2013-05-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Är väl bara bekräftat att delarna i huset var utlagda i någon slags form att det kan peka mot ett ritualmord,samt att mördaren ville visa upp dom.
Knivhugg och diverse symboler efter kniven är Expressen som har hittat på för få sälja mera lös nummer..inget bekräftat..mer likdelar är på vift och mobiltelefon,mordvapnet,mordplatsen,dna fynd som knyter K,J är ännu nått vi ej fått bekräftat...
Bara att polisen i Boden och omnejd jobbar febrilt med nått på sidan av?Stannar mycket bilar och kollar av ny terräng.
Frågan är om benen (var det hela ben, med lår, underben och fötter?) i ödehuset var direkt synlig genom fönsterluckan eller om de var prejade mot något skumt hörn i huset så att de kunde ses först om man klev in i huset...

Ritualistiska mord kan tala för seriemördarbeteende, alltså någon återfallsbrottslings behov att uppfylla perversa behov. Inte troligt att ritualistiskt beteende sker hos en förstagångsmördare, om inte den personen (oftast singularis) redan har en förhistoria med kompulsivt beteende, t ex våldtäkter e d. Men även för en vardande seriemördare finns ju en första gång...

Frågan är då varför kroppsdelarna var så exponerade att MPS fick syn på dem i huset och skallgången med soldaterna gjorde fyndet med torson och huvudet. Varken paketerade eller nedgrävda. Om ödehuset var en mellanlagringsplats, borde delarna inte ha undanröjts för längesen? Eller hade styckningen skett med fördröjning efter döden inträffat? Är fynden uttryck för oplanerade dåd (t ex mord/dråp och sedan griftefridsbrott) och inslag av paniska uppstädning eller är detta mer kalkylerat eller kallsinnigt, med oberördhet för exponering eller kanske avsiktlig exponering?

Det kan vara precis vad som helst. Nog verkar KJ intressant i sammanhanget. Finns det någon som kan bekräfta om han har AS?

Någon annan på tråden undrade över de två som bilat i Pajala och försökte röva bort en ung kvinna för några dagar sedan. Undrar vad deras uppsåt var; våldtäkt eller något mer?
Citera
2013-05-25, 14:44
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag betvivlar att påsen har med fallet att göra...

KJ sa ju att han gav henne en gul påse att stoppa sina böcker i när hon lämnade honom, och då den hittades nära brottsplatsen med blodiga underkläder så är väl sannolikheten stor att den har med fallet att göra?
Citera
2013-05-25, 14:45
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag försöker sätta mig in i hur GM kan ha tänkt. Om inte GM var helt borta på droger, så kan jag tänka mig att GM la kroppsdelarna i någon påse och sedan i en sportbag/ryggsäck för att transportera bitarna till platserna. När GM kom fram så tog han ut påsarna och "skakade" ut kroppsdelen ur påsen. Påsen och väskan tog GM med sig och har kanske bränt upp dessa.

Jag har också funderat över möjligheten att GM transporterade likdelar i t ex en ryggsäck. I så fall kanske GM, med tanke på vikten, har gått två vändor? Kanske hittade då inte GM till gropen utan lade in benen i ödehuset? Det lär väl framgå så småningom om teknikerna har hittat spår i någon bil. Det ena behöver i och för sig inte utesluta det andra. GM kan ha haft likdelarna i en ryggsäck/väska, för att först åka bil en bit ut i skogen.

Och ja, ryggsäcken (eller väskan) kan vara uppeldad.
Citera
2013-05-25, 14:47
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
KJ sa ju att han gav henne en gul påse att stoppa sina böcker i när hon lämnade honom, och då den hittades nära brottsplatsen med blodiga underkläder så är väl sannolikheten stor att den har med fallet att göra?

Fast det var någon som nämnde att gul Ica påse är vanligt i Boden för att Ica butiken bara har gula påsar?
Citera
2013-05-25, 14:50
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Det är inte bekräftat att han sagt så, och även om det vore så...varför skulle han då dumpa sina blodiga kalsonger i just en gul påse i närheten av fyndplatserna? Du tror väl inte på fullaste allvar att han glömt bort att han isf stoppat sina kalsonger i just en sådan påse? Och varför använda en gul påse, med en skrikande gul färg när man vill vara diskret?

Nej, sannolikheten att den har med fallet att göra är liten...men av någon anledning så är folk ständigt konspiratoriska ist för att tänka på vad som är rimligt.
Citera
Medlem
bosvens avatar
Tycker det börjar luta åt att man sakta men säkert börjar misströsta om att dom har rätt kille..Med att visa upp likdelarna i huset att dom ej gått att missa är inte nån som vill köpa tid,utan visa upp sitt dåd..

Ska tydligen varit direkt dom kommit in i huset man sett delarna,gick ej att missa..vad lyckas man bilda för symbol med så få delar?

