2013-05-20, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Bland hennes ev tidigare pojkvänner, finns ngn med initialerna AF?

Tydligen gör det det enligt de skribenter jag citerat i mitt tidigare inlägg #5310.
Du har i tråden gång på gång frågat detta utan att hitills fått ett svar.
Varför undrar du? Vad vet du om denne kille?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-20 kl. 02:32.
Citera
2013-05-20, 02:25
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det hade ingen vettig människa gjort - och VB hade väl bott i Boden ett tag och läst om rån, våldtäkter, rattfylla mm. Härtill hade hon gjort flera polisanmälningar som kan misstänkas ha med olaga hot att göra. - En sak är att vara lite naiv och tro alla om gott; en annan att utsätta sig för uppenbara risker. - Hur mycket hade en taxi kostat?
Är det generellt våldsamt i boden med mycket kriminalitet?
Eftersom du säger som du säger...
Citera
2013-05-20, 02:39
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det hade ingen vettig människa gjort - och VB hade väl bott i Boden ett tag och läst om rån, våldtäkter, rattfylla mm. Härtill hade hon gjort flera polisanmälningar som kan misstänkas ha med olaga hot att göra. - En sak är att vara lite naiv och tro alla om gott; en annan att utsätta sig för uppenbara risker. - Hur mycket hade en taxi kostat?

Jag är uppvuxen i Sthlm. Där händer det också saker som rån, våldtäkter, mord osv. Folk bor i Malmö också och likförbannat vågar man sig ut. Saker sker inte bara i skogar, det sker på öppna gator och ingen bryr sig som du kanske läst i media.

Med ditt resonemang så utsätter man sig för en risk var gång man går utanför dörren. Känner man sig "hemma" och hittar bra och känner folk i omgivningen man passerar så känner man sig kanske lite tryggare?

Vad spelar det för roll vad en taxi kostar? Har man inga cash så har man inte. Och vet vi ens om hon gick, fick skjuts eller cyklade?
Citera
2013-05-20, 05:34
Medlem
Säkert har de hungerstrejkande afghanerna späckat henne med sperma, och sen grillat henne. Deras demonstrationer avslutade ju i sambande med hennes försvinnande/letandet efter henne.
Citera
2013-05-20, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Säkert har de hungerstrejkande afghanerna späckat henne med sperma, och sen grillat henne. Deras demonstrationer avslutade ju i sambande med hennes försvinnande/letandet efter henne.

Nej. Hungerstrejken avslutades den 12 maj och ägde rum utanför Migrationsverkets entre.
VB förvann den 4:e.

Tråden har redan betat av vargar, björnar, älgar, bjärvar samt hungerstrejkande afghaner.
Dock återstår Järv och förrymd pyton.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-20 kl. 06:35.
Citera
2013-05-20, 06:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag får det till att aftonbladet gått på flashbacks uppgifter när de uppsökt den dom förmodar är studiekamraten. Vidare har det väl förekommit uppgifter i media som omnämner bodsvedjan som det område hon vistades i under em/kvällen? Här är jag osäker.

Vad ägnade sig f.ö A.S.F åt på dagarna? (Alex*nder Seb*sti*an Flyg*re *=a)
Arbete, studier?
Vad ägnade han sig åt under lördagkvällen 4/5?

Lugn nu, polisen har sagt att hon varit på Flottiljvägen, där den sista iakttagelsen sker när hon lämnar exet och därmed kan vi utesluta alla tveksamheter om gator och alternativa ex på andra gator.

På Flottiljvägen finns ett av hennes ex, han bor i 4 C, samma port som Aftonbladet har på sin bild. Aftonbladet har ringt på dörren och exet har bett dessa att gå sin väg då han inte ville uttala sig.

Härom är allt kristallklart om vilket område vi pratar om, vilken port och vilket ex det handlar om.

I just den porten 4C finns det endast tre personer i tjugoårsåldern varav en är KJ, den som dessutom blivit utpekad som pluggkompisen vid minst 3 tillfällen i tråden. De andra två är 2 år äldre och har redan gått ut gymnasium och möjligtvis även universitet, alltså är de inte klasskamrater med VB och det finns dessutom inga kända kopplingar mellan dessa och VB.
Citera
2013-05-20, 06:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Det finns ingen rimlig förklaring till varför exet inte körde henne hem, bara ett hemligt PM om att han hade druckit en öl.

Ingen går 4 kilometer hem en lördagskväll i snålblåsten med ett leende på läpparna om allt är som vanligt. Är det inte som vanligt så kan det förstås finnas massor av skäl till att man vill gå hem.

Finns inget som talar för att hon lämnade exet och det finns inget, såvitt vi vet, som talar för att hon ens levde klockan 21.

