2013-05-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Jag undrar ialla fall om offret höll på med nåt underligt SM/Bondage eller liknande...

Det finns ingenting som tyder på att hon ägnade sig åt sådant.
Undra kan man ju alltid göra, om det nu känns som ett tema.
Citera
2013-05-26, 10:24
Moderator
OYs avatar
Mycket märkligt, man spärrar in en människa med motiveringen att han var den sista som såg VB i livet. Åklagaren måste ju ha mer än så att lägga fram, eller så var man så övertygade om att man skulle hitta bevis. Det måste komma något idag, annars liknar det här en parodi utan dess like.
Citera
2013-05-26, 10:28
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket märkligt, man spärrar in en människa med motiveringen att han var den sista som såg VB i livet. Åklagaren måste ju ha mer än så att lägga fram, eller så var man så övertygade om att man skulle hitta bevis. Det måste komma något idag, annars liknar det här en parodi utan dess like.

Men antagligen har dem så mycket mer. Enligt en artikel i expressen idag så har dem haft span på honom under en längre tid direkt efter hennes försvinnande. Tror dem har mycket mer än vad vi kan sitta och gissa oss till.
Citera
2013-05-26, 10:29
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:

Självklart har dom mer att gå på än så. Det där var bara vad polisen sa till media.
Citera
2013-05-26, 10:29
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Jag undrar ialla fall om offret höll på med nåt underligt SM/Bondage eller liknande...
Nej, det gör du inte. Du vill det, då det matar dina egna sexuella fantasier.
F.ö så börjar jag redan tänka Mats Alm.... Lång tid innan upptäckt, ett par ihärdigt enfaldiga försvarare, offer från östasien och ett gäng Kling och Klang (inte riktigt så illa men ändå..)
Citera
2013-05-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Jag är benägen att hålla med dig. Men som det tydligt framgår så är denna GM ingen frisk individ och min tanke kring detta är att han vill visa vad han har åstadkommit, att han på något skruvat vis är "stolt" över sin bedrift. Kanske var tanken att sätta koordinater på alla kroppsdelar som sedan kan återfinnas på detta sätt(geocash).
Vad kallas det när man har hittat ett fynd i dessa sammanhang? (Jag är inte särskilt insatt i "sporten"), men samlar man inte troféer? Hjälp mig här ni som kan detta. Händerna som saknas kanske finns på given koordinat tillgänglig för geocash-fantasterna. Kan man se om det tillkommit nya fyndplatser runt Boden sedan VB försvann?

Detta skrev jag för över ett dygn sedan men ingen nappade riktigt på detta.
Citera
2013-05-26, 10:36
Moderator
OYs avatar
Nattens fynd, något som såg ut som en såg samt en vit plastpåse, det blir kanske dagens rubriker i media, spännande, men polisens brydde sig kanske inte ens om att åka på det, vi får se. Kan ju alltid hoppas på att resten av det saknade är just det som hittats.
Citera
2013-05-26, 10:37
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:

Ja verkligen, men samtidigt är man ju inte förvånad över åklagares & poliser kompitens i vissa delar av landet
Citera
2013-05-26, 10:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi får väl se vad som sker idag. Senast klockan 12.00 måste en häktningsframställan lämnas in till tingsrätten.
Citera
2013-05-26, 10:42
Medlem
Citat:
Om man inte kan hitta några bevis efter alla tekniska undersökningar så tyder det på att han är oskyldig.
Citera
2013-05-26, 10:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Om man inte kan hitta några bevis efter alla tekniska undersökningar så tyder det på att han är oskyldig.

Ja, om han inte haft tillgång till fler än de fordon som beslagtagits och att det inte finns en med GM, så är det troligen så. Har en styckad kropp fraktats i ett fordon vet man det nu, troligen också bevis.
Citera
2013-05-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det tyder på att man inte kan finna tekniska bevis och han KAN vara oskyldig eller skyldig. Det går inte just nu att bevisa skuld och därmed släpps han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in