Citat:
Ursprungligen postat av -qw-
klart som fan att KJ har lagt ner sin facebook och håller sig borta. Journalister jagar honom och har på förhand dömt honom precis som många i denna tråd.
Enligt folk som känner KJ så är dom tvärsäkra på att han inte skulle kunna utföra dådet.
Om nu polisen inte verkar speciellt intresserade utav KJ så är det väl av en anledning? Polisen kan ju faktiskt sitta på sådan information som gör att KJ är avfärdad.
Jag tror man avvaktar för man har ju faktiskt i dagsläget absolut inget att hålla honom på innan man undersökt kroppen ordentligt.
Man vill ju först konstatera, 100 procent säkert, att det är rätt kropp.
Sen kommer man så klart leta spår på platsen, på liket och leta skäl att göra husis hemma hos KJ och leta blod. Vilket man kommer få.
Hittar man inget där så har man i princip noll i dagsläget.
Jag tror också man utvärderar MB:s möjligheter och liknande. Kan inte tänka mig att man inte hört honom, åtminstone för att få info om tjejen.
Man har ju fått tips om honom och har nog övervägt allt det som vi spekulerar i, men man har ju bättre möjligheter att kolla upp vad som stämmer och inte.
Så båda varianterna är säkert högst aktuella. Men man vet ju inte ens säkert att det är hon, hur hon dog och möjligen inte ens när.
KJ har ju tydligen alibi genom sin bror. Vilket ju går att ifrågasätta, men ändå måste motbevisas på något vis...