2013-05-21, 15:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Vet du hur det funkar om kroppen nu var styckat för ett tag sen? Jag tänker på alla stora blodkärl m.m, kan kroppen tömmas på blod till den grad att det inte går att bevisa hcg-nivån, eller är det omöjligt?
Ingen aning. Antagligen är hcg-nivån väldigt låg. Men om personen mördades före ett foster avlägsnas vet jag faktiskt inte hur hormonnivåerna förändras. Om det går lika fort eller om det bara stannar upp. Men går att kolla på en livmoder om det funnits en graviditet då den är uttöjd och diverse saker. Inte så haj på det faktiskt.
Den väsentligaste faktorn i det här fallet är stabiliteten på proteinet post mortem, och den har jag på rak arm ingen aning om vare sig för HCG eller för några andra gravidindikativa proteiner.
Citera
2013-05-21, 15:53
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nån skrev att kroppsdelar låg spridda inne i huset, kan de ha kastats in genom fönstret.
Om huset var igenbommat kanske GM trodde det skulle dröja innan de upptäcktes.
Alt att GM blev störd, t.ex av de som blev inlåsta bakom bommen.

De behöver inte ha kastats in, någon kan ju bara ha klättrat upp för rampen och släppt in en lagom påse med diverse delar bara som en tillfällig förvaringsplats medan han/hon gräver efter ett mer beständigt gömställe.
Då kanske fåglarna fick vittring och tog sig in genom det trasiga fönstret.

En gång hade jag köksfönstret öppet när jag åkte iväg. Tyvärr hade jag glömt en soppåse ihopknuten där och när jag kom hem låg det sopor och små påsbitar över precis hela köket. Jag hittade till och med potatisbitar uppe på köksskåpet... och fågelskit. Det såg för rysligt ut, överallt.
Hade det varit kroppsdelar i den påsen hade jag garanterat behövt krishjälp.
Det var nästan så att jag behövde det fast det bara var vanliga hushållssopor.
Citera
2013-05-21, 15:53
Medlem
tekirchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swelarra
VK har bild på huset om nån missat det : http://www.vk.se/873372/kroppsdelar-funna-nara-boden-6.

Att man hittat en ramp upp till fönstret kan väl bara tyda på en enda sak, att GM sitter i rullstol, precis som den där andra karate-nissen.

Ja, för han har ju "monterat" ner luckan för att använda den som ramp, rullat in, lämnat av kroppsdelarna som han höll i medan han rullade upp för rampen, för att sedan rulla ut och rulla hem helt osedd!
Citera
2013-05-21, 15:54
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte vad det är hos mig som attraherar fåglar. Kan det vara mustaschen?

Senaste pippin berättade från Flottiljvägen 4 C att stället myllrade av polis och tidning.

Pippin stannade upp och hörde en granne berätta att han hörde skrik från KJ:s lägenhet 2 gånger och sen blev det tyst. Sen kom polisen och KJ gick mot sin bil på parkeringen, helt kyligt. Polisen hoppade in i bilarna och började skugga personen. Samtidigt så gick poliser in i hans lägenhet, som pippin förstod det då folksamlingen gick in i porten.

KJ har vid tidigare tillfällen haft problem med en hund som efter mystiska omständigheter försvann och troligen bars ut av KJ och någon annan i svartsäck då det efter den svartsäcken droppade blod ner från hans lägenhet i trappen och mot parkeringen. Denna kille är liten till växten men OTROOOOLIGT vapenfixerad. Skjuter luftpistol eller softgun inne i lägenheten mm.

Slakt-fetisch? Jag tycker KJ är längst upp på listan över misstänkta. Det har många av oss i tråden trott ända från början, att pluggkompisen (KJ) borde kollas upp mer.

Jag trodde förresten att KJ hade tagit bort sin Facebook? Men han har ju kvar den. Han har bara raderat alla sina profilbilder och istället lagt till en bild "Stöd våra utlandssoldater".
Han har även "gillat" MPS sida. Ville han hålla koll på var de söker?
Citera
2013-05-21, 15:55
Medlem
highfives avatar
Citat:

Senaste pippin berättade från Flottiljvägen 4 C att stället myllrade av polis och tidning.

