2013-05-10, 15:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
Bra att jag är vaken.. Jaja, om det nu är Bodsvedjan så spelar det ingen roll.

Teorin om att han har mördat och lagt henne i ett bergrum är inte helt dum. Finns många hålor och vattenfyllda bunkrar på det berget..

Särskilt inte i det här fallet då en ex pojkvän enligt ett inlägg här visat intresse för Försvarsmakten och Hemvärnet och även erbjudit sig att hjälpa till i söken med sin lokalkännedom om fortifikationer.
Citera
2013-05-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Vem är denne Jonatan? Någon som vet vad som menas med denna kommentar?
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7641444

Men det känns inte speciellt troligt. Jag tycker dock spåret med TP verkar lite märkligt. Om det är som Bodengrabb påstår så har ju alla sökningar i princip varit på fel ställe om man tror på Polisens officiella spår att hon har gått vilse. Vi har ju sökt mellan Bodsvedjan och Sävast, inte mellan Bodsvedjan och Boden. Men å andra sidan är Bodsvedjan mer passande på "några kilometer bort" än vad Sävast är.

Väljer man att tro på "pluggandet" så vore det ju mer logiskt att åka till någon som hon studerar med, vad har TP för koppling till henne från första början?
Citera
2013-05-10, 15:46
Medlem
hijanedoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eteju
Det gör de faktiskt numera. Fast ingen åker nog dem någonsin..

http://www.boden.se/bodens-kommun/Tekniskforvaltning_Lokaltrafiken_Tidtabell

Jag hade fel, en dom går inte på kvällen ändå.
Citera
2013-05-10, 15:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En kille som försvann och hittades avliden i Luleå häromdagen.
Citera
2013-05-10, 15:48
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Särskilt inte i det här fallet då en ex pojkvän enligt ett inlägg här visat intresse för Försvarsmakten och Hemvärnet och även erbjudit sig att hjälpa till i söken med sin lokalkännedom om fortifikationer.

..har helt ovetenskapligt hört att det inte är helt ovanligt att förövarna själva deltar i skallgångskedjor - eller finns bland åskådarna till de brott de begått. För att nu måla fan på väggen vad gäller ex-pojkvännen.
Citera
2013-05-10, 15:49
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Polisens presskonferens idag bekräftar att vännen är en HAN, det sades rakt ut i klarspråk på en direkt fråga.

Okej. Det missade jag eftersom jag jobbade.

Tänk om detta hade hänt för cirka 20 år sedan. Med den koncentration av regementen och värnpliktiga som då fanns i boden, skulle det varit möjligt att söka av riktigt stora arealer på ett effektivt sätt!

Känns som att det gått ett par dagar för mycket nu för att detta skall få en positiv upplösning. Mycket tragiskt när människor bara försvinner och att det troligtvis ligger ett brott bakom detta...
Citera
2013-05-10, 15:49
Medlem
Citat:

förmodligen denna:https://www.flashback.org/p43355431#p43355431
Citera
2013-05-10, 15:51
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Finns mängder med fortifikationer kring Boden, tror inte att det är en omöjlighet att en GM har nyttjat detta.

En sak som slog mig, hittar inte inlägget på MPS facebook, men tror på det som skrevs här. Att killen ställde sina kunskaper till förfogande. Varför gjorde han det, utgår han ifrån att VB är död och troligen finns i en bunker eller hål någonstans, varför gör han det?

Absolut, men att gömma en kropp på de större fortifikationerna, där väldigt många är och undersöker (Bland annat jag och mina vänner) är inte för smart. Därav skrev jag att möjligheten finns vid lite mindre värn runt de större anläggningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Men den gula ICA-påsen är ett mysterium. På många sätt. Inte minst det att ICA-påsar är röd-vita. Har aldrig sett en gul ICA-påse i hela mitt liv. Men det kanske är annat i Boden?
ICA Supermarket i Boden har gula påsar.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
I och med att polisen har rubricerat fallet som misstänkt människorov får de möjlighet att granska trafiken till och från hennes mobil i detalj. + GPS-positionering (om hennes mobil har det) som visar hur hon rört sig).

Låt oss nu hoppas att de ordnar detta så snabbt som möjligt och att de ger klara besked; att hålla på och vimsa som de gjort hittills (sista signal vid 15-tiden? 16-tiden? sent på kvällen?) ställer bara till det.
Citera
2013-05-10, 15:53
Medlem
hundensårs avatar
Är det bara jag som tycker att det börjar kännas... obehagligt nu?
Citera
2013-05-10, 15:54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Den något osäkra uppgiften om ett vittne som ska ha sett henne utanför den bostad hon vistats i fram till 21-tiden känns viktig att få bekräftad eller dementerad.

Om vittnet sett henne lämna huset där mannen hon besökt bor så minskar sannolikheten för att han är inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in