2013-05-12, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Någon speciell anledning?
Var det inte ngn synsk som uttalade sig om en skoterstuga eller dyl. Ja det finns en där enl beskrivning. Annars är det en by http://www.boden.se/bodens-kommun/Naringsliv-ByariBoden_Lakatrask

Oj, har det redan kommit in synska i tråden.

Nja hände en konstig grej där för någon dag sedan. Återkommer, ska läsa trådfan nu.
Citera
2013-05-12, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men mobilnummer har de delat med varandra, uppenbarligen?

Det kan ju vara så att någon har ett oregistrerat mobilnummer eller en firmatelefon.
Citera
2013-05-12, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jäv?
Som när den norska journalisten ställde upp i BBC-dokumentären och berättade om att han kände Breivik?

Finns inget hinder för en sådan artikel för att bilda en uppfattning om vem "offret" var, gjorde och liknande. Det är väl snarare önskvärt och en fördel för den tidning som råkar ha en sån kontakt.
Lokala journalister vid press träff via nordnytt och lokala medier var som att få pytt när man beställt makaroner..så svårligen tunghäftande har man knappt sett..jaha. vet inte mm och jourlanisterna satt som holkar och hade inte en svår fråga.
Citera
2013-05-12, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Eftersom man inte har en enda konkret uppgift på att den försvunna kvinnan är prostituerad,så ska du tala om det får du ha lite underlag det är Flashback det annars tas det som ren rappakalja.
Så nu vill jag ha information på lite av det du säger så som prostituerad och vad karateläraren har för slags inblandning i det här fallet.

Prostitutionsspåret är ren spekulation baserat på nästan ingenting.

Karatespåret är baserat på att karatelärarens fru är minst sagt otrevlig mot VB:s mamma, karateläraren känner uppenbarligen VB och är möjligen den som skickat ett sms till henne.
Inte speciellt konkret, men väl värt att ha med i åtanke.
Eftersöket görs också geografiskt i ett intressant område.

En överfallsvåldtäkt ska ha anmälts nära karatelokalen tidigare i år. Dessa personer är inte fast än, så där finns det absolut en öppning för att någon/några överfaller ensamma tjejer.
Och är dessa kopplade till karateklubben på något vis så är det ju inte omöjligt att VB av någon anledning fångat deras intresse.

Jag är väl relativt öppen för det där med våldtäktsmän som spårat ur/eskalerat.
Citera
2013-05-12, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Du måste nog ha väldigt bekymmer du med dig själv
Jag har läst tidigare inlägg av dig i andra trådar och du har inte varit i en enda tråd utan att du har börjar trakassera någon.
Denna försvunna tjej har EJ sålt sin kropp och om hon gjort det mot alla förmodan så är det PaddyMoney.

Det finns inte ett uns info att hon gjort så och utgå från Ugglegatan 4, sen stolpar ni in mobilmaster, lyssnar på vettiga tankar, lyssnar på MPS sök, lyssnar på polisen..det är starten.

Nu är det några dagar in och denna tjej har varit allt mellan himmel och jord, har ni ingen respekt för just den vi alla söker, denna unga tjej boendes i Boden. Sansa er. Fakta, vad vet vi, vad
kan vi förvänta av polis, MPS och egna undersökningar och kännedom.

Mitt mål är att hitta den unga flickan i liv och ej klä av henne innan hon ens är död.
Jag köper spekulationer om de har bärighet men jag gillar ej bara dumma inlägg om försvinnandet.. Fakta krävs annars går vi ej vidare i tråden.
Citera
2013-05-12, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Denna försvunna tjej har EJ sålt sin kropp och om hon gjort det mot alla förmodan så är det PaddyMoney.

Det finns inte ett uns info att hon gjort så och utgå från Ugglegatan 4, sen stolpar ni in mobilmaster, lyssnar på vettiga tankar, lyssnar på MPS sök, lyssnar på polisen..det är starten.

Nu är det några dagar in och denna tjej har varit allt mellan himmel och jord, har ni ingen respekt för just den vi alla söker, denna unga tjej boendes i Boden. Sansa er. Fakta, vad vet vi, vad
kan vi förvänta av polis, MPS och egna undersökningar och kännedom.

Mitt mål är att hitta den unga flickan i liv och ej klä av henne innan hon ens är död.
Jag köper spekulationer om de har bärighet men jag gillar ej bara dumma inlägg om försvinnandet.. Fakta krävs annars går vi ej vidare i tråden.