Pippin stannade upp och hörde en granne berätta att han hörde skrik från KJ:s lägenhet 2 gånger och sen blev det tyst. Sen kom polisen och KJ gick mot sin bil på parkeringen, helt kyligt. Polisen hoppade in i bilarna och började skugga personen. Samtidigt så gick poliser in i hans lägenhet, som pippin förstod det då folksamlingen gick in i porten.

KJ har vid tidigare tillfällen haft problem med en hund som efter mystiska omständigheter försvann och troligen bars ut av KJ och någon annan i svartsäck då det efter den svartsäcken droppade blod ner från hans lägenhet i trappen och mot parkeringen. Denna kille är liten till växten men OTROOOOLIGT vapenfixerad. Skjuter luftpistol eller softgun inne i lägenheten mm.

Tror snarare att det är hatten. Det övre stycket som börjar med "Pippin stannade..."handlar det om nutid?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo, jag förstod det nu. Men finns det styrka i detta om de här två och något förhållande eller sms?
Jag är ju ofta på den som sist såg henne, men det verkar oklart om hon gick eller inte ifrån dennes bostad. Jag skulle vilja veta vem den sk studiekompisen fd killkompisen är och om personen bor själv.
I annat fall skulle hon kanske möta någon annan som då balade ur och ett vänsterprassel vet man ju sen innan hur det kan gå.

Fram till igår så ägnade jag honom inte en tanke, det fanns bara exet i detta med tanke på den information vi hade. Han är fortfarande den som är mest intressant just nu.

Dock så kom information igen om att MB och VB haft ett förhållande, det är flera stycken som nu påpekat det. Men det var inte heller viktigt utan det som är viktigt är att det sägs att VB hade intensiv SMS-kontakt med MB under lördagskvällen.

Nu är inte detta bekräftat, men skulle det finnas en sanning i det så kan det innebära att VB hade kontakt med MB efter att hon lämnade KJ, över en mast som eventuellt inte täcker in hans bostad.

Det kan innebära att MB visste var VB var och åkte och hämtade upp henne.

Att AN helt plötsligt gör sitt utspel just nu kan tyda på att det just dessa dagar var mycket infekterat mellan dessa personer.
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, det visste jag inte, trodde det var uppseendeväckande då en person till och med åkte dit för att se det med egna ögon. Han sa att de cirkulerade över träden på samma plats.

Jag kan bemöda mig att citera personen istället:
"Det har alltid funnits Korpar kring Gammelängsfortet.
Har under många år, under bärtiden vistats i området.
"
Det kanske är därför inte polisen tyckte att det var högprioriterat.
Citera
2013-05-21, 15:56
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:

Pippin stannade upp och hörde en granne berätta att han hörde skrik från KJ:s lägenhet 2 gånger dagarna före eller vid försvinnandet, och sen blev det tyst. Sen kom polisen och KJ gick mot sin bil på parkeringen, helt kyligt. Polisen hoppade in i bilarna och började skugga personen. Samtidigt så gick poliser in i hans lägenhet, som pippin förstod det då folksamlingen gick in i porten.

KJ har vid tidigare tillfällen haft problem med en hund som efter mystiska omständigheter försvann och troligen bars ut av KJ och någon annan i svartsäck då det efter den svartsäcken droppade blod ner från hans lägenhet i trappen och mot parkeringen. Denna kille är liten till växten men otroligt vapenfixerad. Skjuter luftpistol eller softgun inne i lägenheten mm.

wow, konstigt om inte polisen hört nåt om detta tidigare, det borde verkligen skapat en bild av KJ som en potentiell gärningsman!
Citera
Medlem
reffis avatar
Var det KJ som var pluggkompisen eller var det någon annan?
Citera
Medlem
swelarras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekirch
Ja, för han har ju "monterat" ner luckan för att använda den som ramp, rullat in, lämnat av kroppsdelarna som han höll i medan han rullade upp för rampen, för att sedan rulla ut och rulla hem helt osedd!

Du får tänka på att den här killen har svart bälte i karate. Om man lyckas få det trots att man sitter i rullstol så är ingenting omöjligt.
Citera
2013-05-21, 15:57
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Var det KJ som var pluggkompisen eller var det någon annan?

KJ = pluggkompisen
Citera
2013-05-21, 15:58
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekirch

Rullstolsbundna är ju verkligen troliga gärningsmän. Fast med tanke på att cirka 98 procent av det som skrivs här är fantasier så är det väl inte omöjligt att någon faktiskt misstänker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in