Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Hela denna historia är ju ytterst märklig men märkligast av allt är nog ändå att gärningsmannen uppenbarligen har gått till en gammal militärbarack i skogen och lagt några kroppsdelar där, troligtvis extremiteter. Jag ser ingen logisk förklaring till att man skulle göra så.
Varför lägger man de här kroppsdelarna på ett ställe där de relativt enkelt kan hittas. Fönsterluckan har ju varit uppbruten en längre tid. Varför gömde han inte kroppsdelarna med den övriga kroppen. Det kan inte vara för att det har så jobbigt att bära. Några fötter och händer är ju inte så tungt och skrymmande om man jämför med andra kroppsdelar. Nej jag tror att han la dessa kroppsdelar på platsen just för att de var lätta att bära. Resten av kroppen finns någon helt annan stans.
Det måste vara gjort med någon avsikt. Det har uppenbarligen varit meningen att någon skulle hitta detta, det finns inte någon annan förklaring. Är det något sorts villospår, eller är det som en trofé, eller är det för att någon som kom in i huset skulle få sitt livs chock?
Kanske var det meningen att gärningsmannen ville att någon viss person skulle veta att det var han som hade begått mordet, som en signal.
Är det någon som har en bättre teori?
Har spånat mycket kring detta, jag med.
Kan tänka mig att
1. GM blev stressad, han dumpade kroppsdelar som man hittade i huset redan natten mot söndagen. Tog med sig resten utav kroppen (gömde den) för att dumpa den vid ett senare tillfälle, på en mer avlägsen plats.
2. GM behöll lugnet och dumpade kroppsdelarna i huset natten till söndagen, för att sedan åka vidare med resten av kroppen till en avlägsen plats för att dumpa den. Kanske i någon flod, en ravin eller något annat. Kanske skulle han bränna den till oigenkänlighet? Sänka den?
Vi vet fortfarande inte vilka kroppsdelar man hittat. Vi kan utgå ifrån att det antingen
1. Är kroppsdelar som varit lätta att stycka av en kropp och bära.
2. Eller kroppsdelar som saknar fingeravtryck, naglar där DNA kan ha fastnat. Troligtvis är det inte heller huvudet man hittat.
Jag tror inte att det är någon seriemördare som går lös i Boden men ja, det kan mycket väl ha varit en främling som plockat upp VB, alternativt tvingat in henne i bilen. Det är inte helt omöjligt, titta på Engla och Eklund.