Ursprungligen postat av Theforeigner
Om KJ visar sig vara oskyldig, vilket jag tror at han mycket väl kan vara, så är detta en av mina teorier.
Det är helt OK om du tycker at detta är "far out", jag förstår det mycket väl, men ibland överträffar verkligheten fantasin.
Jag har researched mordfall i USA igennom ca 12 år, och i USA skulle denna teorien absolut inte anses för "far out".
Jag vet att detta er Sverige, MEN vad dom gör i USA kommer, på ett eller annat tidspunkt, till oss här i norden och vem vet, kanske detta är det fallet?
Fakta (enligt Facebook vennina till VB):
VB skriver på sin Facebook att hon har en "beundrare" som Hon inte gillar.
Hon säger till "beundraren" att hon inte är intresserad av honom.
Men "beundraren" ger inte upp.
VB hadde också, flera gånger, innrapporterat till polisen att hon kände sig hotad på något sätt, visst några månader innan hon försvann.
Vi vet inte med säkerhet vem hon kände sig hotad av?
Teori:
"Beundraren" är i verkligen en stalker.
Stalkern tänder på våld.
S ser våld porr och spela extrema våldsspel på nätet.
S har i längre tid, kanske flera år, fantiserat om våld, sexuellt våld, möjligen även kropps styckning.
S har förmodligen våldtäkt på sitt samvete, men har aldrig fångats.
Han hittar VB, antigen via webben / Facebook, eller någonstans i Boden / Luleå-området.
Han bestämmer sig för att det är VB som skall vara hans offer, att det är hon han skall förvärkliga sin fantasi med.
S Stalker VB igennom en viss tid och får information om hennes dagliga liv.
Kontaktar henne också i´verkligheten, i hemlighet och under falskt namn.
S lägger en plan som inkluderar att han måste ordna det så att en annan person blir misstänkt.
S blir medveten om VB: s förbindelser med KJ.
S researcher KJ, t.ex. på FB (kanske han är vän med KJ på FB under falskt namn? Han kanske låtsas att vara paintball kille?) Och tar reda på var KJ rör sig t.ex. när han spelar paintball i skogen upp nära fortet och den gula huset.
S bestämmer sig för att kidnappa VB i forbinndelse med hennes besök hos KJ.
S kidnappar VB när hon lämnar KJ's lägenhet, tar henne till fortet eller en av de bunkrar i närheten och realiserar sin grymma fantasi, inklusive kropps styckningen.
Sen plaserar S några mindre kroppsdelar i det gula huset, och torsoen och huvudet lite längre in i skogen eftersom toroen och huvudet är för tungt att bära upp genom fönstret i det gula huset.
De återstående kroppsdelar, som ännu inte har hittats, har han efterlämnat och möjligtvis poserat på stycknings/ mordplatsen.
Han är nu stolt och nøjd över att hela hans plan har lyckats.
Han realiserade sin fantasi och en annan oskyldig mann sitter i häket mistänkt för det fruktansvärdiga mord S har begått .
On another note;
Den silver färgade bil som blev annoncerad stulen i Luleå den den 19 Maj och därefter, i samma dygn, annoncerad hittad utbränd var en :
silver färgad Mercedes c 240 .
Den personen som ägde denna bil, personens initialer är PM, annoncerade sin bil stulen/bränd på sin FB den 19 Maj.
PM är FB venn med en av VB's FB venner, initialer DB, en karate kille, som postade på VB's FB den 4 Maj.
PM är fråm Boden och gick på samma skola som VB i Boden, Björknäsgymnasiet, PM är venner med 8 personer från det gymnasiumet.
PM är desutom FB venn med 8 personer som studerar på Luleå Tekniska Universitetet, samma ställe som VB studerade.