2013-05-21, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Precis, men dogging som jag antar att du syftar på med sexuell aktivitet i bil förekommer inte så frekvent här uppe i norr, min gissning är att de flersta som passerar förbi det där huset är geocachare, UE:are eller hundägare, eller en kombination av dessa.. men som tur är så kan man ju se vilka Geocachare som varit i närheten.. det borde polisen kolla mer på i såna här fall..

Tycker du skall tipsa polisen! Med tanke på den klena respons de fick efter inslaget i efterlyst så är dom nog bara glada för varje tips de får in. Kan vara värdefullt för att kunna avföra eller bekräfta andras vittnesiakttagelser i området.
Citera
2013-05-21, 06:07
Medlem
Undrar vad som fick Missing People att leta ända där borta. Man måste bara åkt längst småvägar och kollat upp det som möjligen kunde varit intressant.

Och jag såg ju Missing People ute i skogen vid Sävastvägen vid 19.00 tiden. Väldigt långt avstånd från var dom sökte tidigare under kvällen.

Nog måste dom hittat något allvarligt när polisen själv säger Ja på frågan om dom som hitta fyndet fått krishjälp.

Men om dom verkligen hittat en kropp skulle jag tro någon media fått nys på det vid det här laget.
Citera
2013-05-21, 06:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Genombrott i sökandet efter Bangsuan

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-lule%C3%A5?video_id=2361373

Under natten har tekniska roteln gjort en platsundersökning. Platsen för fyndet är fortfarande avspärrad och under tisdagsmorgonen kommer arbetet att fortsätta.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5540215
Citera
2013-05-21, 06:49
Medlem
DjPuttes avatar
Hade det vart en kropp som var funnen skulle den varit flyttat under morgonen till rättsmedicin i Umeå för obduktion & besiktning, Men inget av det har ännu skett kan kanske tyda på om det är en kropp så är den funnen i delar som gör att polisarbetet kan ta en längre tid innan dem kan ta den ev kroppen till Umeå!

Ska bli intressant följa detta under dagen!
Citera
2013-05-21, 07:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hade det vart en kropp som var funnen skulle den varit flyttat under morgonen till rättsmedicin i Umeå för obduktion & besiktning, Men inget av det har ännu skett kan kanske tyda på om det är en kropp så är den funnen i delar som gör att polisarbetet kan ta en längre tid innan dem kan ta den ev kroppen till Umeå!

Ska bli intressant följa detta under dagen!

Jag är inte säker på att de funnit en hel kropp, det verkar som de funnit en fyndplats och att denna fyndplats har anknytning till VB, eftersom de anhöriga har underrättats.

Hon kan vara styckad och då har de eventuellt funnit någon del eller så har de funnit platsen hon är styckad på.

Idag kommer K*istoffer J*hansson och M*kael B*rg hamna under luppen, någon av de två är hennes baneman.

På så sätt och vis vore det skönt att få bekräftat det som de flesta av oss redan visste, att hon är död, samtidigt som vi nu kan slippa myspysgubbar i stugor, siare, thailandsresor, älvteorier och att hon mobbades till döds.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-21 kl. 07:23.
Citera
2013-05-21, 07:18
Medlem
Quarrels avatar
Polisen: 2013-05-21 04:35, Sammanfattning natt, Norrbotten
Citat:
Lugnt i länet under natten.

Organisation

Polismyndigheten i Norrbotten
Alla norrbottenspoliser håller nog inte med.
Citera
2013-05-21, 07:29
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Förmodligen är det Fortverket som äger den, ser ut som många andra förrådsbyggnader, dock har många sålts, och andra bommats igen, ett sådant kan stå utan tillsyn i åratal om ingen nyfiken/tjuv gör sig besväret att klippa upp dem...
Tragiskt slut, hoppas den/de skyldiga får det de förtjänar, antingen i rätten eller samhället...

Byggnaden användes som scoutstuga tidigare. Vad den har använts till senaste tiden vet jag dock inte.
Citera
2013-05-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Byggnaden användes som scoutstuga tidigare. Vad den har använts till senaste tiden vet jag dock inte.

Har scouterna varit på Gammelängsberget, de är ju i ett liknande hus på Åberget/Grubban. Måste varit längesedan i så fall. Kan inte minnas att jag sett någon aktivitet vid det huset de senaste 10 åren.
Citera
2013-05-21, 07:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
/.../ Idag kommer K*istoffer J*hansson och M*kael B*rg hamna under luppen, någon av de två är hennes baneman. /.../
Det ska man inte vara för säker på (och hur får du över huvud taget in MB här..? Att han råkar ha en helt omdömeslös hustru gör honom inte till en presumtiv gm; snarare tvärtom). - Har VB promenerat den ödsliga vägen hem kan hon ha plockats upp av någon känd eller okänd person (el. några helt okända förmågor) på vägen, eller vid framkomsten till sin bostad. Sedan är det raka spåret till Bullerleden. - Mycket hänger på mobilmastningarna och vad man kunnat utvinna ur telefontrafiken - samt vad KJ resp. sms-mottagaren X uppgett i förhör.
Citera
2013-05-21, 07:47
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet:
Citat:
De personer från Missing People som var med och gjorde det fick i går krishjälp – men polisen är förtegen.
Ingen får krishjälp efter att ha hittat en mobiltelefon eller en gul ICA-kasse. Detta är något värre.
Citera
2013-05-21, 07:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det ska man inte vara för säker på (och hur får du över huvud taget in MB här..? Att han råkar ha en helt omdömeslös hustru gör honom inte till en presumtiv gm; snarare tvärtom). - Har VB promenerat den ödsliga vägen hem kan hon ha plockats upp av någon känd eller okänd person (el. några helt okända förmågor) på vägen, eller vid framkomsten till sin bostad. Sedan är det raka spåret till Bullerleden. - Mycket hänger på mobilmastningarna och vad man kunnat utvinna ur telefontrafiken - samt vad KJ resp. sms-mottagaren X uppgett i förhör.

MB har tidigare varit helt ointressant för mig, tills i går då det kom information som sa att MB var den som VB kommunicerade med under kvällen och att de hade haft ett förhållande.

Det sätter honom i samma fack som exet.

Random mördare tror jag inte på.
Citera
2013-05-21, 07:55
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
MB har tidigare varit helt ointressant för mig, tills i går då det kom information som sa att MB var den som VB kommunicerade med under kvällen och att de hade haft ett förhållande.

Det sätter honom i samma fack som exet.

Random mördare tror jag inte på.

Inte jag heller, som GW brukar säga, man ska söka i BO's bekantskapskrets, så även i detta fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in