2013-11-12, 08:58
Medlem
KITTY007s avatar
Tror att polisen hade koll på MB den 18-19
Men då borde der finnas rapporter om när och var han varit ...ex. Lakaträsk
--- Vad han nu gjorde där, ...och inte ens minns om han varit in i sommarstugan (eller varför)

* Förövigt frågar polisen ofta frågor som de redan "vet svaret" på för att kunna fria eller fälla en misstänkt.
Tror fortfarande att man har rätt GM, men MB:s märkliga beteende väcker onekligen "myrstacken i mitt huvud"

Finns en del märkliga teorier ....men MB:s görande och låtanden gagnar verkligen KJ:s försvar eftersom han med det ger försvaret möjligheten att visa att det kan finns en alt. GM.
Undrar om han tänkt på det?

★Så blir KJ friad kan han tacka MB för det★
Citera
2013-11-12, 09:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det är för mig obegripligt att man inte kollat upp LAKATRÄSK ALLS!!!

EDIT. Våren är väl ingen tid att ta upp källvatten, och vad skulle dom ha det till undrar jag? Dom var ju inte ens vid stugan. Så koka kaffe fanns inte på tapeten. Sedan måste dom farit hem.Med vattnet.

Hör ni hur det ekar?

Jodå, vi hör hur det ekar. I ditt tomma teoribygge där du desperat letar efter halmstrån i form av någon liten "egendomlighet" som på något vis skulle kunna slå ut alla stora egendomligheter som finns runt den åtalade. Menar du på fullt allvar att du tror att liket har befunnit sig däruppe och sen har de valt att sätta sig och köra tillbaka med det i bilen till Boden och dumpa det bara en liten bit utanför tätorten? Dessutom mitt på dan...
Citera
2013-11-12, 09:03
Medlem
rayraviolis avatar
Idag skulle jag vilja veta varför pappan ringde KJ 04:26 den 20 maj. Det behöver inte alls betyda nåt misstänkt, men tidpunkten är udda minst sagt.
Citera
2013-11-12, 09:12
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Detta är skrämmande.

"Dessutom raserade polisens spaningschef försvarets hopp om att visa att polisen haft dygnet-runt-spaning på 22-åringen från den 18 maj. Polisen vittnade under ed att han tagit fel på dagar, att de hittade 22-åringen först den 21 maj, efter lunchtid. Skandalöst slarvigt av polisen, naturligtvis, men ändå ett hårt bakslag för försvaret."

Kan han ljuga för att få en fällande dom?
Redan vid presskonferensen när åtalet presenterades stod polisen och skrapade med foten så fort det blev tal om spaningsinsatser, så de visste med sig att det inte var skött på ett klanderfritt sätt. Advokaterna borde redan tidigare sett till att få tillgång till all dokumentation från spaningarna om hur objekten rört sig och jämfört med sin klients och MBs uppgifter för att kontrollera om det fanns samstämmighet. Då hade klanteriet upptäckts tidigare.
Citera
2013-11-12, 09:17
Medlem
En fråga, kan man döma KJ för griftefridsbrott när det uppenbart kan vara minst tre personer till som flyttat på benen?
Eftersom man bara har ett y-kromosombevis, som passar in på hans bröder och pappa. Skapar inte det en liten osäkerhetsfaktor?
Särskilt då det gäller flytten också.

Hur ska de kunna bevisa vem av de fyra som har flyttat på benen?
Citera
2013-11-12, 09:18
Medlem
Theforeigners avatar
MB har ändrat förklaring!
Säger om vad han gjorde den 4 Maj:

Tränaren berättar om att han först var i sin sommarstuga och senare på kvällen deltog i en festmåltid med övriga familjen på en restaurang i Boden

Citera
2013-11-12, 09:20
Medlem
Popcorn76s avatar
Men vänta, styrelsemötet blev ju inställt på söndagen?

