2013-05-21, 14:47
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då så, då kan vi släppa alla teorier om att hon kom levande till stugan.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7668698

Kanske en dum fråga men varför inte bara gräva ner kroppen för att minska risken för upptäckt fast jag antar att tjälen är kvar i jorden ännu där vilket omöjliggör det?
Senast redigerad av v50 2013-05-21 kl. 14:52.
Citera
2013-05-21, 14:48
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovahkiin
Du menar att du tror att Aftonbladet har bättre koll på sånt här än andra?
Självklart inte, men dom tar ju onekligen kopplingen på alvar, vilket bör betyda att det är VB som hittats.
Citera
2013-05-21, 14:49
Medlem
highfives avatar
Rampen var den uppbrutna fönsterluckan.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7668698
Citera
2013-05-21, 14:49
Medlem
Ni har gjort ett bra arbete TACK FÖR ATT NI FINNS och alla andra som varit med o kämpat, nu hoppas vi att resten av kroppen hittas + att den som begott detta ej sover så gott om natten, varma ljusa kramar till er som arbetar och många ängla energi o styrke energi till alla anhöriga o nära o kära till den 20-åringen. kram

Hmm... Någon som tar förgivet att hon har hittats och skriver om det på fb. Seriöst?!?! Man kan väl vänta tills efter utredningen är klar. Och dessutom känns det så jävla fel att skriva och påminna folk om att det är en styckad kropp
Citera
2013-05-21, 14:50
Bannlyst
Många är väl jägare i Boden-området och då har man väl lite olika styckningsställen att tillgå. Ladugårdar,bodar etc.?
Citera
2013-05-21, 14:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Kanske en dum fråga men varför inte bara gräva ner kroppen för att minska risken för upptäckt jast jag antar att tjälen är kvar i jorden ännu där vilket omöjliggör det?

Vi har ingen aning om hur GM tänkte här, han kanske hade en plan.

Men jag misstänker att prio ett var att få ut kroppen från bostaden, prio två bli av med den från bilen och prio tre sprida ut den i skogarna utanför Boden så att den skulle bli svårare att hitta.

Egentligen inte en så tokig ide, men det innebär ett stort risktagande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Att man inte ens kan avgöra kön kan ju bero på att det är är något eller några av händer/armar/fötter/ben som hittats.

Om nu förnsterluckan låg som en ramp upp till fönstret tyder väl det på att man släpat in något tungt. Det tyder i sin tur på att en styckning kan ha genomförts i huset. Och sedan har GM tagit med sig alla kroppsdelar som gör en könsbestämning och identifiering enkel.

Hade GM tänkt komma tillbaka efter resterande delar?

Oavsett vilket så lär ju GM ha lämnat en hel del spår både kring fönstret/fönsterluckan och inne i huset + förhoppningsvis hjulspår.

Ja det måste nästan vara så. GM har mördat flickan på annan plats men inte velat stycka henne där utan har tagit henne till detta hus som han troligtvis kände till sedan tidigare. Han släpar in kroppen och styckar den varefter han transporterar bort de viktigaste delarna.
Frågan är dock hur polisen vet att hon inte dödades i huset.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Kanske en dum fråga men varför inte bara gräva ner kroppen för att minska risken för upptäckt jast jag antar att tjälen är kvar i jorden ännu där vilket omöjliggör det?

Den 4 maj fanns en del tjäle. Det var därför som jag var inne tidigare på att gm skulle ha grävt där det var gott om sand. Ex vid Aldertjärn (lite badtjärn på skjutfälet på andra sidan älven) på Försvarsmaktens skjutfält.
Citera
2013-05-21, 14:52
Medlem
Citat:

Tjälen är så gott som borta. Fast i början på maj så var den ungefär en dec tjock
Citera
2013-05-21, 14:52
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
1. Alltså vet polisen att det är ett mord
2. De nu letar efter en eller flera gärningsmän.
3. De förmodar att det är den försvunna flickan.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6845552

Här står bland annat:

- Vi kan inte säga om det handlar om den försvunna kvinnan från Boden, betonade Kenneth Rautio.
Finns det någon annan försvunnen person från Boden som kroppsdelarna kan tillhöra?
- Nej, svarar Kenneth Rautio.
Kan en person ha gjort så här mot sig själv?
- Nej, det skulle jag nog se som helt uteslutet.
Då handlar det alltså om en gärningsman?
- Ja, vi kan inte tänka oss något annat.

Det här är så fantastiskt tycker jag. Eloge till Kenneth Rautio som svarar rakt på frågorna med "ja" och "nej". Raka och tydliga svar från myndigheter, speciellt offentliga uttalanden från polisen är sällsynta.
Tack Kenneth!
Citera
2013-05-21, 14:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja det måste nästan vara så. GM har mördat flickan på annan plats men inte velat stycka henne där utan har tagit henne till detta hus som han troligtvis kände till sedan tidigare. Han släpar in kroppen och styckar den varefter han transporterar bort de viktigaste delarna.

Eller styckades, brottsplatsen är som sagt var inte i huset, styckning är också ett brott mot griftefriden.
Citera
2013-05-21, 14:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna

Avsaknad av blod, inre organ och svarta sopsäckar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in