2013-05-10, 17:56
Medlem
Det verkar alltså vara en ny Linda Chen/Natalie Johansen detta handlar om?

För varje timme som går så minskar, tycker jag iaf, att sannolikheten att hitta henne vid liv. Polisen yrade i början om att hon kunde hålla sig undan frivilligt. Det där har man hört om förr i samband med försvinnanden och det är en konstig sak att säga tycker jag. För....om det är ute i media att folk letar med ljus och lykta efter mig så borde jag rimligen krypa ur mitt gömstället och liksom visa att jag iaf lever? Varför skulle hon sitta och trycka någonstans frivilligt och vägra sig när halva Sverige är ute och letar? Eller ja, hela Norrland kanske man ska säga........
Tycker inte det rimmar!

Nu fattas det bara att den här killen "försvinner" också, vaknar upp bredvid henne ( Men HOPPSAN, vad KONSTIGT ) med en helt störd historia om rövare i skogarna eller nåt.
Sätter en stor peng på att han medverkar i Efterlyst till veckan.... och det skulle vara intressant att höra GW Persson harkla ur sig kommentarer om allt detta....
Citera
2013-05-10, 17:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Helt korrekt. Jag ser STORA likheter i detta fall och vad som hände i fallet Nathalie Johansen.
https://www.flashback.org/t677178

Tjej försvinner spårlöst osv... Däremot tror jag polisen skall söka i närheten av kompisens föräldrahem.

Det är stora likheter med precis varenda sånt här fall med en ung tjej som plötsligt går upp i rök, pojkvänner och svartsjuka, klassiskt.

Vet vi var föräldrahemmet ligger?
Citera
2013-05-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Men det e inte hennes riktiga farsa? eller?

Spelar väl mindre roll, huruvida han är biologisk, eller ej!
I alla fall ur hennes perspektiv...
Hon kallar honom Pappa - då är han i praktiken en pappa.
Citera
Medlem
Dubbelfels avatar
Har det framkommit varför familjen anmälde henne försvunnen först efter några dagar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är stora likheter med precis varenda sånt här fall med en ung tjej som plötsligt går upp i rök, pojkvänner och svartsjuka, klassiskt.

Vet vi var föräldrahemmet ligger?

T P :s syster är folkbokförd i Bodsvedjan
Citera
2013-05-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Har det framkommit varför familjen anmälde henne försvunnen först efter några dagar?

Inte såvitt jag kunnat höra/läsa. Också en skitkonstig grej uppe i allt...
Citera
2013-05-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Ja, mamma thai pappa svensk.

Pappan verkar ha på lördagskvällen farit ut på fiske, vet inte om någon spann vidare på det.
Tillfällighet?

Syskon och hur länge hon bott i Sverige vet jag ej.

Så lämpligt att ett av fynden skedde på ett ställe där det brukar fiskare brukar befinna sig

Ett av de fynd som gjordes igår var en svart t-shirt och detta fynd gjordes nere vid älven ca 3 meter från vattnet fyndplatsen ligger bra precis rakt ner från åbergets gruppbostad " Hans Strands gamla hus" går en väg ner ditt och ligger ett antal båtar där
Citera
2013-05-10, 18:02
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Spelar väl mindre roll, huruvida han är biologisk, eller ej!
I alla fall ur hennes perspektiv...
Hon kallar honom Pappa - då är han i praktiken en pappa.

Vi snackade bara om det eller jag frågade eftersom jag tyckte mig läsa att "pappan" e svensk å hon ser inte ut som en blandning. Ibland kan sånt spela roll, Konflikter mellan dom 2 tex
Senast redigerad av Buddisch13 2013-05-10 kl. 18:06.
Citera
2013-05-10, 18:03
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Nu börjar trollvarningsdetektorn blinka orange och jag hör ett bekant surrande...
Är du här inne för ditt höga nöjes skull och roar dig på bekostnad av en tjej som med högsta sannolikhet har gått något hemskt öde till mötes?

Eller är det fakta du kommer med?
Ditt ovanstående påstående skulle bara vinna i trovärdighet om du underbygger det på något vis för just nu framstår du inte i en alltför gynnsam dager*!

Men det är klart- för somliga är negativ uppmärksamhet är bättre än ingen uppmärksamhet alls...

N*klas Gran*erg i fallet Nathalie (Då pojkvän till Nathalie samt senare bevisad gärningsman) var ju inne och skrev en hel del i början av den tråden, samt var ute och "letade"? (Rätta mig om jag har fel)
Har en stor känsla av att skyldig beter sig på liknande sätt nu. (Även om det nu i det här fallet inte rör sig om en regelrätt pojkvän)
Citera
2013-05-10, 18:06
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Så lämpligt att ett av fynden skedde på ett ställe där det brukar fiskare brukar befinna sig

Antingen är du ett troll med minimal förmåga till empati, eller så försöker du desperat att peka finger åt andra håll än mot dig själv. Hur som haver: Du verkar inte kunna backa upp ett enda av dina påståenden och svarar heller inte på inlägg där du blir ifrågasatt så vad du än är för en figur så bidrar du ju inte med något konkret i ett jättetragiskt ämne (försvunna människor).
Citera
2013-05-10, 18:07
Medlem
Frivilligt försvinnande tror jag helt man kan utesluta. Att nån slutar höra av sig till familj och vänner kan ju hända. Men en person lär ju behöva handla nånting under en veckas tid som nu gått. Kontokort borde ju ha använts i antingen butik eller uttagsautomat.

Egenhändig olycka/gått vilse skulle man ha hittat personen nu antingen levande eller död.

Självmord då tycker jag man borde hittat nånting också. Om det gjorts på land borde man hittat människan efter skallgångskedjor, hund sök, helikopter spaning.
Självmord i vatten kan ju vara svårt hitta kroppen då. Men hoppar man verkligen i med den nämnda ICA påsen? Jag tänker att man släpper det man har i händerna medans man begrundar vattnet för att sen hoppa i.

Logiskt för mig finns bara ett brott i det här fallet med bortförande och undangömmande av antingen levande person eller död kropp.
Citera
2013-05-10, 18:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb

Ett av de fynd som gjordes igår var en svart t-shirt och detta fynd gjordes nere vid älven ca 3 meter från vattnet fyndplatsen ligger bra precis rakt ner från åbergets gruppbostad " Hans Strands gamla hus" går en väg ner ditt och ligger ett antal båtar där

En perfekt plats att dumpa en kropp, insynsskyddat. Hon ligger i vattnet, helt övertygad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in