2013-05-21, 14:54
Medlem
Artilisms avatar
Ska bli intressant och se hur detta utspelar sig. Man brukar ju kunna se på kroppsdelar om det är från en kvinna eller man men förstår att de måste utredas innan de fastställer något.

Mycket tragiskt då hon är/var student på LTU och gick samma linje som min partner så vet ju lite mer hur hennes personlighet är på allmänplats men ingen förtjänar att dö mot sin vilja vare sig detta berör henne eller någon annan.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja det måste nästan vara så. GM har mördat flickan på annan plats men inte velat stycka henne där utan har tagit henne till detta hus som han troligtvis kände till sedan tidigare. Han släpar in kroppen och styckar den varefter han transporterar bort de viktigaste delarna.
Frågan är dock hur polisen vet att hon inte dödades i huset.
(min fetning)
Antagligen har GM bara släppt ned säck/säckar direkt innanför fönstret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill_kiss
Tjälen är så gott som borta. Fast i början på maj så var den ungefär en dec tjock

Å snötäckt mark är oftast lättgrävt och i skog så är det oftast inte mkt tjäle alls eftersom snön isolerar backen. Öppen snöröjd mark är doc jävligare.
Citera
2013-05-21, 14:56
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja det måste nästan vara så. GM har mördat flickan på annan plats men inte velat stycka henne där utan har tagit henne till detta hus som han troligtvis kände till sedan tidigare. Han släpar in kroppen och styckar den varefter han transporterar bort de viktigaste delarna.
Frågan är dock hur polisen vet att hon inte dödades i huset.

Transportstyckning EFTER att man transporterat kroppen? Hur ska en ensam, även två personer bära upp ett lik uppför en ramp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Undrar just vart Bodengrabb har tagit vägen

Här är jag nått speciellt du undrar över
Citera
Medlem
heartlistners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
hadeploisen satt av resurser till stora sökinstatser varje gång någon försvinner, så hade i vart fall jag som skattebetalare varit oerhört missnöjd. Vet du hur mycket resurser som måste avsättas för sådana här sök? Nej jag är skitglad att det finns frivilliga eldssjälar som gör detta.

Folk får det att låta som om MPS konkurrerar med polisen. Detta är ju helt fel. De samarbetar och kompletterar polisens arbete. De är en resurs, som de själva är väldigt glada över att ha fått på samma sätt de är glada över tips från allmänheten. Utan allmänhetens hjälp så skulle nästan inga brott lösas alls.

Men visst vill du höja din skatt med enorma belopp för att finansiera att staten ska bekosta sökoperationer för alla försvunna personer, varje dag vecka ut och vecka in (det försvinner 1000 tals personer varje år i sverige de flesta kommer sedan tillrätta på något sätt) dygnet runt, så varsegod. Jag själv slipper helst. Jag sätter hellre in en summa på MPS:s konto i såna fall.

Ja, saken är att polisen behöver mer resurser för att kunna göra ett ännu bättre jobb. Men jag vill INTE betala mer skattepengar än vad jag redan gör..........
Vet du hur mkt av våra skattepengar som går till helt fel saker..? Som istället skulle kunnat gå till polisen o sjukvården tex?
Dessutom finns det många inkompetenta personer inom alla yrken. Fel personer på fel plats skulle inte tillåtas lika mkt inom polisen som det görs pga hur många liv deras jobb påverkar...
Citera
Medlem
airell8s avatar
Har skummat genom tråden.. Vem eftersöker polisen på Flottiljvägen? Någon som har tillgång till Bo:s friendlist på facebook? Jag har det inte..

En fråga om rampen, det är alltså en fönsterlucka som rycks loss och använts för att ta sig in i själva byggnaden?
Citera
2013-05-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Av krimforumet har jag förstått att det krävs att vinden ligger åt rätt håll för att doftmolekylerna ska nå hunden och det får inte finnas särskilt mycket hinder i vägen, här fanns ju både väggar, tak och golv.

Finns ju en anledning till att hundförare cirkulerar områden.
Citera
2013-05-21, 14:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Eller styckades, brottsplatsen är som sagt var inte i huset, styckning är också ett brott mot griftefriden.

Det bör väl vara en transportstyckning för att få ut kroppen från en lägenhet eller liknande.
Då ska väl också resterande ligga inom 1,5 mil runt mord/styckningsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vi har ingen aning om hur GM tänkte här, han kanske hade en plan.

Men jag misstänker att prio ett var att få ut kroppen från bostaden, prio två bli av med den från bilen och prio tre sprida ut den i skogarna utanför Boden så att den skulle bli svårare att hitta.

Egentligen inte en så tokig ide, men det innebär ett stort risktagande.

Stinker väl Eva M om det hela. Fy satan va hemskt för MPS att hitta detta.

Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det krävs väl en del för att göra en husrannsakan också.

Ja misstanke om brott och klartecken från tex åklagare att gå in.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-21 kl. 15:01.
Citera
2013-05-21, 14:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kan vi utesluta bjärnen?
Ingen bjärn.
Citera
2013-05-21, 14:59
Bannlyst
Någon som kan kolla vad aspie-KJ har för bil?
Om han nu har en.
Citera
2013-05-21, 15:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det bör väl vara en transportstyckning för att få ut kroppen från en lägenhet eller liknande.
Då ska väl också resterande ligga inom 1,5 mil runt mord/styckningsplats.

Stinker väl Eva M om det hela. Fy satan va hemskt för MPS att hitta detta.

Ja, förfarandet är ganska likt.

Polisen kanske skulle ta och se var korparna häckar nu någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in