2013-05-21, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fast hans bil såg lite mer "hanterad ut". Reagerade iaf på att den stod väldigt inklämd mot garageporten. Regnr var absolut omöjligt att se.

Ja, fast du får också ta höjd för att Kuriren givetvis tagit en genrebild och dom är ju oftast gjorda som säljmaterial.
Exakt modell på bilen tror jag inte för en sekund att fotografen med säkerhet vet.

Hon borde tagit en bild.
Citera
2013-05-21, 21:38
Medlem
Huvudmisstänkt är MB för tillfället!
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
Huvudmisstänkt är MB för tillfället!
Enligt dig eller enligt polisen?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och det är fifty-fifty att han är ostraffad förut. Så det är långt ifrån säkert att det är typ en kriminell knarkare vi letar efter.

Sa jag det? Nej, så lägg inte ord i min mun,.
Men givet är det en nuvarande eller ett X. Det är så vanligt så GW rabblar det i sömnen.
Alltså en karl i kvinnans närhet är GWs tips.

Bra Leif GW hyllar MPS igen. Och det är mycket om MPS som att konstaplarna ska gå kurs hos MPS:
Otroligt duktiga säger han.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wacattack
Om inte någon redan luskat fram det så har MB en Nissan Terano med regnummer N*H 6*5 (*=K,9)
Transportstyrelsen bekräftar att den tillhör MB.
Fabrikat: NISSAN TERRANO D21
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1988

"Flerfärgad" skapar frågetecken.
Citera
2013-05-21, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sa jag det? Nej, så lägg inte ord i min mun,.
Men givet är det en nuvarande eller ett X. Det är så vanligt så GW rabblar det i sömnen.

Bra Leif GW hyllar MPS igen. Och det är mycket om MPS som att konstaplarna ska gå kurs hos MPS:
Otroligt duktiga säger han.
Nej, jag sa inte att du sa det, det var jag som sa det. Och MPS är duktiga i sin verksamhet.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Transportstyrelsen bekräftar att den tillhör MB.
Fabrikat: NISSAN TERRANO D21
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1988

"Flerfärgad" skapar frågetecken.

Fast nu är han inte misstänkt så det ser inte speciellt seriöst att peka ut någon lärare här och plocka in alla data som finns om honom. Har dom varit i hop?`Har man sagt att denna är misstänkt?

Citat:
Nej, jag sa inte att du sa det, det var jag som sa det. Och MPS är duktiga i sin verksamhet.

Nej, men dom brukar vara kriminella det är statistiskt konstaterat., Nu vet man inte sen just Nora fallet han va inte kriminell bara en fegis.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tänk om det blir ett nytt Linda Chen-fall, där man inte kan avgöra dödsorsaken, då är det inte omöjligt att det bara blir brott mot griftefriden.
Det tror jag knappt. SB i Örebro ville i vart fall inte chansa på det utfallet, trots att dödsorsaken inte var självklar där heller.
Nej, men där hittade man väl blod i SB:s lägenhet som skulle kunna fälla honom. Minns jag inte fel hittade de små mängder blod mellan golvplankerna? Tog han inte livet av sig när han förstod att polisen hade just dessa bevis?
Jo, men resonerar man autistiskt borde det bara ha räckt till att binda honom till styckningen.

Citat:
Om VB blivit strypt i en lägenhet, eller möjligen mördad utomhus, kan det bli knepigt, eller?
Jag tror alltså inte det. Den som bevisligen har styckat och gömt en kropp ska det mycket till om inte vederbörande också ska anses vara mördare bortom rimligt tvivel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
GW säger också i princip att brottsplatsen kan mycket möjligt vara i en lägenhet eftersom den är styckad. (Svårt att diskret förflytta en kropp från ett sådant ställe)

KJ bor väl i lägenhet??...
De flesta personer bor i någon form av bostad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
GW säger också i princip att brottsplatsen kan mycket möjligt vara i en lägenhet eftersom den är styckad. (Svårt att diskret förflytta en kropp från ett sådant ställe)

KJ bor väl i lägenhet??...

Ja det gör han, på BodS*edjan
Citera
2013-05-21, 21:41
Medlem
"Underkläder i en påse

Sent på tisdagskvällen gjordes ytterligare fynd. Enligt vittnen på plats har blodiga kalsonger hittats i en gul plastpåse cirka 400 meter ifrån avspärrningarna.

Polisen har ännu inte velat kommentera om fyndet sätts i samband med kroppsdelarna som hittades under gårdagen. "

Saxat från AB framsida, uppdaterat artikel!
Citera
2013-05-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Men då är frågan hur känner MB och KJ varandra? Just nu verkar VB vara det enda som binder de två med varandra, finns inget annat som pekar på att de känner varandra.

Ja det finns en sak som tyder på detta. Jag tänker framför allt på att VB har varit kompis med MBs dotter och att KJ har varit VBs flickvän. Om detta var samtidigt så är det ju ganska troligt att dessa personer har träffats någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in