Citat:
Ursprungligen postat av
Peckinpah
Har du hänvisning till sida i FUP där det anges att blodet på tejpen är från "EN LEVANDE VB"?
(eller någon annan källa)
Han menar nog att likhunden inte markerade på rullen. Det är väl inte ett helt vattentätt bevis, men jag tror också att besudlingen uppkom före hanteringen av liket. Sen är skillnaden mellan mig och Foreigner att han genast rusar på slutsatsen att det säkert var då hon skulle lägga om en "karateskada" hemma hos KJ. Eftersom det inte finns någon annan FB- eller SMS-konversation från vintern/våren som tyder på några hembesök från hennes sida hos KJ så ser jag det som mer sannolikt att skadan uppkom i samband med någon typ av första attack från hans sida (Kanske det som föranledde henne att skriva något i stil med "Han är knäpp"). Själva rullen har aldrig varit med ute i skogen och det är därför KJ tar så lugnt på den när den först introduceras av förhörsledarna.
(Här kan man f.ö. notera att knappt någon i tråden av någon anledning verkar tro på plantering av rullen längre, vilket KJ själv drog fram som förklaring i förhören. Varför är oklart, eftersom man tillsammans med KJ tror på plantering i bilen och det ena är väl lika troligt som det andra om vi ska tro KJ att någon därute försöker sätta dit honom för mord och att han jämt har olåst både hemma och i bilen*)
*Eller: Hans bil blev jämt olåst när han fick reda på fynden i bagageluckan. Jag lyssnade på förhöret om låsandet igår och det var en av flera punkter där hans svammel måste ha fått advokaterna att sucka i smyg.