2013-05-21, 17:15
Medlem
Tycker det hela tyder på en otroligt sjuk människa...just att stycka delar och att de inte hittar alla kroppsdelar hellre...Svårt att tro att det skulle röra sig om en smitningsolycka. Skrev i början av tråden visserligen att det hade varit en smitningsolycka i Boden samma dag...ska se om jag hittar artikeln

Nu vet jag att detta är att vara ute och cykla men tanken går till...Finns det någonting som skulle tyda på ett hedersrelaterat mord? Misshandelsrelaterad?
Citera
2013-05-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ah, bra! Frågan jag sökt svar på hela tiden! Det var den punkten som inte rundade klart min teori om aspergers... nu tror jag att hon hade det, tyvärr. Karate är dock bra om man vill öva upp sin motorik... finns personer med aspergers som älskar att dansa, och gör det hyggligt, om än lite yvigt.

– ingen ögonkontakt
– svårt hålla avstånd, förstå social spel
– dålig motorik (ändra om jag har fel)
– sökte vänner bland äldre/andra åldersgrupper, inga jämnåriga kompisar
– begåvad inom smalt område (duktig på kemi, matte, dålig på språk)
– mycket kontaktsökande via nätet
– svårt med planering (plugga en lördag – om det inte var akut tenta på gång)

Att hon dejtade en kille med det här handikappet är nog inte helt konstigt. Hur de lyckades kommunicera kan man fråga sig, jag blir kanske inte helt förvånad om något har gått galet... men så här?
Där har du en bra beskrivning av henne, ja. Jag tror dock att hon hade en del jämnåriga vänner varav de flesta var av asiatiskt ursprung likt henne. Ingen som jag är bekant med.
Citera
2013-05-21, 17:18
Medlem
henkesss avatar
Enligt min polare tränar en som heter KJ karate med MB ibland.
Men kanske inte är samma kj.
Citera
2013-05-21, 17:19
Medlem
engultomats avatar
Det är väldigt många som frågar om samma saker igen och igen trots det precis har tagits upp en-två sidor innan.

Läs detta innan ni frågar om samma saker igen:

MB = Mika*l B*rg (e)
AN = Anni*a Nordstr*m (k, ö)
Gifta med varandra.
AN skrev på Facebook, MPS sida att VB "Kanske inte lever!!"
Och detta har hon också skrivit:
http://i42.tinypic.com/ajmt8y.jpg
http://i40.tinypic.com/2wnczeb.jpg

KJ = Krist*ffer J*hansson.
Hans facebook: https://www.facebook.com/kristoffer.k.johanss*n.3?ref=ts&fref=ts (* ska vara "o")
Citera
2013-05-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Lär inte bli några brott lösta här, inte. Avvakta och se, fantasierna om hennes bekanta kommer inte att bära frukt. God kväll

De flesta mord begås av någon i offrets bekantskapskrets. I det här fallet så finns det två personer som känns fullt möjliga som gärningsmän, KJ och MB. Men ändå tror du alltså mer på en seriemördare som hon råkade möta på vägen hem. Nej tala inte om sannolikheter, detta verkar du inte veta mycket om.
Citera
2013-05-21, 17:20
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag är ganska säker på att det är hon själv som har skrivit det.
Hade hon blivit facerape:ad är det väldigt konstigt att varken hennes nära (vänner eller familj) eller hon själv går ut med att det inte var hon som skrev det. Att det inte kommit något uttalande om det, gör att det högst sannolikt var hon själv som skrev det. Hon tog bort sin Facebook efter det (blev väl för många meddelanden som skällde ut henne). Hon sitter väl hemma i sin skam nu.

Om det nu inte var ett fakekonto rakt igenom? Fanns aktivitet innan?
Citera
Medlem
Hubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Här är en broschyr utgiven av ordförande i en aspergerförening som säger just det jag säger, men du har ju självklart rätt i att en tilläggskombination är mer trolig:

http://bokstavsfolk.ifokus.se/discussions/4d714693b9cb46222705b20f-flickor-med-aspergers-syndromhfa

Flickor med Aspergers syndrom

Kan uppfattas som överdrivet blyga eller uppträda distanslöst
Kan vara extremt kravundvikande
Kan ha avvikande språk, monoton röst och uppfattas som lillgamla
Har svårt att läsa av andras mimik och kroppsspråk
Tolkar ofta språket konkret och bokstavligt vilket leder till missförstånd
Har ofta svårt med kamratkontakter
Uppfattas som "egensinninga" och misstolkas som "ouppfostrade"
Kan ha svårt med motorik och kroppsuppfattning och verka klumpiga
Har svårt att förstå vad som "passar sig" i olika situtioner
Kan ha ett naivt och omedvetet sätt att klä sig
Har ibland intressen som uppslukar all deras tid
Har en ojämn begåvningsprofil som gör det svårt för omgivningen att avgöra vad eleven klarar eller inte klarar
Har ett annorlunda sätt att tänka och kan ha svårigheter att påbörja och avsluta uppgifter
Har ofta perceptionssvårigheter
Är ofta rutinbundna och har svårt för förändringar

Nu spelar det här inte så stor roll längre vad gäller VB, utan nu handlar det om att försöka förstå GM. Det är vad jag ägnar mig åt.

