2013-05-21, 15:38
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubben
Alltså, jävla amatörpsykolog, vad yrar du i? Du kastar ur dig den ena gissningen efter den andra angående AS och det är inte mycket du sagt som stämmer. Aspergare är förbannat fokuserade och avslutar det mesta dom tar sig för med en närmast tvångsmässig noggrannhet. Vill du ha ett funktionshinder som får folk att inte avsluta vad dom påbörjar är det snarare ADHD/ADD du är ute efter. Du sitter ju och sprider felinformation, din nöt. Vet man inget bör man vara tyst så inte det märks så jävla tydligt.

Här är en broschyr utgiven av ordförande i en aspergerförening som säger just det jag säger, men du har ju självklart rätt i att en tilläggskombination är mer trolig:

http://bokstavsfolk.ifokus.se/discussions/4d714693b9cb46222705b20f-flickor-med-aspergers-syndromhfa

Flickor med Aspergers syndrom

Kan uppfattas som överdrivet blyga eller uppträda distanslöst
Kan vara extremt kravundvikande
Kan ha avvikande språk, monoton röst och uppfattas som lillgamla
Har svårt att läsa av andras mimik och kroppsspråk
Tolkar ofta språket konkret och bokstavligt vilket leder till missförstånd
Har ofta svårt med kamratkontakter
Uppfattas som "egensinninga" och misstolkas som "ouppfostrade"
Kan ha svårt med motorik och kroppsuppfattning och verka klumpiga
Har svårt att förstå vad som "passar sig" i olika situtioner
Kan ha ett naivt och omedvetet sätt att klä sig
Har ibland intressen som uppslukar all deras tid
Har en ojämn begåvningsprofil som gör det svårt för omgivningen att avgöra vad eleven klarar eller inte klarar
Har ett annorlunda sätt att tänka och kan ha svårigheter att påbörja och avsluta uppgifter
Har ofta perceptionssvårigheter
Är ofta rutinbundna och har svårt för förändringar

Nu spelar det här inte så stor roll längre vad gäller VB, utan nu handlar det om att försöka förstå GM. Det är vad jag ägnar mig åt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-21 kl. 15:41.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Nej, som jag har uppfattat det så är den MB som diskuterats i tråden Mika*l B*rg (e). Karatetränaren, det var hans fru som skrev de elaka kommentarerna på Facebook.

Den där tror jag inte på direkt det verkar allt för uppenbart med frugans kommentarer.
Nej, har man underlag för konversation mellan dessa båda? Eller finns det något som styrker deras sk förhållande?
Citera
Medlem
airell8s avatar
"I polisförhör har mannen berättat att Vatchareeya lämnade hans lägenhet vid 21-tiden. Kring samma tid uppges ett vittne ha sett henne i närheten av mannens bostad. Den den senaste signalen från Vatchareeyas mobiltelefon spåras till en mast vid Åberget i Boden."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16811811.ab

Ett vittne ska ha sett henne röra sigi närheten av mannens bostad vid 21-tiden, nu vet vi att AB inte alls är tillförlitlig men om fallet skulle vara så så levde hon alltså efter att hon lämnat Flottiljvägen
Citera
2013-05-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Är det en möjlighet att GM har lagt in en hel kropp i huset och sen har djuren "styckat" den under dom här mer än 2 veckorna? Är det en möjlighet? Jag vet inte hur korparna kan äta på en människa om dom flyger iväg med delar..

Jag förstår inte varför man lämnar kvar vissa kroppsdelar och inte andra. Det kan väl inte vara svårt att ta med sig samtliga kroppsdelar samtidigt?
Fullt möjligt absolut. Men känns ändå inte troligt då "korparna" bara har fokuserat på de delarna som gör att man kan fastställa att det är en kvinna eller man. Kanske korparna har någon deal med mördaren
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Nej, som jag har uppfattat det så är den MB som diskuterats i tråden Mika*l B*rg (e). Karatetränaren, det var hans fru som skrev de elaka kommentarerna på Facebook.

