2013-05-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
jag vet inte, men ett flertal polisanmälningar gällande en stulen cykel känns inte som att det är så rimligt av polisen att gå ut med i samband med ett försvinnande av en person. Vem har inte blivit av med en cykel? nej, dessa polisanmälningar handlar om något annat.
Jag tror ju också att polisen sagt att anmälningarna gällt stöld eller sagt att anmälningarna inte har samband med försvinnandet om det gällt cykelstöld.

Men vad fan kan en 20 åring ha lämnat ett antal polisanmälningar om annars?
Ingen hotbild anger polisen.
Det här försvinnandet är ju extremt märkligt. Fått massiv media bevakning men inget uttalande alls från familj eller till familjen närståande. Brukar väl annars vara anhöriga som får ligga på som fan för att få upp media intresset.
Citera
2013-05-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Menade inte att det skulle vara en hit and run i ordets egentliga bemärkelse, hon var trots allt helt klädd i svart varför en förare av vilket fordon som helst skulle hade svårigheter att se henne, bilist såsom lokförare. Är ju inte säkert en lokförare skulle ha uppmärksammat henne men hon skulle ändå ha kunnat klämt sig på rälsen även om hon försökt hoppa undan.
Nä jag förstår vad du menar. Men ett tåg är utrustat med ganska sjyst belysning och där inne i stan kör inte tåget särskilt fort. Om hon ligger vid/på rälsen skulle hon ju senast varit upptäckt dagen efter.
Citera
2013-05-11, 14:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Då ska det ha varit planerat i förväg och hon ha bunkrat mat på nåt ställe som är väldigt avlägset. Annars borde det finnas spår från betalkort.

Mina tankar går till den där flickan i Malmö som bara försvann, för att sedan dyka upp efter en vecka eller två. Och så snömannen, förstås.
Citera
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veigarbror
Denna brud är ju inte ens svensk. Säkert att hon fått svenskt pass? Isåfall är det inte vårat uppdrag att leta efter henne.

LOL. Men, ok, vi föreställer oss i en sekund att du har rätt, men att hon blivit mördad. Är det då inte bra att veta vad som hänt för att få fast personen som gjort detta och få bort hen från våra gator?
Citera
Medlem
Tappar man bort sin plånbok ofta så måste man göra en ny polisanmälan varje gång för att kunna få ett nytt id-kort. Men hade det varit såna betydelselösa polisanmälningar hade ju aldrig polisen sagt på det viset.
Citera
2013-05-11, 14:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
har läst igenom hela tråden och kan tycka att vi som följt tidigare försvinnanden via flashback borde förstått nu att detta med mobiltelefonens kontakt med mast aldrig gett någon vidare säker information. Oftast har det snarare varit vilseledande information som sällan stämt. Så det spåret tycker jag man borde släppt för längesen.

Sen tycker jag att med omständigheterna som finns i detta försvinnande så är jag tvärsäker på att det är enligt statistikens bana -våld i nära relation- som ligger till grund i försvinnandet. Vem mer specifikt som ligger bakom det utifrån mina misstankar vill jag inte gå in på då jag inte vill dra någon i skiten, för jag har ju inte all information vid mina fötter. Men, att tjejen skulle fallit offer för en okänd galning kl 21 en lördagkväll är för mig osannolikt. Speciellt då det gjort polisanmälningar mot någon vid flera tillfällen.

Uppenbarligen, utifrån polisens agerande kan man ana att de sitter inne med en hel del information som de väljer att inte offentliggöra(vissa misstolkar detta agerande som oprofessionellt), antagligen beroende på att de misstänker att det finns en eventuell gärningsman i hennes närhet. Detta gör att de måste vara försiktiga med vad de går ut med, och vad som läcker ut i media, då de vill att en eventuell gärningsman inte ska veta vilka spår de har just för tillfället.

Jag tror att personen som ligger bakom försvinnandet har all anledning att vara nervös just nu, för detta fall kommer vara uppklarat inom en vecka.

Det tror jag också, en högst rimlig tolkning av rådande läge tycker jag. Beträffande polisanmälningarna kan det handla om sexuellt ofredande via sms. Eftersom att polisen är förtegen om vad anmälningarna handlar om tolkar jag det som att det inte handlar om harmlösa saker som cykelstöld eller liknande, polisen har nog något intressant i rockärmen.
Citera
2013-05-11, 14:25
Medlem
just_a_girls avatar
Hon kanske anmälde att någon närstående ja läs då mamman, eller vad hon nu är, for illa, blev misshandlad av sin gubbe t.ex. Det är inte helt ovanligt med anhöriga som anmäler upprepade fall vid kvinnofridskränkning. Kan iofs ha varit ngn annan i hennes närhet än mamman som for illa förståss. Polisen uttalar ju bara att det ej skulle finnas ngn hotbild mot V.
Senast redigerad av just_a_girl 2013-05-11 kl. 14:27. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
ja, vad äter hon liksom? var sover hon?

om hon är livet så tror jag någon håller henne instängd någonstans. Ser absolut ingen anledning varför hon frivilligt sitter och kurar någonstans fastän hela Sverige eftersöker henne.
Det har hänt mängder utav gånger tidigare och kommer att hända mängder av gånger igen.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag tror ju också att polisen sagt att anmälningarna gällt stöld eller sagt att anmälningarna inte har samband med försvinnandet om det gällt cykelstöld.

Men vad fan kan en 20 åring ha lämnat ett antal polisanmälningar om annars?
Ingen hotbild anger polisen.
Det här försvinnandet är ju extremt märkligt. Fått massiv media bevakning men inget uttalande alls från familj eller till familjen närståande. Brukar väl annars vara anhöriga som får ligga på som fan för att få upp media intresset.
Ingen hotbild, säger polisen, som förklaring till att hon inte fick skydd.
Citera
2013-05-11, 14:26
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jag har ett tips!
Har suttit och hängt med och läst alla era inlägg här på Flashback.
Har kollat igenom VB facebook. Med personer som verkar avvikande.

Det finns en man som hon är vän med på facebook, som skriver om terrorism, krig, hat. Väldigt osammanhängande. Mannen är endast vän med tjejer i USA, och VB.

Kan detta vara nått att kolla upp?

Har också upptäckt några misstänksamma individer i hennes vänkrets på facebook. Det är dock inte mer än att man får dåliga vibbar, inget konkret.
Citera
2013-05-11, 14:26
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
De säger "ett flertal" anmälningar. Kan antagligen handla om fler än tre. Det finns människor som är psykiskt sjuka som gör upprepade anmälningar till polisen.

Dessutom är det väldigt vanligt. Finns folk som ringer och polisanmäler UFO:n, aliens och allt möjligt dagligen.
Citera
2013-05-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Jag tänkte också på det, varför skulle polisen nämna om hon hade anmält en stulen cykel. Det gör ju varje människa minst en gång i livet väl. Det har ju ingen som helst betydelse.
Var ju på fråga från journalist om VB någonsin gjort en polisanmälan som polisen svarat -ja VB har gjort ett flertal anmälningar. Så polisen har bara svarat på en fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in