2013-10-28, 23:10
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Jag nöjer mig i nuläget med att konstatera att BF lämnar en del att önska när han inlämnar vittnes-teman till tingsrätten. Inte sällan är dessa mer preciserade, och själva syftet med kallandet framgår i förväg. Om inte tingsrätt eller åklagare begär preciseringar av honom är det bara att vänta till huvudförhandlingen och höra/läsa vad försvaret önskar med vittnet.

Kommer du att delta vid rättegången? Skulle vara givande för oss om du i så fall hade kunnat återge lite reflektioner från förhandlingarna. Även de mindre delarna som kanske inte tidningarna återger.
Citera
2013-10-28, 23:11
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När det gäller KJ som bevisligen lider av psykiska störningar då går det bra att säga att han ljuger, upprepar vissa detaljer felaktigt osv. När det gäller de fullt friska paret då ska deras förhörsuppgifter inte kunna ifrågasättas utan att samhällets väktare nummer 2 ska gripa in. Tycker man ska se hela fup som ett dokument som ska granskas på samtliga sidor. Det ska ifrågasättas och diskuteras från alla möjliga vinklar och via olika synsätt.

Granska: JA. Damned if you do, damned if you don't-resonemang: NEJ. Det är intellektuell smörja från början till slut.

Dessutom är det ohederligt.

Lindhsky har dock rätt i (tack för ett bra inlägg!) att det är meningsskiljaktigheterna som håller tråden vid liv. Själv hade jag aldrig kommit på det lilla men kanske inte helt ointressanta "sängspåret" tillsammans med fb:aren som la märke till detta med sängstorleken först om tråden hade dött redan efter 1-2 dar FUP-läsande för att alla var rörande överens om att KJ måste vara den skyldige. Jag vet att du också förespråkar diskussion så jag ger dig gärna en uppskattning för det med.
Citera
2013-10-28, 23:11
Medlem
RaffaPancamos avatar
Jag åker till Luleå på torsdag. Om någon har förslag på OM det ens är möjligt att komma åt slasken mot sekretessprövning så kan jag tänka mig att testa.
Citera
2013-10-28, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Jag åker till Luleå på torsdag. Om någon har förslag på OM det ens är möjligt att komma åt slasken mot sekretessprövning så kan jag tänka mig att testa.
Ring först och be dem sekretesspröva, så slipper du stå och vänta. Det kan ta några dagar.
Citera
2013-10-28, 23:14
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo

Kontakta polisen som handhar fallet och be dem påbörja sekretessprövningen. Du måste inte köpa hela, utan kan också sitta och läsa på plats.
Citera
2013-10-28, 23:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium
Jo, fast nu handlade detta om att ge en förklaring till varför deras utsagor skiljer sig. Som jag skrev tidigare överlåter jag åt var och en som är läskunnig att bilda sig en uppfattning om rimligheten. Jag tror att sanningen hade varit ett vittnesmål som jag kunnat nöja mig med.

Ja men förklara då vad för sorts vittnesmål du hade sett som tecken på "sanning". Hur mycket fick utsagorna skilja sig åt resp. överensstämma? Hur mycket/lite detaljer? Kan du inte göra det blir ju hela ditt resonemang totalt meningslöst.
Citera
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
KJ tejpade sina bössor i rosa, varför skulle han inte tejpa hennes skalle? Vad han tänkt med rosa på bössorna och avriven tejp på henne kan vi andra bara gissa på.

Det kan ju vara så att någon tejpat en plastpåse där för att inte få något hårstrå som kan användas som bevis i bilen eller på annan plats.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kontakta polisen som handhar fallet och be dem påbörja sekretessprövningen. Du måste inte köpa hela, utan kan också sitta och läsa på plats.
Ta med en skanner.
Citera
2013-10-28, 23:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Precis! Med ett par dagars framförhållning kan de inte gärna lämna ett generellt nekande eftersom bestämmelserna om att allmänna handlingar ska lämnas ut skyndsamt faktiskt är ganska hårda och det har hänt mer än en gång att myndigheter har prickats för en senfärdig hantering. Det är t ex inte okej att skylla på att "Berit som har hand om de här sakerna har influensa den här veckan".
Citera
2013-10-28, 23:16
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ring först och be dem sekretesspröva, så slipper du stå och vänta. Det kan ta några dagar.

Ok. Ringer i morgon förmiddag så kanske dom fixar det.
Får man sitta på plats och läsa eller får man med sig skiten hem?
2:- per sida lät lite dyrt... Blir fan 6K för rubbet.
Citera
2013-10-28, 23:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Är den perforerad längs med? Jag trodde den var perforerad så den kunde rivas av i färdigskurna längder. Tänk dasspapper. Det står ju också att bredden varierade mellan 11 och 15 mm.

Har jag missförstått?
Den ser ut att vara perforerad så den går att riva både på längden och på tvären. Det borde betyda att breddändringen från 15 till 11 mm inte har varit kontinuerlig utan gått i hack när avrinningen bytt perforeringsrad. Hade det gått att matcha hacken på rullen med dem på tejpen så hade det varit en grad +4 i överensstämmelse.
Citera
2013-10-28, 23:17
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ta med en skanner. :D

Jag har tre iPhones och en iPad. Kan fota av allt som är av värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in