! https://www.facebook.com/kristoffer.k.johansson.3

Låt inte mängden med vapen lura er. fullständigt normal gear-hög hos en rätt stor andel av sveriges Airsoft-nerds (om man nu kan prata om normalt i den hobbyn ) Kolla valfri Airsoft-sida så ser ni ungefär hur mycket pryttlar de har i snitt...
Citera
2013-05-21, 17:31
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Detta område var inte genomsökt tidigare

Var du med och sökte när kroppsdelarna hittades? Eller vet du mer om hur man fick för sig att gå ut och leta där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in