2013-05-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Motionsspår i närheten skriver du...kan det vara så jäkligt att hon faktiskt var ute och joggade och blev överfallen i spåret av någon galning som ströp henne efter en misslyckad vålrdtäkt och i all hast släpade med henne till huset, slängde in henne och återvände senare och styckade henne? Hon skulel ju enligt Fejjan jogga, men det var väl iofs före hon skulle till pluggkompisen eller minns jag fel?
Kan vara så men det finns väll ställen betydligt närmare än på Erikslund? speciellt när det fortfarande är ganska blött efter motionsspåret på Erikslund. Men det är massor med småvägar man kan ha kört för att nå den där stugan men för att inte väcka misstankar. En ganska bra väg vara den här. http://kartor.eniro.se/m/nUZbq . körde där för ett tag sen och det går att ta sig där med bil i princip oupptäckt. Men det verkar ju inte speciellt planerat så dom/h*n kanske tog den "vanliga" vägen upp dvs den som går upp från Erikslund. Den vägen är väldigt isolerad och gömd och i princip ingen trafik på flarken vägen om de är sent. (antar att h*n inte gjorde de mitt på dan) mina spekulationer men de där om kalsongerna lät jävligt skumt?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Det finns en Mitsubishi L200 på blocket nu
http://www.blocket.se/boden/Mitsubishi_L_200_46149625.htm?ca=1_3&w=0

MB:s hus går ej att se via hittas gatuvy... någon som vet om det kan vara hans?
Citera
Medlem
Från Aftonbladet:
Citat:
Enligt polisen finns i nuläget ingen misstänkt i utredningen, men man tror inte att Bodenborna behöver känna sig oroliga.
– Jag tror inte att de behöver vara rädda, säger Kenneth Rautio.
Men en mördare kan ju gå lös?
– Ja, men det känns inte som det är någon fara för allmänheten.

När man läser polisens uttalanden så blir det ju nästan komiskt ibland. När polisen säger att folk inte behöver vara rädda så kan man ju tolka det som att dom har koll på de som dom tror kan ha gjort det. Man är i stort sett helt säker på att det inte rör sig om någon seriemördare eller slumpvis person.
Citera
2013-05-21, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Detta är en nissan pickup från cirka 1988;
http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5196801_5196900/nissan-pickup-5196836_b_3d73eb5e7085e440.jpg

Jag personligen tror inte att dom skulle publicera en bild på en relativt ny modell, ifall den på något sätt liknat en pickup från 88. Glöm inte att även en polis såg bilen fly från platsen.

Fast MB:s bil är väl en 98:a snarare än en 88:a?
Citera
2013-05-21, 22:40
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
MB:s hus går ej att se via hittas gatuvy... någon som vet om det kan vara hans?

Bilen säljes av en 70-årig man som bor i Heden. MB bor väl i Sävast.
Citera
2013-05-21, 22:40
Medlem
Flash-Gordons avatar
Är det bekräftat att det var händer och fötter som hittades i huset?

Alla h/f?
Citera
2013-05-21, 22:41
Medlem
highfives avatar
Vad talar för MB?

1 Känner varandra via karaten
2 VB dras till lite äldre män
3 Han har en svart pickup av modell Nissan (som numera är lite dold på hans gård)
4 Vi tror att VB sms:ade honom den aktuella kvällen
5 Våld är hans vardag (tränar karate)
6 De är FB vänner och hon har skrivit om honom på sin FB
7 Hans fru överreagerade med konstiga kommentarer på MPS sida
8 En uppdagad kärleksaffär hade kanske kostat honom både affärer och fru
Citera
2013-05-21, 22:43
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad talar för MB?

En uppdagad kärleksaffär och en fällande mord-dom lär kosta än mer. Men det kanske han inte tänkte på...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldoren
Ang MB kan jag som karaktärsvittne säga att det är en väldigt lugn och behaglig person att vistas runt. Han är allmänt trevlig om än något strikt i sin personlighet. Korrekt kanske är rätt ord... Skulle vilja påstå att han har en typisk "Budomentalitet", utövare vet vad jag menar. MB är hård mot dom hårda brukade man skoja om på klubben...

