2013-05-10, 17:42
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag bara undrar hur hennes familj såg ut.
Var mamman Thailändska och pappan Svensk?
Hade hon några syskon?
Hur länge hade hon bott i Sverige?

Mamman ska ju ha bettet sig lite märkligt efter försvinnandet, som om hon inte brydde sig. Kan man helt utesluta att familjen kan ha med försvinnandet att göra?

Ja, mamma thai pappa svensk.

Pappan verkar ha på lördagskvällen farit ut på fiske, vet inte om någon spann vidare på det.
Tillfällighet?

Syskon och hur länge hon bott i Sverige vet jag ej.
Citera
2013-05-10, 17:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johans901
"Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^"

Tycker det är väldigt få liknande inlägg tidigare. Oftast skriver hon om vad hon har gjort.

Inlägget säger att hon ska ut "nu" och motionera. Och "sedan" till kompis och plugga. Jag antar att motionera betyder en joggingtur i skogen och att sedan (åka/gå) till en kompis och plugga.

När hon joggar borde hon inte ha skolböckerna med sig men däremot när hon ska till kompisen och plugga.

Kompisen säger att han fick en kasse av honom för att ta böckerna i. Alltså tyder ju som flera kommit fram till redan att hon borde ha haft böckerna hos honom sedan innan.

Om nu den kompisen var någon slags kk eller liknande och hon oftast var där och pluggade så varför inte lämna kvar böckerna där? De hade ju kanske varit där innan?

Att hon skulle blivit överfallen av Björn, en björn, lo, dvärg, järv eller någon främmande person, den sannolikheten är väldigt liten.

Skulle det kunna vara så att det finns en annan person som är svartsjuk för att hon varit hemma hos "en kompis" och pluggat. Att hon la ut det inlägget kan tyda på att hon vill göra någon svartsjuk, särskilt när hon la in "^^" i slutet. Personen kan spionerat på henne vägen dit, sett att hon varit där, blivit arg och sedan när hon kommit ut därifrån för att gå hem sett henne och så har något hänt där?

Inte alls omöjligt, och då för det mina tankar till den person som såg henne lämna lägenheten. Någon som vet hur hon var klädd.
Citera
2013-05-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Hejsan!

Nu är jag också medlem på ett internet-forum för jag tänkte dela med mig med lite fakta.

Jag är hundägare, boende i området, jobbat i skogen i 40 år och varit jägare lika länge. Det finns INTE björn i det området som dem söker flickan i. Hur vet jag det? Jo för jag har tränat och motionerat hundar i det området sen några år tillbaka och det finns inget som bevisar att björn finns i det området. Varken spår eller spillning.

Det har också pratats om kläder här i diskussionen. Jag har sett en Luleå Hockey väska med kläder i, i området som hade brunnit. Saken med dem kläderna är att dem såg jag redan på senhösten i fjol.
Ett av de fynd som gjordes igår var en svart t-shirt och detta fynd gjordes nere vid älven ca 3 meter från vattnet fyndplatsen ligger bra precis rakt ner från åbergets gruppbostad " Hans Strands gamla hus" går en väg ner ditt och ligger ett antal båtar där
Citera
2013-05-10, 17:45
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag bara undrar hur hennes familj såg ut.
Var mamman Thailändska och pappan Svensk?
Hade hon några syskon?
Hur länge hade hon bott i Sverige?

Mamman ska ju ha bettet sig lite märkligt efter försvinnandet, som om hon inte brydde sig. Kan man helt utesluta att familjen kan ha med försvinnandet att göra?

Kollar man mammans FB så ser juh hon yngre ut än va dottern gör (svartsjuk kanske) & sen att inte sakna sin dotter på 4 dagar när hon bor hemma är juh verkligen inte normalt...Men va fan vet jag känner juh inte familjen
Citera
2013-05-10, 17:45
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon hittas inte inom närområdet kring vännens bostad, då utvidgas sökområdet succesivt. Skogsområdet är intressant då mobilen kan ha varit där och påslagen, ett område hon inte tar sig till ensam vid den tiden på dygnet. Övertygad om att polisen misstänker brott, och att det är en kropp man letar efter, den måste hittas för att kunna gripa någon. Vem som ska grillas tror jag polisen redan har en bestämd uppfattning om.

Helt korrekt. Jag ser STORA likheter i detta fall och vad som hände i fallet Nathalie Johansen.
https://www.flashback.org/t677178

Tjej försvinner spårlöst osv... Däremot tror jag polisen skall söka i närheten av kompisens föräldrahem.
Citera
2013-05-10, 17:46
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Ja, mamma thai pappa svensk.

