2013-05-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Frivilligt försvinnande tror jag helt man kan utesluta. Att nån slutar höra av sig till familj och vänner kan ju hända. Men en person lär ju behöva handla nånting under en veckas tid som nu gått. Kontokort borde ju ha använts i antingen butik eller uttagsautomat.

Egenhändig olycka/gått vilse skulle man ha hittat personen nu antingen levande eller död.

Självmord då tycker jag man borde hittat nånting också. Om det gjorts på land borde man hittat människan efter skallgångskedjor, hund sök, helikopter spaning.
Självmord i vatten kan ju vara svårt hitta kroppen då. Men hoppar man verkligen i med den nämnda ICA påsen? Jag tänker att man släpper det man har i händerna medans man begrundar vattnet för att sen hoppa i.

Logiskt för mig finns bara ett brott i det här fallet med bortförande och undangömmande av antingen levande person eller död kropp.

Den där påsen finns hos killen. Alla gånger. Att den också skulle putsväck tycker jag är ett tecken att hon inte bara övermannats av en galning. då hade påsen hittats någonstans med tanke på hur mkt det letats, både med hundar och skallgångar av Missing People.

Vet någon om killen förhörts ordentligt? Han är liksom sista personen som sett henne ju
Citera
2013-05-10, 18:12
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En perfekt plats att dumpa en kropp, insynsskyddat. Hon ligger i vattnet, helt övertygad.

Jo men tröjan va väl inte ens hennes? Dom har väl inte ett spår efter henne förutom mobilmasten som visat ungefär var hon varit
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Den där påsen finns hos killen. Alla gånger. Att den också skulle putsväck tycker jag är ett tecken att hon inte bara övermannats av en galning. då hade påsen hittats någonstans med tanke på hur mkt det letats, både med hundar och skallgångar av Missing People.

Vet någon om killen förhörts ordentligt? Han är liksom sista personen som sett henne ju

Vem menar du har sett VB sist?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Spelar väl mindre roll, huruvida han är biologisk, eller ej!
I alla fall ur hennes perspektiv...
Hon kallar honom Pappa - då är han i praktiken en pappa.

Kan spela roll ur "pappans" perspektiv. Så tänker jag i den situationen men har ingen uppfattning alls om dessa specifika personer utan ett allmän utlåtande bara.
Citera
Medlem
Har det draggats/dykts i älven? Är det strömt så hon kan ha förts bort?
Citera
2013-05-10, 18:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Frivilligt försvinnande tror jag helt man kan utesluta. Att nån slutar höra av sig till familj och vänner kan ju hända. Men en person lär ju behöva handla nånting under en veckas tid som nu gått. Kontokort borde ju ha använts i antingen butik eller uttagsautomat.

Egenhändig olycka/gått vilse skulle man ha hittat personen nu antingen levande eller död.

Självmord då tycker jag man borde hittat nånting också. Om det gjorts på land borde man hittat människan efter skallgångskedjor, hund sök, helikopter spaning.
Självmord i vatten kan ju vara svårt hitta kroppen då. Men hoppar man verkligen i med den nämnda ICA påsen? Jag tänker att man släpper det man har i händerna medans man begrundar vattnet för att sen hoppa i.

Logiskt för mig finns bara ett brott i det här fallet med bortförande och undangömmande av antingen levande person eller död kropp.
Sökteamet idag har inte vetat om de nya uppgifterna om kompisen som hon var på besök hos på kvällen. Det har sökt på fel plats. Söket skulle ha skett mellan kompisens bostad och VB:s bostad. Om hon har gått och råkat ut för en olycka eller brott ligger hon sannolikt några meter från någon av vägarna mellan dessa bostäder.
Citera
2013-05-10, 18:15
Medlem
Citat:
Det är kraftigt strömmande vatten på platsen
Citera
2013-05-10, 18:17
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:

Vad jag vet och läst så har folk här skrivit att om hon nu skulle ligga i älven så skulle hon kunna dyka upp i Luleå skärgård, man vet inte riktigt hur långt man kan fara. Så att dyka vore väldigt svårt, men i vikar och ställen där man kommer ner med bil borde man söka igenom.
Citera
2013-05-10, 18:17
Medlem
Bodengrabb: Hur i hela friden kan du veta så mycket om honom? Allt från hur han haft sex till att han inte ändat folkbokföringsadress. Ni träffades två vilt främmande människor på en skallgång och så berättar han allt detta för dig?
Citera
2013-05-10, 18:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sökteamet idag har inte vetat om de nya uppgifterna om kompisen som hon var på besök hos på kvällen. Det har sökt på fel plats. Söket skulle ha skett mellan kompisens bostad och VB:s bostad. Om hon har gått och råkat ut för en olycka eller brott ligger hon sannolikt några meter från någon av vägarna mellan dessa bostäder.

Logiskt, jag tänker också så, dock kan det inte uteslutas att en spionerande GM haft tillgång till bil, och att den ödsliga platsen nere vid vattnet i höjd med gruppboendet är en dumpningsplats, kroppen har drivit iväg med strömmen, just därför hittas inte VB på land trots stora eftersöksinsatser.
Citera
2013-05-10, 18:20
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Har det framkommit varför familjen anmälde henne försvunnen först efter några dagar?

Nej det tror jag inte men samtidigt, mina föräldrar på den tiden blev inte direkt oroliga ifall de visste att jag skulle sova hos en vän eller stanna där ett par dagar. Dessutom verkade den eftersökta vara ganska skötsam av sig. Måste föräldrar bli mer än oroliga ifall ett barn som studerar på högskola inte hör av sig på ett par dagar, om vi nu säger att barnet ifråga kan ha sagt att det skall stanna där ett par dagar?
Citera
2013-05-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Ett av de fynd som gjordes igår var en svart t-shirt och detta fynd gjordes nere vid älven ca 3 meter från vattnet fyndplatsen ligger bra precis rakt ner från åbergets gruppbostad " Hans Strands gamla hus" går en väg ner ditt och ligger ett antal båtar där

Värdet av dina uppgifter devalveras i snabb takt med tanke på att du också "bedriver konstgjord andning" på ryktet om att detta T-shirt fynd skulle ha med den försvunne att göra.
POLISEN HAR IDAG KLART DEMENTERAT DETTA!

Du inser väl vad detta innebär för värdet av dina övriga uppgifter?

Tror vi härmed kan avfärda att du ö.h.t ingått i skallgångskedja/sök

Tror vi härmed kan avfärda att plastpåsen var gul
Tror vi härmed kan avfärda att den hon besökte var ett ex

Tror nu helt enkelt att vi kan avfärda hela dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in