Har missat detta, vad för elaka kommentarer? Är det även MB som mottagit sms där det framgår att BO bråkat med någon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Någon som vet om karatetränaren har jägarlicens eller om det är möjligt att på något sätt kolla upp detta?
Visserligen måste man oavsett vara riktigt sjuk i huvudet för att döda och stycka en människa, men steget kanske är något, något mindre om man tidigare har erfarenhet av att döda och stycka större däggdjur?

Har det inte tidigare i tråden förekommit inlägg från en eller fler personer som tränat på karateklubben? Vad jag funderar kring är om tränaren de senaste veckorna tränat normalt, haft sina klasser som vanligt, varit "sjuk", kanske något eller mycket annorlunda mot normalt eller kanske till och med precis som vanligt?
Har någon "träningskompis" postat något det senaste?

Ang MB kan jag som karaktärsvittne säga att det är en väldigt lugn och behaglig person att vistas runt. Han är allmänt trevlig om än något strikt i sin personlighet. Korrekt kanske är rätt ord... Skulle vilja påstå att han har en typisk "Budomentalitet", utövare vet vad jag menar. MB är hård mot dom hårda brukade man skoja om på klubben...

Jag skulle aldrig satsa mina pengar på att denna man begått något brott. Självfallet är det helt omöjligt att garantera, men det är min personliga reflektion över MB.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Behövs inte alls mycket blod. Man letar efter hcg hormoner som kvinnor vanligtvis inte har i så stor utsträckning om kvinnan inte är gravid eller har en tumör i vissa fall. Vid ett missfall sänks inte hormonet på en gång, däremot ganska snabbt, men man bör ändå kunna se att ett barn har funnits. Finns ju de som fått ett missfall vilket kunnat ses på tester. Ett vanligt blodprov kan bevisa hcg-nivån.

Vet du hur det funkar om kroppen nu var styckat för ett tag sen? Jag tänker på alla stora blodkärl m.m, kan kroppen tömmas på blod till den grad att det inte går att bevisa hcg-nivån, eller är det omöjligt?
Citera
2013-05-21, 15:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, det är den som bor på Färöarna eller? Den som är gift.

Den som är gift och var hennes karatetränare, vars fru skrev kackerlacka på fejjan.

Exet ligger nog närmast tillhands nu, men det kan finnas skäl att ha denne i bakhuvudet.
Citera
2013-05-21, 15:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Har du tagit regnumret?

Sen vet jag inte hur sånt funkar - men en människa är väl inte större och hårdare än att de flesta bilar går att köra hjälpligt vidare med även efter att de kört på en människa? Och har man kört på nån och ska stycka kroppen så borde man väl vara väldigt mån om att frakta bort bilen?

Nä det var ett par dagar sedan jag passerade bilen. Den står nog kvar där än kan jag tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Frågan är dock hur polisen vet att hon inte dödades i huset.

För att? :
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Avsaknad av blod, inre organ och svarta sopsäckar?

Det förefaller inte direkt troligt att GM först stryper henne inne i huset, släpar ut kroppen till annan plats och styckar den för att sedan återvända till mordplatsen och dumpa delar av kroppen

Hade kroppen styckats i huset så skulle de inte kunnat avfärda det som mordplats. ergo: kroppsdelarna som hittades var "urblödda" (testa själv att hälla ut 4 l vatten på golvet, blir en rätt stor pöl)

Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Jag har bara så svårt att se varför en "otrohetsmördare" skulle bemöda sig med att få in kroppsdelar i ett ödehus.

Lite svårt att avgöra utifrån bilderna, men borde man inte kunnat ta sig in i huset utan att använda luckan som ramp? Särskilt om det bara är frågan om att langa in ett par säckar(?) med kroppsdelar
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tar man inte de tipsen på allvar nu, med facit i hand, så är det något fel någonstans.
Någon kommenterade artikeln med att den ofta var i krokarna där och att det alltid fanns korp. Är det så kan man ju tänka att tipset inte sågs som särskilt sensationellt.
Citera
2013-05-21, 15:43
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och varför skulle en seriemördare bemöda sig med det?

For the lulz.

Svårt att säga utan att veta dennes mentala status.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in