Jag skulle aldrig satsa mina pengar på att denna man begått något brott. Självfallet är det helt omöjligt att garantera, men det är min personliga reflektion över MB.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Mb vill gärna ha rätt i det han tycker.
Påläst inom kampsport, så om någon tycker något annat
än han själv. Så kunde han bli lite grinig det märkte man.
Så det var bäst att bara hålla med i allt.
Annars så var han en trevlig lirare.

Sådana personligheter brukar jag akta mig för numera. Supertrevliga, lugna, strikt personlighet etc. och grinig om man har andra åsikter. Låter som en personlighet som kan hålla tillbaka ganska länge med en trevlig framtoning, men plötsligt går det inte längre. Man vet aldrig när eller hur en sådan brister.

Den jag starkast har misstänkt är nog KJ, men med personlighetsbeskrivning av MB, finns han definitivt också kvar i min bok. Någon som känner AN tillräckligt väl för att gissa sig till hur hon skulle reagera om ”familjeidyllen” hotas att rasa pga ett mord?

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Kanske en dum fråga men varför inte bara gräva ner kroppen för att minska risken för upptäckt fast jag antar att tjälen är kvar i jorden ännu där vilket omöjliggör det?

Att placera en kropp/kroppsdelar fritt i naturen gör att den/de försvinner avsevärt mycket fortare, än om den/de grävs ner. Förmodligen var det inte fel tänkt att portionera ut på lite olika ställen, speciellt med tanke på fåglarna. Tanken kan ha varit att GM skulle återkomma och sprida ut resten.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
Är det bekräftat att det var händer och fötter som hittades i huset?

Alla h/f?

Nix det är inte bekräftat alls och det kommer bli svårt att få reda på i dagsläget vilka delar det är man funnit. Om det inte kommer att läcka och då ifrån en seriösare blaska än just AB eller Expressen.
Citera
2013-05-21, 22:44
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad talar för MB?

1 Känner varandra via karaten
2 VB dras till lite äldre män
3 Han har en svart pickup av modell Nissan (som numera är lite dold på hans gård)
4 Vi tror att VB sms:ade honom den aktuella kvällen
5 Våld är hans vardag (tränar karate)
6 De är FB vänner och hon har skrivit om honom på sin FB
7 Hans fru överreagerade med konstiga kommentarer på MPS sida

Vänner på FB var de väl inte? Och var det honom hon skrev om på sin FB eller den andra tränaren som hon hade?
För övrigt skulle jag tippa på att det inte är så mycket kärlek hemma nu ändå när frugan satt ögonen på hela familjen för att hon dampade lös med kommentarerna.
Citera
2013-05-21, 22:45
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Sådana personligheter brukar jag akta mig för numera. Supertrevliga, lugna, strikt personlighet etc. och grinig om man har andra åsikter. Låter som en personlighet som kan hålla tillbaka ganska länge med en trevlig framtoning, men plötsligt går det inte längre. Man vet aldrig när eller hur en sådan brister.

Den jag starkast har misstänkt är nog KJ, men med personlighetsbeskrivning av MB, finns han definitivt också kvar i min bok. Någon som känner AN tillräckligt väl för att gissa sig till hur hon skulle reagera om ”familjeidyllen” hotas att rasa pga ett mord?

Att placera en kropp/kroppsdelar fritt i naturen gör att den/de försvinner avsevärt mycket fortare, än om den/de grävs ner. Förmodligen var det inte fel tänkt att portionera ut på lite olika ställen, speciellt med tanke på fåglarna. Tanken kan ha varit att GM skulle återkomma och sprida ut resten.

Men nu var ju kroppsdelarna inne i huset. Inte ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in