Cinnibar borde ta och analysera exet istället, han har genom åren visat på att han inte har alla hästar i stallet.
Citera
2013-05-20, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Lugn nu, polisen har sagt att hon varit på Flottiljvägen, där den sista iakttagelsen sker när hon lämnar exet och därmed kan vi utesluta alla tveksamheter om gator och alternativa ex på andra gator.

På Flottiljvägen finns ett av hennes ex, han bor i 4 C, samma port som Aftonbladet har på sin bild. Aftonbladet har ringt på dörren och exet har bett dessa att gå sin väg då han inte ville uttala sig.

Härom är allt kristallklart om vilket område vi pratar om, vilken port och vilket ex det handlar om.

I just den porten 4C finns det endast tre personer i tjugoårsåldern varav en är KJ, den som dessutom blivit utpekad som pluggkompisen vid minst 3 tillfällen i tråden. De andra två är 2 år äldre och har redan gått ut gymnasium och möjligtvis även universitet, alltså är de inte klasskamrater med VB och det finns dessutom inga kända kopplingar mellan dessa och VB.

OK! Motsäger dig inte i detta. Det mesta är klart och logisk kring vem som är av intresse på flottiljvägen/Bodsvedjan. Blir bara något brydd av att det förekommit uppgifter och frågor om andra som sägs ha varit ihop med VB. Vi får hoppas att dagen nu inte helt ägnas åt detta sidospår!
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-20 kl. 06:58.
Citera
2013-05-20, 06:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Vi har tidigare i tråden läst att VB bad sin tränare om några pennor. Han gav henne 100 pennor!

Det är så omåttligt många pennor att jag undrar om det var menat som en pik?

Thaikvinnor uppskattar gåvor och stora män (rent fysiskt stora) anses ha mer att ge än små män, det berättade en thaikvinna för mig som delade sina "hemligheter" för mig.

Det är flera som har tagit bort henne från sin kompislista, bl a hennes forna lärare gjorde så trots att VB "uppvaktat" denne lite äldre man med flera tryck på gilla-knappen på hans FB.

Blev hon genomskådad av dessa män som tog bort henne som kompis? Jag menar inget illa med min fråga. Ibland blir det en kulturkrock och VB var trots allt 12 år när hon kom till Sverige; äpplet faller som bekant inte långt från trädet.

Missförstå mig inte, jag söker bara klarhet!

Låt mig gissa att denna kvinna var gift med en fet svensk.

Thailändska kvinnor föredrar attraktiva och icke feta män alla dagar i veckan, precis som resten av kvinnorna på denna jord gör generellt, men de är också så pass överseende så att de kan även nöja sig med feta, oattraktiva män om dessa kan ge det som de attraktiva inte kan, trygghet, trohet och försörjning, vilket går före allt annat, även det alla dagar i veckan.

Thailändskor brukar i tonåren endast vara intresserade av män i samma ålder. Först när de seriöst börjar fundera på att skaffa familj så söker de äldre män som har trygghet, arbete och ansvar så att de kan ta hand om sin kvinna bra. Även detta utan att påstå att alla gör så utan detta är generellt.

Att jämföra thailändskor med prostituerade i turistorterna ger helt fel ingångsvärden och parametrar och såvitt jag vet så är VB uppfödd och fostrad som en thailändsk tjej och är inte en prostituerad som är hittagen av en svensk som köpt henne i någon bar, som hennes mamma däremot är med stor sannolikhet.
Citera
2013-05-20, 07:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det finns ingen rimlig förklaring till varför exet inte körde henne hem, bara ett hemligt PM om att han hade druckit en öl.

Ingen går 4 kilometer hem en lördagskväll i snålblåsten med ett leende på läpparna om allt är som vanligt. Är det inte som vanligt så kan det förstås finnas massor av skäl till att man vill gå hem.

Finns inget som talar för att hon lämnade exet och det finns inget, såvitt vi vet, som talar för att hon ens levde klockan 21.

Cinnibar borde ta och analysera exet istället, han har genom åren visat på att han inte har alla hästar i stallet.
Att hon skulle ha stämt träff med nån efter studierna, det tror jag vi kan glömma.
Och om de var kompisar och ex, varför inte sova över?
Han borde väl klara att hålla fingrarna i styr, eller hur?
Citera
2013-05-20, 07:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att hon skulle ha stämt träff med nån efter studierna, det tror jag vi kan glömma.
Och om de var kompisar och ex, varför inte sova över?
Han borde väl klara att hålla fingrarna i styr, eller hur?
Hon kan ha varit hårt hållen hemifrån och inte fick sova över.

För att komma hem kl 21 finns inte många alternativ när det inte går buss och taxi är för dyrt för en student. Om kompisen av någon anledning inte ville/kunde skjutsa henne var hon helt enkelt tvungen att ta till apostlahästarna.
Citera
2013-05-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför kommer du med den här infon nu? Du har varit med i tråden sedan 13 maj.
kanske för att jag grävde fram informationen igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in