2013-05-21, 20:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja då kan vi ju nästan slå fast att rampen funnits där i över ett år. Men denna rampen har ju Gm vetat om och sett som ett perfekt ställe att lasta in kroppsdelar igenom. Men har för mig att jag hörde av polisen att ett fönster var krossat med det vet vi väl inte om det var för ett år sedan?

Ja, eller att den vanligtvis användes som ramp och då kan den kommit dit när som helst innan försvinnandet.

Kanske snarare stege för att ta sig in.
Citera
2013-05-21, 20:25
Medlem
Karatetränaren och karatefruns facebook?

Maskad länk någon? Har tappat bort i allt flöde.
Citera
2013-05-21, 20:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes-Rigmor
Karatetränaren och karatefruns facebook?

Maskad länk någon? Har tappat bort i allt flöde.
Nedtagna, enligt uppgift i tråden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, eller att den vanligtvis användes som ramp och då kan den kommit dit när som helst innan försvinnandet.

Det sades ju ha varit en gammal marka. Alltså ett ställe där soldater äter och så. Då kan rampen används som godsintag. Dra in lådor och annat. Bara vad jag tror.
Citera
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Någon får gärna länka VO:s facebook.
Kan inte se VB:s vänner.

https://www.facebook.com/vic*or.olofs*on.77
Citera
2013-05-21, 20:29
Medlem
Zazzy84 var ser man vilket fort det är på ?
Citera
2013-05-21, 20:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Kan ju vara så att gm hade fixat detta innan och varit där fler gånger och pysslat med något. Alla gånger utom sista gången hade han hängt tillbaka fönsterluckan för den borttagna rutan så ingen skulle veta om detta utom han. På så sätt blev inte heller huset utsatt för skadegörelse.

Är det som jag beskriver så hade han bråttom sista gången och hann inte heller få med sig alla kroppsdelarna.
Senast redigerad av highfive 2013-05-21 kl. 20:32.
Citera
2013-05-21, 20:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Behöver nödvändigtvis inte vara så. Det kan lika gärna vara en naturtokig stolle som blivit attackerad av vargar/björnar. Kroppsdelarna kan med tiden sprida sig på alla håll och kanter.

I ett igenbommat hus? hade vargen/björnen/bävern nyckel till stugan?
Citera
2013-05-21, 20:31
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
ada* persso*s bild tror jag är från norra åbergs fästet, inte på forten som är i närheten av fyndplats, men på en plats nära där VB försvann, eller sågs sist

Glöm inte asteriskerna när ni pratar om folk...
Citera
2013-05-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skribent
ad*m p*rssons bild tror jag är från norra åbergs fästet, inte på forten som är i närheten av fyndplats, men på en plats nära där VB försvann, eller sågs sist
Nu när det hettat till ordentligt kan det vara på plats med lite eftertanke. Tänk på att chansen för att avgörande eller ens viktiga spår går att hitta på nätet är väldigt liten. Det blir lätt så att man spanar på nätet (vilket är den arena som de flesta har möjlighet att arbeta med) och hittar saker som man i sin iver övertolkar eller missförstår. Jag vill inte peka ut någon särskild skribent (men använde ett exempel), det är mer en allmän uppmaning.
Senast redigerad av Koppenberg 2013-05-21 kl. 20:35.
Citera
Medlem
Tror ni resten av kroppen finns i området eller är den på nåt annat ställe?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
https://www.facebook.com/vic*or.olofs*on.77

Han känns inte helt intressant, måste jag spontant säga.
Verkar ologiskt att bara gå på att han är hennes vän och har varit i det militära, när fyndplatsen är en övergiven gammal matsal som ligger i ett område som säkert 75% av alla bodensare känner till ganska väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in