2013-05-21, 20:32
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
https://www.facebook.com/vic*or.olofs*on.77

Lite läskigt att han rekommenderar boken "Att döda en vän"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
https://www.facebook.com/vic*or.olofs*on.77

Ser ju inte så bra ut när en av hans 4 listade favoritböcker heter "Att döda en vän"..
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var hittar du denna uppgift?

Det framgår väl ingenstans vad för delar man hittat? Huvudet är det nog inte då hade det gått undan med tex tandkort.
Huvudet har man sen innan förstått att dom inte vill se och tar bort ganska omgående.
Men sen kan man undra om det är en styckning som har många delar eller en mindre styckning.
Fy fan så osmakligt med styckmord. Det bör väl finnas en del spår om det legat paketerat.

Polisen i Nsd säger ganska klart att man inte styckat i det här huset i alla fall, och att man inte konfronterat den hon va hos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det sades ju ha varit en gammal marka. Alltså ett ställe där soldater äter och så. Då kan rampen används som godsintag. Dra in lådor och annat. Bara vad jag tror.

Öhm nej, exakt VAD huset använts till genom åren är lite oklart, men även om FM ibland har korkade lösningar på saker så tar man inte ner en fönsterlucka på baksidan och konverterar till "lastramp"

Särskilt som huset verkar ha använts som förråd sista åren FM ägde det (och således ville ha det hyfsat "inbrottssäkert") OCH har en bred dubbeldörr på framsidan
Citera
2013-05-21, 20:33
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Är Kibba bög?
Noterar att han är vän med Luleå Pride som alltså är bögfestivalens facebook som är felaktigt gjord som person istället för grupp.

Hans syster har en bild på "sin bror" där han är utklädd till tjej. Är osäkert dock vilken bror. Bilden fanns på KJ's FB från början. Det behöver ju inte betyda att han är bög förstås. Skulle det visa sig att han är det, så är han genast mindre intressant som möjlig gärningsman
Citera
2013-05-21, 20:33
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det sades ju ha varit en gammal marka. Alltså ett ställe där soldater äter och så. Då kan rampen används som godsintag. Dra in lådor och annat. Bara vad jag tror.

Har du kollat bilderna? Det har inte sagts att det var en gammal marka heller..
Citera
2013-05-21, 20:34
Medlem
engultomats avatar
Gick in på kusinens Facebook, hon har skrivit ett nytt inlägg (antar information har nått henne, via mamman). Undrar vad hon har skrivit?
https://www.facebook.com/m*ebell.nongfanta?fref=ts (* ska vara "a")
Mamman har också kommenterat inlägget.
Någon som kan översätta ordentligt?

Nu har jag inte barn eller så, så kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att förlora ett barn.
Men jag tror att om jag skulle fått information att någon förmodligen har mördat och styckat mitt barn hade jag varit i sånt chocktillstånd och jag hade nog aldrig haft orken eller lusten att sätta mig vid Facebook och gilla/kommentera inlägg.. Men men, mamman kanske är i chock just nu men hon kanske inte bryter ihop totalt utan har tid för Facebook..
Citera
2013-05-21, 20:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Tror ni resten av kroppen finns i området eller är den på nåt annat ställe?

På något annat ställe. Han skulle antagligen flytta allt, men fick panik och lämnade vissa rester kvar i det gula förrådet.
Citera
2013-05-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Zazzy84 var ser man vilket fort det är på ?

Du ser ju grillen och hålet i marken,

länken här är fram googlad från gammelängsberget
Citera
2013-05-21, 20:36
Medlem
ändrat inlägget, så det är asteriksar i namnet, my bad sorry, var inte meningen.
Jag har kollat på bilderna, men var står det vilket fort de är på, har varit runt på en massa (alla) fort, men minns inte hur alla såg ut, vet att gropen finns i alla fall på norra åbergsfästet vill jag minnas, men finns säkert på fler också
Citera
2013-05-21, 20:36
Medlem
norrlandskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ny teori på GM !

Vikt*r Olofss*n !!

"Soldat", pluggar med VB verkar det som..
Kolla FACEBOOK !

Någon här skrev tidigare om en klasskompis till VB som vart borta i 2 dagar o mkt borta sista veckorna ?
Är det denna VO du menar ??

Vad vet man om den påstådda relationen mellan tränaren och VB? Och de milt sagt opassande och sjuka saker tränarens (MB) fru kommenterat på bland annat facebook?
Citera
2013-05-21, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
Har du kollat bilderna? Det har inte sagts att det var en gammal marka heller..

Det var vad polisen sade på presskonferensen iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in