My point exactly. Behöver du en broschyr för att veta hur AS fungerar är du inte rätt person att sitta här och dela ut diagnoser. Att inte slutföra det man påbörjar behöver inte grunda sig i ett neuropsykiatriskt funktionshinder över huvud taget. Ja, en del aspergianer har det säkerligen också, och add:are. Och folk med cancer och folk med benskörhet och folk med förkylningsastma. Det är ju inget ovanligt direkt.

Lägg ner diagnoshysterin nu. Vi kan väl vara överrens om att GM, vem fan det än är och vad den personen än har för diagnos eller motiv, är ett jävla arsle istället.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Har tyvärr inte antytt något om att denna person är en seriemördare. Jag tog som exempel, en seriemördare är nog vad vi känner till som de största psykopaterna med en dragning till att mörda, av olika anledningar som de själva känner vid.

Exemplet följer: Om man är en psykopat, exempelvis en seriemördare, så är det högst osannolikt att du mördar en närstående då risken att åka dit är väldigt stor.

Plockar du däremot en random människa "längs vägen" så är det allt som oftast du kommer undan med det. Det är mer sannolikt att en familjemedlem eller bekant har begått brottet om det sker i hemmet.
Nej då, det är en för henne främmande människa, det mesta pekar på det.

Vad är det som pekar på att det är en främmande människa? Dessutom en eventuell seriemördare...
Är det inte med ganska stor sannolikhet någon hon kände - eller haft kontakt med tidigare på något vis? Det är ganska ovanligt i Sverige att en GM plockar upp en random tjej och dödar henne!
Citera
2013-05-21, 17:21
Medlem
Ett djävla ställe att göra sig av med kroppsdelarna, det rör sig otroligt mycket folk i området, mycket hundfolk, och pistolskyttefolk ,ryttare.

Här är kordinater till platsen de hittat likdelarna på
Koordinater

WGS 84 (lat, lon):
N 65° 49.601', E 21° 45.418'
WGS 84 decimal (lat, lon):
65.82669, 21.75697
RT90:
7315774, 1771762
SWEREF99 TM:
7317202, 808279
Citera
2013-05-21, 17:21
Medlem
rillepillehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Någon som har möjlighet att besöka Flottiljvägen 4C och ta lite bilder?
Är det folk i rörelse nu?
Vad finns det för bilar på parkeringen?
Kan KJ ha en lånad bil?

Vore intressant att se vad som händer och sker.

Folket i rörelse där just nu är fortfarande 3 personer från kuriren, det är iaf enda bilen jag ser som verkar vara från en tidning.

Bilar på parkeringen är 2st varva volvo, en saab och resten av bilarna verkar ej vara av relevans.. Tippar på att volvobilarna är civilare.

Återkommer om något nytt händer
Citera
2013-05-21, 17:23
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Om det nu inte var ett fakekonto rakt igenom? Fanns aktivitet innan?

Jag tror hon hade haft kontot i 6 månader? Ingen van Facebook användare, hon hade väl runt 26 vänner där.
Det är inget fakekonto. Hon hade angett att hon var gift med MB.
För att kunna göra det, så måste MB "acceptera" hennes relationsförfrågan, så det står på bådas sidor att de är gifta med varandra. Vi vet att MBs konto inte var fake, varför skulle han "acceptera" en förfrågan från ett fakekonto? Nej, det var ANs äkta konto.
Citera
2013-05-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tittar på vilka händelser polisen fått in i Boden runt tiden då hon försvann
Enda intressanta var det här...dock långsökt..om det skulle vara en olycka...
2013-05-05 11:10, Trafikolycka, Boden
Trafikolycka i centrala Boden personbil motorcykel. Personbilen har smitit från platsen och motorcykeln har fattat eld. Inga allvarliga personskador.

Två grova rattfyllerier den 4 maj ( samma dag som hon sist sågs)
Detta är vad som hände i Boden samma helg. Inget att gå på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in