Citat:
Ursprungligen postat av aldoren
Ang MB kan jag som karaktärsvittne säga att det är en väldigt lugn och behaglig person att vistas runt. Han är allmänt trevlig om än något strikt i sin personlighet. Korrekt kanske är rätt ord... Skulle vilja påstå att han har en typisk "Budomentalitet", utövare vet vad jag menar. MB är hård mot dom hårda brukade man skoja om på klubben...
Jag skulle aldrig satsa mina pengar på att denna man begått något brott. Självfallet är det helt omöjligt att garantera, men det är min personliga reflektion över MB.
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Mb vill gärna ha rätt i det han tycker.
Påläst inom kampsport, så om någon tycker något annat
än han själv. Så kunde han bli lite grinig det märkte man.
Så det var bäst att bara hålla med i allt.
Annars så var han en trevlig lirare.
Sådana personligheter brukar jag akta mig för numera. Supertrevliga, lugna, strikt personlighet etc. och grinig om man har andra åsikter. Låter som en personlighet som kan hålla tillbaka ganska länge med en trevlig framtoning, men plötsligt går det inte längre. Man vet aldrig när eller hur en sådan brister.
Den jag starkast har misstänkt är nog KJ, men med personlighetsbeskrivning av MB, finns han definitivt också kvar i min bok. Någon som känner AN tillräckligt väl för att gissa sig till hur hon skulle reagera om ”familjeidyllen” hotas att rasa pga ett mord?
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Kanske en dum fråga men varför inte bara gräva ner kroppen för att minska risken för upptäckt fast jag antar att tjälen är kvar i jorden ännu där vilket omöjliggör det?
Att placera en kropp/kroppsdelar fritt i naturen gör att den/de försvinner avsevärt mycket fortare, än om den/de grävs ner. Förmodligen var det inte fel tänkt att portionera ut på lite olika ställen, speciellt med tanke på fåglarna. Tanken kan ha varit att GM skulle återkomma och sprida ut resten.