2013-05-10, 15:31
Medlem
Kstyles avatar
http://i.imgur.com/kwNukCE.jpg

Så ser jag det just nu..

Förutsatt att:
- pluggkompisen(?) bott i en lägenhet
- hon gick därifrån vid 21
- sista signalen är vid 18-tiden

Hon kan ha tagit bussen till kompisen vid 18-tiden, kollat fejjan eller något och blivit registrerad av masten vid Åberget för att sedan plugga(?) och gå hem vid 21-tiden. Det är en relativt lång men helt ok promenad hem längs cykelvägen.

Tvivlar starkt på att hon gått hem längs Sävastvägen (längs älven). Det är ingen väg man gärna går efter och dessutom är det en omväg.
Citera
2013-05-10, 15:31
Medlem
Killen( ex-pojkvännen) är klart intressant, under förutsättning att uppgifterna har substans.

Är det ett uttryck för det typiskt norrländska att man får dra ur uppgifter från ortsbo som påstår sig ha något att komma med.

Någon bemödar sig omnämna en skum kille, ex-pojkvän som också deltagit i skallgången och tillika förmodligen är den sista som träffat tjejen.

Sådana uppgifter är kan tyckas graverande och skall givetvis genomlysas då de sticker ut, minst sagt.

men,..
Namn får man dra ut efter specifik fråga.
Adress får man dra ut efter specifik fråga.
Kommer uppgifterna snart kompletteras med ytterligare specifika detaljer,
vid nya frågeställningar eller kan man tänka sig att den som sitter på detaljer i detta fall
spontant och direkt berättar vad han/hon vet?

Hur kan uppgiftslämnaren veta sådana här detaljer(gul ica-kasse) om han inte står i "direktkontakt" med påstådda ex-pojkvännen?
Citera
2013-05-10, 15:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jag känner en thailändsk tjej lite ytligt som har en del vänner vilka är så kallade kathoeys, ladieboys, transor eller vad man nu vill kalla dem. Denna thailändska säger ALLTID hon/henne om dessa.
Varför jag tog upp detta handlar om att även om den nu eftersökte omnämnt sin kompis som tjej eller kille skulle det inte behöva betyda att det är just en tjej eller kille.

Nu har jag inte följt tråden slaviskt men antar att "kompisen" i princip bara är omnämd som en kompis. Hur skall polisen då kunna veta vem denna kompis är?

Polisens presskonferens idag bekräftar att vännen är en HAN, det sades rakt ut i klarspråk på en direkt fråga.
Citera
2013-05-10, 15:34
Medlem
hijanedoes avatar
Lokalbuss går inte på helgen i boden.
Citera
2013-05-10, 15:35
Medlem
Gula Ica-kassar finns på Ica supermarket i boden, vad jag vet så har de länge varit gula och är det än.
Citera
2013-05-10, 15:35
Medlem
Då är alltså påsen gul-röd för ICA skulle aldrig byta ut färgen på ICA-märket till något annat än rött
Citera
2013-05-10, 15:36
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske därför att hon fördes dit av någon som känner till alla gamla bunkrar och hål där man kan gömma en kropp. Kanske polisen är medveten om det och behöver en kropp för att kunna gå vidare.

Problemet med många av fortifikationerna är att de mindre värnen är det ofta svårt att komma fram till med bil. Men finns en hel del ställen man själv besökt i vilka man skulle kunna gömma en kropp (Exempel taget hösten 2012 vid Mjösjöfortet, vattenfyllt vid dåvarande tidpunkt) http://i44.tinypic.com/358c2sh.jpg
Citera
2013-05-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijanedoe
Vilket jävla tjat det är om den gula ica-påsen. Även fast det var flera år sen så finns dom kvar i omlopp, jag har ett par såna själv.

ICA-påsen är väl OTROLGT viktig och att få fram exakt hur den ser ut Alla spår efter henne är viktiga.
Citera
2013-05-10, 15:38
Medlem
Citat:
Det gör de faktiskt numera. Fast ingen åker nog dem någonsin..

Citat:
Bodens lokaltrafik trafikerar helgfri måndag till lördag med undantag för påskafton, midsommarafton, jul- och nyårsafton som inte trafikeras.
http://www.boden.se/bodens-kommun/Tekniskforvaltning_Lokaltrafiken_Tidtabell
Citera
2013-05-10, 15:39
Medlem
Kstyles avatar
Citat:

Bra att jag är vaken.. Jaja, om det nu är Bodsvedjan så spelar det ingen roll.

Teorin om att han har mördat och lagt henne i ett bergrum är inte helt dum. Finns många hålor och vattenfyllda bunkrar på det berget..
Citera
2013-05-10, 15:40
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
Det har inget att göra med Jonatan då?

Båda pluggade ju vid LTU !

Kanske någon dräper studenter ?

Vem är denne Jonatan? Någon som vet vad som menas med denna kommentar?
Citera
2013-05-10, 15:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Problemet med många av fortifikationerna är att de mindre värnen är det ofta svårt att komma fram till med bil. Men finns en hel del ställen man själv besökt i vilka man skulle kunna gömma en kropp (Exempel taget hösten 2012 vid Mjösjöfortet, vattenfyllt vid dåvarande tidpunkt) http://i44.tinypic.com/358c2sh.jpg

Finns mängder med fortifikationer kring Boden, tror inte att det är en omöjlighet att en GM har nyttjat detta.

En sak som slog mig, hittar inte inlägget på MPS facebook, men tror på det som skrevs här. Att killen ställde sina kunskaper till förfogande. Varför gjorde han det, utgår han ifrån att VB är död och troligen finns i en bunker eller hål någonstans, varför gör han det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in