2013-05-22, 22:06
Medlem
airell8s avatar
Att hacka sönder någon för kung och fosterland i ren panik och stress kan väl liknas vid att hacka sönder någon i rent raseri och hat?

Har jag rätt?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Eller styckat med tex yxa? Snabbt. Oprecist. Bara hugga av utan att bry sig om delar.. ?

Eller tigersåg
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Äh fan missuppfattat ! EJ DAGEN HON FÖRSVANN!

(Tidigare)
Men hon skrev till en lagkamrat o frågade något om MB.. Hon verkar enligt lagkamraterna HELT FIXERAD AV MB

Hehe, jag tror inte det är någon nyhet egentligen att VB var förtjust i MB.
De hade garanterat någon form av relation också.

Jag undrar en sak bara, finns det ingen som vet vad KJ gör om dagarna? Jobbar han? Pluggar han?
Och vad han än gör, finns det inte arbetskollegor/klasskompisar som kan berätta om han har varit närvarande de senaste dagarna, eller om han har varit helt borta. Det är väldigt tyst kring det. Samma gäller MB! Tycker det är märkligt, i en stad som Boden borde folk ändå ha koll på varandra. Har ingen sett KJ eller MB gå till sina jobb/skola de senaste dagarna?? Någon måste ju bo nära dessa personer (eller känna någon annan som bor nära dem) och se om de kommer och går på dagarna som de brukar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palasso
Skulle stämma rätt bra med vart hunden markerat, om jag förstått allt rätt!

Det skall vara ca 30 m från grusvägen om man tittar på helikopterbild tidigare i tråden.
Citera
2013-05-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, tycker de får ge med sig lite nu.
Alla vi här har någon vi misstänker. Och med all det material polisen har tillgång till då måste de ju helt 100 % ha någon misstänkt.
Visst, de kan inte gripa någon än, men att säga "Ja, det finns misstankar om en person/personer som kan ha varit inblandade" skadar faktiskt inte utredningen så mycket.
Att neka så mycket hela tiden skapar bara mer otrygghet och rädsla hos folk i Boden, tänk alla äldre tanter och föräldrar med små barn som tror det går runt en styckmördare i Boden. Vilket det ju antagligen också gör, bara det att GM kände VB personligen så det rör sig inte om någon som går runt och styckmördar främlingar - det får vi iallafall hoppas. Men hur ska alla veta det, när polisen gång på gång säger "Nej vi har ingen misstänkt".

Man måste nog se uttalandet i ljuset av tidigare uttalanden.
Man måste tolka alla uttalanden tvärtom än hur de sägs.
-Gul påse med blodiga/sekretfläckade herrunderkläder har hittats!

-"Nej vi dementerar uppgiften, Inga sådana fynd har gjorts, det får stå för aftonbladet"

- "Har ni någon misstänkt"?

-"Nej vi har ingen misstänkt"
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Att hacka sönder någon för kung och fosterland i ren panik och stress kan väl liknas vid att hacka sönder någon i rent raseri och hat?

Har jag rätt?

Ser nog likadant ut, ja.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -qw-
klart som fan att KJ har lagt ner sin facebook och håller sig borta. Journalister jagar honom och har på förhand dömt honom precis som många i denna tråd.
Enligt folk som känner KJ så är dom tvärsäkra på att han inte skulle kunna utföra dådet.
Om nu polisen inte verkar speciellt intresserade utav KJ så är det väl av en anledning? Polisen kan ju faktiskt sitta på sådan information som gör att KJ är avfärdad.

Jag tror man avvaktar för man har ju faktiskt i dagsläget absolut inget att hålla honom på innan man undersökt kroppen ordentligt.
Man vill ju först konstatera, 100 procent säkert, att det är rätt kropp.
Sen kommer man så klart leta spår på platsen, på liket och leta skäl att göra husis hemma hos KJ och leta blod. Vilket man kommer få.
Hittar man inget där så har man i princip noll i dagsläget.

Jag tror också man utvärderar MB:s möjligheter och liknande. Kan inte tänka mig att man inte hört honom, åtminstone för att få info om tjejen.
Man har ju fått tips om honom och har nog övervägt allt det som vi spekulerar i, men man har ju bättre möjligheter att kolla upp vad som stämmer och inte.

Så båda varianterna är säkert högst aktuella. Men man vet ju inte ens säkert att det är hon, hur hon dog och möjligen inte ens när.

KJ har ju tydligen alibi genom sin bror. Vilket ju går att ifrågasätta, men ändå måste motbevisas på något vis...
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Den här gärningsmannen kan inte må så bra just nu. Jag tror att det är en person som har haft någon form av relation till VB.

Det tror jag också, därför är det konstigt att polisen är så avvaktande och inte plockar in åtminstone ngn på förhör! Det finns ju en risk att personen som gjort detta mår så dåligt att han skadar sig själv.

Bara i dag har det kommit fram ganska mycket, det är inte omöjligt att han får ett psykbryt, i synnerhet om det är en ung kille.
Citera
2013-05-22, 22:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det tror jag också, därför är det konstigt att polisen är så avvaktande och inte plockar in åtminstone ngn på förhör! Det finns ju en risk att personen som gjort detta mår så dåligt att han skadar sig själv.

Bara i dag har det kommit fram ganska mycket, det är inte omöjligt att han får ett psykbryt, i synnerhet om det är en ung kille.

Förhör kan man hålla men steget till misstänkt är en annan femma.
Citera
2013-05-22, 22:09
Medlem
P4iNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
varför skriver kuriren om två gärningsmän nu?

För att de också hörde "dom".
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Äh fan missuppfattat ! EJ DAGEN HON FÖRSVANN!

(Tidigare)
Men hon skrev till en lagkamrat o frågade något om MB.. Hon verkar enligt lagkamraterna HELT FIXERAD AV MB

Stämmer med det jag tjatat om... asp*rgers. (Bäst att inte skriva ut hela då det retar gallfeber på folk.)

Att det gick så här fel, om det handlar om VB vs KJ tror jag handlar om att båda hade svårt med relationer. Uppbrott och kriser som för alla är svårt, kan för den här gruppen (jag spekulerar nu om båda, även om min teori har blivit underbyggd av en stor grupp människor runt dem) bli ytterst dramatiska.

Jag tror att det vi fått se är en väldigt stor tragedi och allt bottnar i bådas svårigheter. De blev kära, i helt fel person, för dem. De kanske kände igen sig i varandra, men då blev också problemen mångfaldigade.

Exempelvis känslan av att vara ensam kan bli överväldigande, liksom känslan att bli bortvald. Med mera. Jag hänvisar inte till fler länkar, ni får söka själva.

Som jag sagt flera gånger (eller tänkt kanske) handlar det här om väldigt STARKA KÄNSLOR. Det blev underbyggt idag de tre sek jag såg på Efterlyst, där den makabra (vill inte nämna ordet) var offensivt, alltså starkt känslomässigt. Jag tror att GM är en förtvivlad person.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-22 kl. 22:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Står att det finns 9 kommentarer, men enbart 5 visas. Kan det vara KJ's inlägg som "försvunnit"?

Vars är spaden ? frågar en P*t*ik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in