2013-05-22, 07:57
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Från Norrbottens-kuriren. Han kommer även ihåg att den misstänkte den dagen bar på en påse från Systembolaget. "

De kanske båda drack tillsammans och sedan gick någonting snett. Har svårt att tro att han var den enda som satt och drack.
Citera
2013-05-22, 07:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
hörni jag tror inte det är kj så sluta spekulera ni vet ingenting

Vet du något som du vill dela med dig av då kanske?
Citera
Medlem
ursäkta mig, jag menar denne MB

som är en gammal vän till mig. sedan lumpentiderna. gjorde lumpen på HMS Njord med "mb"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Här finns källa till uppgifterna

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6846305

Jag såg din post precis efter att jag gjorde min. Har nu läst artikeln i sin helhet.

Citat:
...enligt källor till Kuriren har polisen starka misstankar mot en person som hade kontakt med Vatchareeya Bangsuan nära tidpunkten för försvinnandet.....
Citat:
En granne till den man, som enligt poliskällor är huvudmisstänkt, berättar att han en kväll hörde skrik i lägenhetshuset.
Citera
2013-05-22, 08:01
Medlem
airell8s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819007.ab

Huset.
Citera
2013-05-22, 08:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
ursäkta mig, jag menar denne MB

som är en gammal vän till mig. sedan lumpentiderna. gjorde lumpen på HMS Njord med "mb"

Oavsett vem som är GM är jag rädd att dens vänner kommer bli väldigt förvånade när det uppdagas vem det är som är skyldig. Man brukar inte tro sådant här om människor, ändå förekommer det (om än inte så ofta tack och lov).

Så du har gjort lumpen med MB. Därav kan han inte vara skyldig? Du kanske kan bekräfta/dementera ryktet om att MB hade/hade haft en relation bakom ryggen på sin fru med VB? Vidare kanske du känner MB´s fru och har en förklaring till varför hon uttryckt sig så känslokallt om VB på internet? Kallat henne kackerlacka och "fäller inte en tår!!!" över att VB är borta?
Citera
2013-05-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Oavsett vem som är GM är jag rädd att dens vänner kommer bli väldigt förvånade när det uppdagas vem det är som är skyldig. Man brukar inte tro sådant här om människor, ändå förekommer det (om än inte så ofta tack och lov).

Så du har gjort lumpen med MB. Därav kan han inte vara skyldig? Du kanske kan bekräfta/dementera ryktet om att MB hade/hade haft en relation bakom ryggen på sin fru med VB? Vidare kanske du känner MB´s fru och har en förklaring till varför hon uttryckt sig så känslokallt om VB på internet? Kallat henne kackerlacka och "fäller inte en tår!!!" över att VB är borta?
hej

i somras vart vi på en mc-tur (körde från växjö-stockholm) när de andra körde söderut hem mot växjö ställde jag mc:n i brorsans garage som lever samt driver företag i stockholm. tog sedan ett flyg från sthml-boden för att hälsa på mb samt en annan lumpen-kompis som endast lever ett par mil från mb.

mb vart god som vanligt. vi diskuterade ifall mb skulle gästjaga på våra marker nere i småland till sensommaren under pyrschjakten vilket han vart väldigt positivt inställd till. jag vill inte gå ut med för mycket information här på fb ännu. jag vill se hur polisens utredning utvecklar sig under dagen. återkommer i så fall efter jobbet (16:00+)

då kan jag nog gå ut med information ang. mb:s fru (som jag aldrig tidigare träffat innan jag besökte mb:s familj) men det beror som sagt på hur utredningen utvecklar sig under dagen
Citera
2013-05-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Här finns källa till uppgifterna

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6846305
Citat:
"- Det var två tydliga skrik, det är jag säker på. Sedan blev det tyst efter de ropen."

Tyckte först att det var väl bra att någon minns att de hört något.

Men han minns "plötsligt" lite för många detaljer från just den kvällen.
Där föll den trovärdigheten.
Citat:
Grannen erinrar sig också att han under samma dag som skriken sett den misstänkte mannen sitta i sin bil med en mörkhårig person.
Han kommer även ihåg att den misstänkte den dagen bar på en påse från Systembolaget.
Citera
2013-05-22, 08:14
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819007.ab

Huset.

Nu när jag har fått se bilder så förstår jag genast hur man har missat liklukten och rampen som står lutad mot det sönderslagna fönstret
Citera
2013-05-22, 08:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
hej

i somras vart vi på en mc-tur (körde från växjö-stockholm) när de andra körde söderut hem mot växjö ställde jag mc:n i brorsans garage som lever samt driver företag i stockholm. tog sedan ett flyg från sthml-boden för att hälsa på mb samt en annan lumpen-kompis som endast lever ett par mil från mb.

mb vart god som vanligt. vi diskuterade ifall mb skulle gästjaga på våra marker nere i småland till sensommaren under pyrschjakten vilket han vart väldigt positivt inställd till. jag vill inte gå ut med för mycket information här på fb ännu. jag vill se hur polisens utredning utvecklar sig under dagen. återkommer i så fall efter jobbet (16:00+)

då kan jag nog gå ut med information ang. mb:s fru (som jag aldrig tidigare träffat innan jag besökte mb:s familj) men det beror som sagt på hur utredningen utvecklar sig under dagen

Hej.

Jag tror inte vi får veta så himla mycket mer idag heller. Och MB står egentligen inte högst på min lista heller, men han är inte helt borta ur mina tankar.

Ni diskuterade jakt, han var positiv till det. Det säger ju inte så mycket om honom som en ev icke GM eller en ev GM. Det är din bild av honom och det är helt rätt att inte skriva ut något personligt om människor som kanske är oskyldiga.

Hans fru gjorde dock ett par VÄLDIGT märkliga uttalanden via sin facebook. Man kan tycka att en kvinna i den åldern borde ha lite samvete oavsett om det är sant gällande en ev relation MB/VB. Är det någon hon isåfall ska vara bitter på är det väl sin man (om det är sant alltså).

Men berätta gärna vad du känner att du vill dela med dig av efter ditt arbete.
Citera
2013-05-22, 08:18
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Men han minns "plötsligt" lite för många detaljer från just den kvällen.
Där föll den trovärdigheten.

Tycker inte det där var så värsta detaljerat beskrivet av honom. Det som borde etsats fast i hans minne är väl skriken- vilket kommer att bli ytterst svårt för KJ att bortförklara.

Men jag vet, minnen ljuger och bedrar...
Citera
2013-05-22, 08:20
Medlem
Citat:

Var försiktig med att prata skit om din vän tills du isåfall fått klarhet i om han har något med brottet att göra. Du riskerar att sumpa den vänskapen annars, om det visar sig vara inget, du har ju praktiskt taget avslöjat för honom vem du är liksom.
Senast redigerad av Nenneno 2013-05-22 kl. 08:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in