Det håller jag med om.

Det var en period i tråden som folk bara pratade om prostitutionsspåret och postade halvnakna kvinnor och påstod att det var hon.

Ja det var såklart fruktansvärt att spekulera så. Nu ber jag om ursäkt för det.
Citera
2013-05-12, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Det håller jag med om.

Det var en period i tråden som folk bara pratade om prostitutionsspåret och postade halvnakna kvinnor och påstod att det var hon.
po
Ja det var såklart fruktansvärt att spekulera så. Nu ber jag om ursäkt för det.

Om ej MPs hittar imorgon vilket jag betvivlar men hoppas, vad polis presenterar samma dag.

Om det inte hitar eller är inget..

Nystart från ruta ett.. det tror jag på.
Citera
2013-05-12, 03:49
Medlem
Bissingers avatar
Men den här snubben asså, vad ska man säga? Herregud.
Eljest, med uttrycksbehov och ett inre tryck?
https://www.facebook.com/photo.php?v=374993402614230
https://www.facebook.com/photo.php?v=373877926059111
Citera
2013-05-12, 03:49
Medlem
MrFolds avatar
Det finns inget "prostitutionsspår". Bara en hög idioter som likt en skock dumma får följde efter det första miffo som började snacka om prostitution bara för att flickan är av thailändsk härkomst. Att kalla detta för "spår" eller "teorier" visar bara att man inte kan skilja på fantasi och verklighet. Inte ett dugg bättre än de sierskor som just nu säkert sitter och försöker få "syner" var flickan befinner sig nånstans.
Citera
2013-05-12, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns inget "prostitutionsspår". Bara en hög idioter som likt en skock dumma får följde efter det första miffo som började snacka om prostitution bara för att flickan är av thailändsk härkomst. Att kalla detta för "spår" eller "teorier" visar bara att man inte kan skilja på fantasi och verklighet. Inte ett dugg bättre än de sierskor som just nu säkert sitter och försöker få "syner" var flickan befinner sig nånstans.

Då är vi två som har samma uppfattning o tycke.
Citera
2013-05-12, 04:03
Medlem
Tycker att vi ska få spekulera och analysera enligt indicier som finns. INGEN har med säkerhet, påstått att hon ÄR prostituerad, men att hon kan ha varit.

Mina tankar:

1) Hon är prostituerad, då måste familjen veta om det dvs. det kanske är hjärnorna bakom verksamheten. Trots allt så har mamman tillgång till VB's FB plus att VB lämnade sin mobil hemma vid minst ett tillfälle och då läste modern dotterns SMS. Det som talar emot är att hon verkade ha ett jobb. Vilket talar för att föräldrarna var hjärnan bakom verksamheten men emot att hon skulle ha prostituterat sig frivilligt. Hennes manliga FB kontakter i det äldre ålderspannet talar eventuellt för.

Antar vi att scenario 1 är sant, då är polisen mycket nära en lösning tror jag då de har tillgång till VB's FB.

2) Vem är denna pluggkamrat? Jag antar att det är någon, först och främst, från LTH. Förmodligen från TF, alt någon som pluggar samma kurs som hon gör nu. Denna manliga studenten är avskriven som misstänkt, det är mellan tiden hon lämnar hans lägenhet vid 21 som man sedan inte vet något mer.

3) Vi verkar ha en profil på henne som introvert, ambitiös och sportig. Många manliga bekanta, få kvinnliga förutom någon som erbjöd sin hjälp att fota henne på studentdagen och hennes kusin. Troligen drogs hon till introverta killar likaså verkar det som.

4) Hon tränade kampsport på BBC. Inte att förväxlas med BBC . Tränaren hade sms-kontakt med tjejen minst 1 år sedan i maj 2012. Huvudtränarens fru som är ganska känslo-lös eller kanske rent av hoppas på det utfallet hon skrev på MP FB?

Polisen jobbar förhoppningsvis för fullt, även om de verkar vara i växel 1 mestadelen av intervjuerna. Det finns som listat häruppe många scenarion, möjligheter och dubiösa typer som kan vara eventuella förövare. Eller så är allt detta bara en uppbyggnad inför det stora anti-klimax där hon bestämde sig för att springa till Finland och tillbaks.
Citera
2013-05-12, 04:13
Medlem
Jag finner det ganska intressant med en thaimorsa som verkar ha stort intresse för fotboll. Kan någon länka där hon kommenterar fotboll? Btw, är det verkligen hon på hennes FB sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in