"Fredrik uppger att de brukar alltid ha styrelsemöte den första söndagen i varje ny månad. Så skulle det även ha varit söndagen den 5 maj 2013.
Nu blev det inget styrelse möte.
Fredrik kom till lokalen där mötet skulle hållas innan klockan 09.00. Mötet slulle börja klockan 09.00..
Mikael Berg var på plats. Mikael skulle senare på förmiddagen ha träning för barn. Kanske vid klockan 11.00. Han vet inte exakt.
Nu blev det inget styrelse möte eftersom det bara var han och Mikael Berg som kommit till detta möte. Mötet blev inställt.
Av den anledniongen har han inte heller något mötesprotokoll från denna dag, 5 maj 2013."
Citera
2013-11-12, 09:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
I ett förhör med AN säger hon att hon skrev
som hon gjorde på Fb var för att hon var arg
på Mi*ke.

Men det kan ju vara så också att hon misstänkte
att Mi*ke gjort något allvarligt,
"eftersom han kanske inte var hemma den natten"

AN kanske t.o.m är rädd att samma sak ska hända
med henne som med VB.
Samt att det är mycket som står på spel
Firman, huset, jobben för AN och dottern mm.

Ja du, det är intressanta spekulationer det där. Nu återstår bara för dig att förklara hur det går ihop med den tekniska bevisningen mot den åtalade och alla andra märkliga omständigheter runt ikring honom. Du kan gärna även ge till känna din mening om vilken typ av GM den märkliga/makabra hanteringen av kroppen mest tyder på: En måhända aggressiv men rationell, organiserad och socialt väletablerad medelålders man eller en mycket udda person med udda intressen och dokumenterade psykiska problem av olika slag.
Citera
2013-11-12, 09:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MB har ändrat förklaring!
Säger om vad han gjorde den 4 Maj:

Tränaren berättar om att han först var i sin sommarstuga och senare på kvällen deltog i en festmåltid med övriga familjen på en restaurang i Boden

OJ! Ett säkert bevis för att han ljuger. Ring Forsberg på en gång! Självklart måste han ju skaffa sig ett alibi för lördagsförmiddagen.
Citera
2013-11-12, 09:32
Medlem
Det här som VB skrev i slutet av april till tränaren, som NSD skriver om:

Citat:
- Men jag förstod inte riktigt vad hon menade... Jag har aldrig sagt att jag hatar henne, inte att jag vill döda henne heller...av Nils Johansson 9:28Kommentera

- Jag kommer ihåg det, säger tränaren i 50-årsåldern.av Nils Johansson 9:27Kommentera

Vid midnatt skriver hon "Menade du på riktigt att du vill döda mig?".av Nils Johansson 9:27Kommentera

En Facebook-konversation är från slutet av april, där VB undrar varför de inte kan träffas och varför tränaren är sur.av Nils Johansson 9:27Kommentera

Skulle det kunna ha varit tränarens fru som sänt något SMS till VB och sen raderat det? Eller har VB bara försökt provocera fram en reaktion hos tränaren? Har det framkommit i FUP om tränarens fru kände till relationen i slutet av april?

EDIT: Nu framkom det i vittnesförhöret att frun ska ha känt till otroheten ända sen 2012. Piteå-tidningen skriver förresten att det var en Facebook-konversation. Då är det väl svårare att radera.
Senast redigerad av Brottsfall 2013-11-12 kl. 09:37.
Citera
2013-11-12, 09:36
Bannlyst
Citat:
- Jag berättade själv om relationen dagen efter förhör med polisen, den 9 maj...

Vilken dag gjorde frugan sitt berömda hatinlägg på Fejjan mot VB ?
Citera
2013-11-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det minns jag, men Bodengrabb påstod också att TP inte hade gjort adressändring när vi började ifrågasätta att det inte fanns någon TP i Bodsvedjan. Varför sa han så, var detta en början på en vilseledning ifrån mördarna eller? Betyder kanske inget, men vill bara bena ut vad det här egentligen handlade om.
Finns många teorier om man går tillbaka på Bodengrabbs gamla inlägg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in