Tycker att vi ska få spekulera och analysera enligt indicier som finns. INGEN har med säkerhet, påstått att hon ÄR prostituerad, men att hon kan ha varit.
Mina tankar:
1) Hon är prostituerad, då måste familjen veta om det dvs. det kanske är hjärnorna bakom verksamheten. Trots allt så har mamman tillgång till VB's FB plus att VB lämnade sin mobil hemma vid minst ett tillfälle och då läste modern dotterns SMS. Det som talar emot är att hon verkade ha ett jobb. Vilket talar för att föräldrarna var hjärnan bakom verksamheten men emot att hon skulle ha prostituterat sig frivilligt. Hennes manliga FB kontakter i det äldre ålderspannet talar eventuellt för.
Antar vi att scenario 1 är sant, då är polisen mycket nära en lösning tror jag då de har tillgång till VB's FB.
2) Vem är denna pluggkamrat? Jag antar att det är någon, först och främst, från LTH. Förmodligen från TF, alt någon som pluggar samma kurs som hon gör nu. Denna manliga studenten är avskriven som misstänkt, det är mellan tiden hon lämnar hans lägenhet vid 21 som man sedan inte vet något mer.
3) Vi verkar ha en profil på henne som introvert, ambitiös och sportig. Många manliga bekanta, få kvinnliga förutom någon som erbjöd sin hjälp att fota henne på studentdagen och hennes kusin. Troligen drogs hon till introverta killar likaså verkar det som.
4) Hon tränade kampsport på BBC. Inte att förväxlas med BBC

. Tränaren hade sms-kontakt med tjejen minst 1 år sedan i maj 2012. Huvudtränarens fru som är ganska känslo-lös eller kanske rent av hoppas på det utfallet hon skrev på MP FB?
Polisen jobbar förhoppningsvis för fullt, även om de verkar vara i växel 1 mestadelen av intervjuerna. Det finns som listat häruppe många scenarion, möjligheter och dubiösa typer som kan vara eventuella förövare. Eller så är allt detta bara en uppbyggnad inför det stora anti-klimax där hon bestämde sig för att springa till Finland och tillbaks.