Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
En intressant fråga, men vi har fortfarande läget att det fanns en annan misstänkt och att inga som helst bevis finns för att MB och VB på något vis skulle ha träffats denna kväll. Du kan ju föreställa dig vad som skulle ha hänt om åklagaren försökt lägga fram "taxispåret" till en tingsrätt - hon hade nog blivit driftkucku i hela domstolssverige.
Dessutom tycks hela tråden ha glömt en fundamental sak: Man må tycka att "jobbig älskarinna" är ett tänkbart motiv för att röja någon ur vägen. Men det är inte något särskilt vanligt eller sannolikt motiv. Visst: Det hände häromåret i Örebro. Men det är inte ett motiv som har på långt när samma styrka som det klassiska "svartsjuk äkta man/sambo" som tidigare hotat och misshandlat offret. Ni har blåst upp detta "motiv" bortom alla rimliga proportioner. Det finns inga hot från MB mot offret dokumenterade och jag kan lova dig att ingen svensk domstol skulle godkänna analogier i stil med "Jamän han hotade ju killen som skulle avslöja dom". Hela "hypotesen" försvagas också av att han faktiskt redan gjort ett partiellt erkännande av att han "strulat" lite med VB och att det inte går att påvisa något slags ekonomiskt motiv. Allt han har gjort går att förklara utifrån figuren "vänsterprasslare som försöker hålla sina sexuella snedsprång hemliga" också, men den förklaringen är ju "tråkig" så den bortser man konstant från hela tiden.
Jag är inte deltagare i "taxispåret".
Sen min uppfattning är att VB går under mer än "jobbig älskarinna". Dels så finns det väl i SMS och datorkopplade konversationer hot från VB avslöja relationen till MBs fru?
Ännu tyngre är att (namn?) VB ex pojkvän, faktiskt gått så långt att han kontaktat MBs fru. Och anta att MB belastar VB för det är väl inte långsökt?
Jag tycker att MB har väldigt starkt motiv. Det starkaste motiv jag kan tänka mig rent av. I MB värld är det VBs fel om hans familj splittras! Även om det ju helt är hans eget fel som inte kunde hålla kuken i styr.
Sen så får vi ju en bild av MB som en person som inte har långt till att brusa upp, hota och ta till våld!
Han erkänner själv han klappar till frun ibland. I FUP finns ju också vittnesmål från tidigare älskarinna där han både hotat och använt våld mot henne och hennes lille son.
Han erkänner sjä