2013-05-12, 13:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotte
Gick cykelvägen längs älven från Bodsvedjan igår, en riktig våldtäktsstig kvällstid. Kraftverket en bit bort dånar lagom högt så ingen hör dig skrika.
Tanke, kan tösen tirllat i vattnet vid krafrtverket o sköljts nedströms eller finns där stopp i form av slussar/galler?

Hon kan ha fallit i vatten o ligger drunknad. Är det en stor å/fors/älv?
Citera
2013-05-12, 13:47
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Tror MP och polisen letar i helt fel område, finns det en GM så fattar han förmodligen hur det går till när man lokaliserar en försvunnen persons telefon. Ser att tränaren bl.a. gillar Lakaträsk en håla norr om Boden. Om man gömmer en kropp gör man det sannolikt inte i närheten av där man vet att hennes telefon sist var påslagen.

Deckarförfattare är smarta och ofta deras brottlsingar också. Blir intressantare så. Brottlsingar i verkliga världen är det sällan. Speciellt inte om det är känslorelaterad brottlsighet. Dvs om man nu förutsätter att VB bragst om livet och detta av en för henne känd gärningsman alltså. Det låter konstigt med tanke på tidslinjen för kvällen om inte annat och om man utesluter pluggkompisen. Lite för mycket Henning Mankell redan där.

Fel tid fel plats är från vad vi hittils vet betydlgt mer sannolikt.
Citera
2013-05-12, 13:48
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcedFred
Sant, men vet inte hur pass aktiva Polisen är på facebook. Kanske dom inte uppmärksammat det.
Tycker dom är ovanligt fåordiga gällande försvinnandet, är så mycket som inte stämmer.
Mest intressant är nog hennes anmälningar, dom lär ju inte handla om cykelstölder iaf?

Tror inte jag heller antagligen har nån varit hotfull mot henne men polisen tycker inte att det finns nån hotbild, Kanske för att personen i fråga är nån stöttepelare i byn som tex en karate tränare eller nån annan person. Det viktiga e juh hur VB uppfattade grejen, Men eftersom hon anmälde måste det varit nåt som hon ogillade & kanske va rädd för
Citera
2013-05-12, 13:49
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Är PJ rullstolsbunden?

Kanske var en tillfällig skada? Ser bilder på honom från December 2012 då han står upp och tränar. Men samtidigt finns det en bild från januari där någon har taggat honom World champion in karate for people in wheelchairs"Pariz 2012". På den bilden har VB gillat och kommenterat "Osu du är p*ntus sensei!!" (vad det nu än betyder).

Han verkar efterbliven. Något handikapp har han.
Citera
2013-05-12, 13:49
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hahaha.
Jag menar bara att folk verkar på något sätt så förtegna där uppe så man nästan undrar vad det är som händer.Jag tror inte en enda person som har känt Ploy har skrivit på denna tråd till exempel. Visserligen hade hon väl inte så många vänner, men hon har ju i alla fall gått i skolan. Hon har ju också varit med i en karateklubb men ingen verkar vara intresserad av FB eller ha någon lust att säga ett knäpp om henne.
Polisen har också varit ganska tystlåten och betett sig oprofessionellt enligt min mening.

Jag tror inte alls det skulle skada om någon utomstående polis fick titta på ärendet. Någon som har varit med om liknande fall tidigare. Polisen i Boden kan ju inte ha alltför mycket att göra normalt sett.

Ungefär vid sida 50-nånting så skrev en person som svar på någon annans kommentar som liknande denna att "Det är klart att man oroar sig, men finns ju inte så mycket man kan göra". När jag frågade om denna person känner VB så fick jag dock inget svar. Men det är det enda.
Citera
2013-05-12, 13:51
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Ungefär vid sida 50-nånting så skrev en person som svar på någon annans kommentar som liknande denna att "Det är klart att man oroar sig, men finns ju inte så mycket man kan göra". När jag frågade om denna person känner VB så fick jag dock inget svar. Men det är det enda.

Försökte du skriva ett PM till personen också? Det kanske var ett troll..
Citera
2013-05-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Såg också det nu.
Då kan vi konstatera detta:
M*cke B*rg och P*ntus J*hansson kände varandra, så pass väl att de brukade umgås (eftersom MB har "gillat" PJs "place").
Både MB och PJ hade någon relation med VB.
PJ därför att de kommenterade varandras saker och "gillade" det, dock slutade det av okänd anledning.
MB därför att hans fru är svartsjuk på VB och för att han har smsat med henne innan (om det nu inte är PJ som smsade henne).

Båda var(it) kanske tränare åt VB?
Och det vore nog mer konstigt om två karatetränare i två grannbyar inte känner varandra.

Jag undrar snarare om MBs fru vet nåt? Eller misstänker nåt hon inte vill/vågar/får säga? Och sedan är hon bara korkad och skriver mer än hon borde ha sagt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tanke, kan tösen tirllat i vattnet vid krafrtverket o sköljts nedströms eller finns där stopp i form av slussar/galler?

Just denna cykelväg är inte så nära älven att man kan trilla i. Dock går det en mindre stig närmast älven.
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:

Här är en bild från älven nära dammen.
http://fuskbugg.se/dl/4puZUw/vybild%20laxstllet.jpg

Detta är hängbron som ni ser på denna karta. Nere i vänster hörn, vid nr 10. (Enligt uppgifter så letar MP på bortre sidan om bron.
http://img829.imageshack.us/img829/7714/alternativu.jpg
Citera
2013-05-12, 13:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotte
Just denna cykelväg är inte så nära älven att man kan trilla i. Dock går det en mindre stig närmast älven.
Har ngn ens letat i älven eller utmed dess strandbankar?

Polis, hemvärn eller ngn annan?
Citera
2013-05-12, 13:54
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:

Det är Luleälv, Sveriges största älv såvitt jag vet??

Så, hyyyyfsat jävla stor, inget man draggar och dyker av under en eftermiddag direkt..........
Läskigt med kratverksdammen och dess turbiner också, S T O R A krafter där innan och svaaaart kallt djupt vatten........

Luleälven en "Å", LOL , varsfan kommer du ifrån egentligen??
Citera
2013-05-12, 13:55
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Båda var(it) kanske tränare åt VB?
Och det vore nog mer konstigt om två karatetränare i två grannbyar inte känner varandra.

Jag undrar snarare om MBs fru vet nåt? Eller misstänker nåt hon inte vill/vågar/får säga? Och sedan är hon bara korkad och skriver mer än hon borde ha sagt?

Hon verkar ju definitivt dras åt de äldre personerna, kanske hennes enda vänner vem vet. Mina misstankar mot PJ minskade nu när jag insåg han är handikappat.

Ja, det jag anser vara mest intressant av allting i detta fall är Annik*s kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in