Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Vi har tidigare i tråden läst att VB bad sin tränare om några pennor. Han gav henne 100 pennor!
Det är så omåttligt många pennor att jag undrar om det var menat som en pik?
Thaikvinnor uppskattar gåvor och stora män (rent fysiskt stora) anses ha mer att ge än små män, det berättade en thaikvinna för mig som delade sina "hemligheter" för mig.
Det är flera som har tagit bort henne från sin kompislista, bl a hennes forna lärare gjorde så trots att VB "uppvaktat" denne lite äldre man med flera tryck på gilla-knappen på hans FB.
Blev hon genomskådad av dessa män som tog bort henne som kompis? Jag menar inget illa med min fråga. Ibland blir det en kulturkrock och VB var trots allt 12 år när hon kom till Sverige; äpplet faller som bekant inte långt från trädet.
Missförstå mig inte, jag söker bara klarhet!
Låt mig gissa att denna kvinna var gift med en fet svensk.
Thailändska kvinnor föredrar attraktiva och icke feta män alla dagar i veckan, precis som resten av kvinnorna på denna jord gör generellt, men de är också så pass överseende så att de kan även nöja sig med feta, oattraktiva män om dessa kan ge det som de attraktiva inte kan, trygghet, trohet och försörjning, vilket går före allt annat, även det alla dagar i veckan.
Thailändskor brukar i tonåren endast vara intresserade av män i samma ålder. Först när de seriöst börjar fundera på att skaffa familj så söker de äldre män som har trygghet, arbete och ansvar så att de kan ta hand om sin kvinna bra. Även detta utan att påstå att alla gör så utan detta är generellt.
Att jämföra thailändskor med prostituerade i turistorterna ger helt fel ingångsvärden och parametrar och såvitt jag vet så är VB uppfödd och fostrad som en thailändsk tjej och är inte en prostituerad som är hittagen av en svensk som köpt henne i någon bar, som hennes mamma däremot är med stor sannolikhet.