Pappan verkar ha på lördagskvällen farit ut på fiske, vet inte om någon spann vidare på det.
Tillfällighet?

Syskon och hur länge hon bott i Sverige vet jag ej.

Men det e inte hennes riktiga farsa? eller?
Citera
2013-05-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johans901
"Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^"

Tycker det är väldigt få liknande inlägg tidigare. Oftast skriver hon om vad hon har gjort.

Inlägget säger att hon ska ut "nu" och motionera. Och "sedan" till kompis och plugga. Jag antar att motionera betyder en joggingtur i skogen och att sedan (åka/gå) till en kompis och plugga.

När hon joggar borde hon inte ha skolböckerna med sig men däremot när hon ska till kompisen och plugga.

Kompisen säger att han fick en kasse av honom för att ta böckerna i. Alltså tyder ju som flera kommit fram till redan att hon borde ha haft böckerna hos honom sedan innan.

Om nu den kompisen var någon slags kk eller liknande och hon oftast var där och pluggade så varför inte lämna kvar böckerna där? De hade ju kanske varit där innan?

Att hon skulle blivit överfallen av Björn, en björn, lo, dvärg, järv eller någon främmande person, den sannolikheten är väldigt liten.

Skulle det kunna vara så att det finns en annan person som är svartsjuk för att hon varit hemma hos "en kompis" och pluggat. Att hon la ut det inlägget kan tyda på att hon vill göra någon svartsjuk, särskilt när hon la in "^^" i slutet. Personen kan spionerat på henne vägen dit, sett att hon varit där, blivit arg och sedan när hon kommit ut därifrån för att gå hem sett henne och så har något hänt där?

Mycket kloka tankegångar
Citera
2013-05-10, 17:49
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Men det e inte hennes riktiga farsa? eller?

Det vet jag ej, jag känner inte VB.

Detta är saker jag läst här sedan sida 1.
Ordet styvpappa har förekommit.
Citera
2013-05-10, 17:54
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Det vet jag ej, jag känner inte VB.

Detta är saker jag läst här sedan sida 1.
Ordet styvpappa har förekommit.

Ja hade för mig det också
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Ett av de fynd som gjordes igår var en svart t-shirt och detta fynd gjordes nere vid älven ca 3 meter från vattnet fyndplatsen ligger bra precis rakt ner från åbergets gruppbostad " Hans Strands gamla hus" går en väg ner ditt och ligger ett antal båtar där

Det där med att vännen, trots uppgifter i t ex ratsit.se, inte bor i Sävast tror jag inte på längre. Det är ett villospår utlagt av någon som vet vad som hänt med VB. Ett sätt att skapa alibi för sig själv tror jag. VB har kanske motionerat till Sävast, men fått skjuts därifrån, död eller levande, längs med Sävastvägen mot Bodsvedjan, där någonstans har hon dumpats i vattnet.
Citera
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Jag vill understryka att vissa uppgifter som det spekuleras kring härinne just nu kommer från en och samma källa, nämligen "Bodengrabben".
Gul ica-kasse och att studiekamraten är en f.d pojkvän till den försvunne, är sådana uppgifter och förekommer vad jag vet än så länge inte i media.

Dessa är svåra att verifiera om inte "Bodengrabben"
vinnlägger sig om att framstå som trovärdig och på något vis lämnar trovärdiga förklaringar till hur han vet detta. Vem som helst kan påstå vad som helst.

Uppgifterna om kassen är intressant då den beskriver detaljer kring den försvunne vid tidpunkten då hon senast sågs i livet.

Att döma av Bodengrabbs övriga inlägg så lutar han ju en del åt trollhållet tyvärr. Men stämmer det att vännen/exet är TP så känns han ju klart misstänkt.
Citera
2013-05-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hon har motionerat i sängen med expojkvännen och sen pluggat innan hon försvann

Nu börjar trollvarningsdetektorn blinka orange och jag hör ett bekant surrande...
Är du här inne för ditt höga nöjes skull och roar dig på bekostnad av en tjej som med högsta sannolikhet har gått något hemskt öde till mötes?

Eller är det fakta du kommer med?
Ditt ovanstående påstående skulle bara vinna i trovärdighet om du underbygger det på något vis för just nu framstår du inte i en alltför gynnsam dager*!

Men det är klart- för somliga är negativ uppmärksamhet är bättre än ingen uppmärksamhet alls...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in