K,J borde försökt göra sig av med delarna och inte visat upp dom kan man tycka,om han nu ska vara listig nog att dölja allt det andra..
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag har också funderat över möjligheten att GM transporterade likdelar i t ex en ryggsäck. I så fall kanske GM, med tanke på vikten, har gått två vändor? Kanske hittade då inte GM till gropen utan lade in benen i ödehuset? Det lär väl framgå så småningom om teknikerna har hittat spår i någon bil. Det ena behöver i och för sig inte utesluta det andra. GM kan ha haft likdelarna i en ryggsäck/väska, för att först åka bil en bit ut i skogen.

Och ja, ryggsäcken (eller väskan) kan vara uppeldad.

Då utgår jag ifrån att polisen förhör KJ air soft polare, de bör ha full vetskap om han äger militära väskor modell större, inte osannolikt då han är en MÖP, de väskorna bör polarna ha sett vid ett antal tillfällen. Finns väskorna kvar idag i så fall, om inte, så kan man börja tänka i banor av väskor som hjälpmedel och det styrker också det ni säger om väskor som hjälpmedel.
Citera
2013-05-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon efterfrågade konversationen om satanister. Kanske kan bli aktuellt nu när det framgått att det varit ungdomar vid sommarstugan den senaste tiden. Demolerad kropp, offensiv styckning, jo jag tackar

http://www.facebook.com/R*biolio?fref=ts *= o

Senaste inlägg.

Ma*nus H*lt Ol*fsson Men vad hände med R*bin Fr*lsaren Å*esson?
tisdag kl. 16:31 · Gilla

R*bin L*if Å*esson Blev lite drama. Vi låter det ligga så.
tisdag kl. 16:42 · Gilla

Ma*nus H*lt Ol*fsson Jävla Satanister..

Här är en bild som Rob*n Åkes*on har på sin FB den 7 maj i år:

http://i41.tinypic.com/e16amf.jpg

Vilket sammanträffande, han bor dessutom i Boden och hänger med resten av airsoft-gänget...
Citera
2013-05-25, 14:53
Medlem
nicamaces avatar
Citat:

Nej det var Bodengrabb här på forumet som sa att KJ hade berättat för honom under ett sök att han gett henne en gul påse. Sen blev den gula påsen en rosa träningsväska. Det luktade desinformation lång väg tills påsen plötsligt dyker upp i bild med blodiga underkläder i.
Vet inte riktigt vad man ska tro där...
Citera
2013-05-25, 14:54
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då utgår jag ifrån att polisen förhör KJ air soft polare, de bör ha full vetskap om han äger militära väskor modell större, inte osannolikt då han är en MÖP, de väskorna bör polarna ha sett vid ett antal tillfällen. Finns väskorna kvar idag i så fall, om inte, så kan man börja tänka i banor av väskor som hjälpmedel och det styrker också det ni säger om väskor som hjälpmedel.

Ja, han lär ha stora militärväskor/ryggsäckar som är spårlöst försvunna nu.
Citera
2013-05-25, 14:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag tänkte först att denna M*rtin Någ*t var ett troll eller liknande, med tanke på hans Facebook är helt tom (bara Schulman Show som han har länkat till 8 ggr och kommenterat). Men såg att han gjorde sin Facebook profil 28 april, vilket var innan VB var försvunnen. Om vi gissar på personen är inblandat då måste det betyda att det var planerat? Eftersom man redan en vecka innan skapade ett fake-konto? Jag hittade inte hans kommentar på MPS Facebook. Har du kanske printscreen?

Jag försöker sätta mig in i hur GM kan ha tänkt. Om inte GM var helt borta på droger, så kan jag tänka mig att GM la kroppsdelarna i någon påse och sedan i en sportbag/ryggsäck för att transportera bitarna till platserna. När GM kom fram så tog han ut påsarna och "skakade" ut kroppsdelen ur påsen. Påsen och väskan tog GM med sig och har kanske bränt upp dessa. Anledningen till att GM inte ville lämna kvar påsen med kroppsdelarna är för att h*n vill vara 100 % säker på att det inte ska finnas några som helst spår kvar på påsen, som kan utgöra bevis mot GM.

Hen skrev den 11 maj något i stil med att "borde inte någon kört henne från ugglegatan" på mps sida från 8 maj, men hen skrev det 11 maj. Då trodde alla
att VB gått. Verkar helt redig den 11:e.
Citera
2013-05-25, 14:56
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Här är en bild som Rob*n Åkes*on har på sin FB den 7 maj i år:

http://i41.tinypic.com/e16amf.jpg

Vilket sammanträffande, han bor dessutom i Boden och hänger med resten av airsoft-gänget...

Jag tror inte bilden har något att göra med benen är avstyckade, utan det ska väl vara en skämtbild "Prepare yourself" och sen en bild på strumpor i sandaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in