2013-05-21, 15:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Fast blodet kan väl inte ge indikationer på eventuellt släktskap med misstänkt mördare på samma sätt som ett delvis utvecklat foster?

Nej, det kan jag inte tänka mig om de inte har tillgång till fostret, om ens då.

Men det krävs nog lite mer än ett par droppar, som Hamilkar påpekade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exorganic
Tror att fallet lär klaras upp mycket kvickt nu.

Saker som tyder på att GM var någon i hennes närhet (endast mina teorier):

* Någon visste eller kunde gissa var hon befann sig vid 21 på Lördag. Via SMS eller vad hon hade skrivit på FB.

* Det låter inte som något random rånmord, våldtäkt eller olycka. Då brukar väl kropp hittas direkt på plats. Att någon "råkar" döda och sen har vilja nog att stycka, göra sig av med kropp och hålla detta hemligt så länge är inte sannolikt.

* Att någon (mest sannolikt) har slagit av hennes mobil, på plats. Allt skedde förmodligen mycket snabbt om det skedde utomhus. Inlockad/intvingad i bil t.ex. GM kan då sannolikt vara fler än en, och har då mycket starka band mellan varandra där det krävs 100% tillit.

* Om kroppen blivit styckad så krävdes det stor vilja och samtidigt stor brist på empati för anhöriga hos dessa personer. Det talar ju emot lite att det skulle vara två. Men är det kanske inte omöjligt att en närastående till GM har "tvingats" hjälpa till att skydda GM pga starka band mellan dessa. Kan vara så att trycket hos den personen snart kommer öka så mycket att hen ger sig till känna, ju mer avslöjande detaljer som avslöjas ang fallet.
Styckningen tyder på mord i lägenhet. Statistik exet sambo eller annan närstående.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Var ju någon som hade observerat korpar i området, om fönstret var öppet kan dom mycket väl varit in i stugan och gjort det dom gör dvs deras föda är ju kadaver så.... Och har hon legat där en längre tid kan dom ha gått lös rätt friskt på henne.
Korpar tar sig ogärna in i hus, i synnerhet inte genom att flyga in genom ett öppet fönster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Vet du hur det funkar om kroppen nu var styckat för ett tag sen? Jag tänker på alla stora blodkärl m.m, kan kroppen tömmas på blod till den grad att det inte går att bevisa hcg-nivån, eller är det omöjligt?
Ingen aning. Antagligen är hcg-nivån väldigt låg. Men om personen mördades före ett foster avlägsnas vet jag faktiskt inte hur hormonnivåerna förändras. Om det går lika fort eller om det bara stannar upp. Men går att kolla på en livmoder om det funnits en graviditet då den är uttöjd och diverse saker. Inte så haj på det faktiskt.
Citera
2013-05-21, 15:45
Medlem
swelarras avatar
VK har bild på huset om nån missat det : http://www.vk.se/873372/kroppsdelar-funna-nara-boden-6.

Att man hittat en ramp upp till fönstret kan väl bara tyda på en enda sak, att GM sitter i rullstol, precis som den där andra karate-nissen.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Har missat detta, vad för elaka kommentarer? Är det även MB som mottagit sms där det framgår att BO bråkat med någon?

Det har inte kommit fram vem det var som har mottagit det upprörda smset från VB.
Däremot har det, enligt rykten, varit sms-kontakt mellan MB och VB under kvällen hon försvann.

VBs mamma hade tackat alla som letar, inne på MPS hemsida.
MBs fru skrev som svar på mammans kommentar att VB kanske inte var i livet (jag minns inte ordagrannt).
MBs fru hade också kommenterat en annan persons Facebook (en som hade delat med sig av VBs försvinnande och bett folk vara med och leta). MBs fru (Ann*ka N*rdström) skrev då:
1. http://tinypic.com/view.php?pic=2wnczeb&s=5
2. http://tinypic.com/view.php?pic=ajmt8y&s=5
Senast redigerad av engultomat 2013-05-21 kl. 15:51.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Den som är gift och var hennes karatetränare, vars fru skrev kackerlacka på fejjan.

Exet ligger nog närmast tillhands nu, men det kan finnas skäl att ha denne i bakhuvudet.

Jo, jag förstod det nu. Men finns det styrka i detta om de här två och något förhållande eller sms?
Jag är ju ofta på den som sist såg henne, men det verkar oklart om hon gick eller inte ifrån dennes bostad. Jag skulle vilja veta vem den sk studiekompisen fd killkompisen är och om personen bor själv.
I annat fall skulle hon kanske möta någon annan som då balade ur och ett vänsterprassel vet man ju sen innan hur det kan gå.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Jag vet inte vad det är hos mig som attraherar fåglar. Kan det vara mustaschen?

Senaste pippin berättade från Flottiljvägen 4 C att stället myllrade av polis och tidning.

Pippin stannade upp och hörde en granne berätta att han hörde skrik från KJ:s lägenhet 2 gånger dagarna före eller vid försvinnandet, och sen blev det tyst. Sen kom polisen och KJ gick mot sin bil på parkeringen, helt kyligt. Polisen hoppade in i bilarna och började skugga personen. Samtidigt så gick poliser in i hans lägenhet, som pippin förstod det då folksamlingen gick in i porten.

KJ har vid tidigare tillfällen haft problem med en hund som efter mystiska omständigheter försvann och troligen bars ut av KJ och någon annan i svartsäck då det efter den svartsäcken droppade blod ner från hans lägenhet i trappen och mot parkeringen. Denna kille är liten till växten men otroligt vapenfixerad. Skjuter luftpistol eller softgun inne i lägenheten mm.
Senast redigerad av Quarrel 2013-05-21 kl. 15:54. Anledning: Förtydligande
Citera
2013-05-21, 15:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Någon kommenterade artikeln med att den ofta var i krokarna där och att det alltid fanns korp. Är det så kan man ju tänka att tipset inte sågs som särskilt sensationellt.

Okej, det visste jag inte, trodde det var uppseendeväckande då en person till och med åkte dit för att se det med egna ögon. Han sa att de cirkulerade över träden på samma plats.
Citera
2013-05-21, 15:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Någon kommenterade artikeln med att den ofta var i krokarna där och att det alltid fanns korp. Är det så kan man ju tänka att tipset inte sågs som särskilt sensationellt.

För länge sedan fanns det en stor bur, cirka 1-1,5 km från fyndplatsen, efter vägen upp mot Gammelängsberget där något slakteri förvarade massa djurkadaver i en stor nätbur. Minns att man svängda av till vänster fi mitten av raksträckan upp mot fortet. Så det har varit ett tillhåll för korpar rätt länge.
Citera
2013-05-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tar man inte de tipsen på allvar nu, med facit i hand, så är det något fel någonstans.

Ja men för det första så kom hon inte ihåg var hon såg korparna och för det andra dör det massor med djur varje dag i naturen. Chansen att det skulle vara just VB som dom kalasade på är minimal.
Citera
2013-05-21, 15:50
Bannlyst
Jag hade förut 11 gemensamma vänner med MB.
Har kollat av med dom och hans FB försvann igår kväll.
Polisen har fått tips om honom för en dryg vecka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in