2013-11-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Kan inte blod bli kontaminerad med likdoft?

Det vet jag inte.

Men jag vet att blodet var på vänster sida i bakluckan medan likhunden markerade på höger sida.
Citera
2013-11-10, 01:12
Medlem
Cyborg_ses avatar
Läste förhören med Missing People gruppen igen... hehe ME är en kuf. Visste ju till och med hur länge benen legat där...
Citera
2013-11-10, 01:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det vet jag inte.

Men jag vet att blodet var på vänster sida i bakluckan medan likhunden markerade på höger sida.

Dåså, då har det antagligen legat ett lik eller kroppsdelar på höger sida, ELLER, föremål som varit i kontakt med det samma, viktigt att beakta.
Citera
2013-11-10, 01:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Övertygad om att VB:s plugga^^ var tänkt som ett budskap till en bestämd mottagare, nämligen MB.
Allt i ett desperat försök att framkalla en reaktion hos någon som på sista tiden bara dissar och dissar.

Som mycket väl kan ha fungerat. Känslan han upplever med VB vill han inte dela med andra. Påstår inte att det är en kärleksrelation. VB som person är inte MB intresserad av.
Citera
2013-11-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dåså, då har det antagligen legat ett lik eller kroppsdelar på höger sida, ELLER, föremål som varit i kontakt med det samma, viktigt att beakta.

Kanske benen legat där, med den avskurna sidan åt vänster.
Citera
2013-11-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Snälla...han gjorde en MYCKET detaljerad beskrivning av sex akten, eller oralsexet som han påstår att han och VB hade på kvällen, och sedan en mycket detaljerad beskrivning av en flaska med smör som körs upp i analen och återföljande diaree.

Jag lovar att han gillar att chockera!

Nu är det ju så, att det gjorde han först i Efterhanden - när han insåg att hon inte längre fanns att finna. Inte innan.
Citera
2013-11-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du kan sluta vilseleda med att påstå att en kadaverhund markerar för enbart blod. I det här fallet och med denna speciella hunden markerar han för kadaver inget annat. Blanda inte in blod det är inte det hunden markerar på i det här fallet i KJs bil.
Dina jävla påståenden om en persons DNA i Missing People är inte heller relevanta för det här mordet, så det kan du också sluta med. Det är liksom inte en jakt på en mördare här bland proffstyckare utan det finns en åtalad person. Häng inte ut folk hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
TACK!

Sluta nu far med osanningar och rena påhitt. Hundföraren säger klart och tydligt att hunden endast markerar för likdoft och inte för blod besudlingarna. VBs döda kropp har vid något tillfälle befunnit sig i KJs bil, om han nu inte någon gång fraktat en annan död kropp i sin bil. Det vore väl en häftig och oväntad twist? gääääsp

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, blod från avliden går också att använda. Det var någon som sa att man använde kläder från avliden under träning, det var därifrån jag tog det här antagandet. Dessutom är kläder lättare att hantera än blod.

jag vet, ni pratade om träning av hundar, men jag menar mer i allmänhet om hundar som är tränade på att hitta döda/spår av döda kan skilja på blod från levande och död. så att det alltså inte behöver ha legat kroppsdelar i bagaget tidigare, bara blod. jag vet ni har pratat om detta för längessen men jag kom inte ihåg vad ni kom fram till. verkar råda delade meningar här på chatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med "privat" har jag uppfattat att KJ har en egen definition på det. Om det bara involverar honom själv är han helt ärlig och öppenhjärtligt "brutal".

Men när det inkluderar andra personer är han tyst.
Ja den inre cirkeln som han pratade om i rättegången
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Kan inte blod bli kontaminerad med likdoft?

Jag vet inte. Fråga hundföraren som vittnade i tingsrätten och där sa att Uno är tränad att inte markera och kunna skilja på doft av blod från en död människa och en död människokropp, eller delar av en. Jag är absolut ingen expert på området utan framhäver endast det han som borde ha bäst koll av oss alla sa när han vittnade under ed (?) i tingsrätten.
Citera
2013-11-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det vet jag inte.

Men krafsade inte hunden på den sidan som blodet fanns med tassen och sedan lade sig ned och markerade? Så uppfattar jag det då jag ser filmen...finns säkert på nätet
Citera
2013-11-10, 01:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Läste förhören med Missing People gruppen igen... hehe ME är en kuf. Visste ju till och med hur länge benen legat där...

Nja!

Mi*hels uppfattning är att de måste legat mer än 4 dagar, att det var
fettvätska på golvet runt benen. I alla fall blev hans tanke att benen legat där några dagar.

Dock är det intressant att han säger att han sett människor fridfullt somna in, det tolkar jag som att han inte är van vid att se styckade lik, så hur kunde han göra den bedömningen som han gjorde?

Noterar också i FUP att han varit med och styckat älgar, det är ju alltid bra att kunna stycka, hehe.
Citera
2013-11-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu är det ju så, att det gjorde han först i Efterhanden - när han insåg att hon inte längre fanns att finna. Inte innan.
Det stämmer men sexet hade han inga problem att prata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in