2013-11-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur var det nu, har ME åkt med KJ till eftersöken? Ett ypperligt tillfälle att plantera bevis skulle jag vilja säga, och dessutom vara den förste som hittar benen han placerat i huset. Det kan ju inte vara han som är mördaren därför att det var han som hittade benen, känns det igen?

En vän till KJ som dessutom kan ha lagt tejprullen på KJ badrumsskåp. KJ körde bilen, därför inget blod på ratt eller växelspak. Han tog intryck av mitt propsande i tråden om att leta på platser som KJ har anknytning till genom sitt spelande, det gula huset var en bra plats.

Kirurgtejp borde finnas inom vården, kanske även på ett äldreboende, gamla människor ramlar ofta och behöver plåstras om.

Först in i huset och peta på benen med sin kniv, det var smart gjort. En sak jag inte förstår bara, de oidentifierade skoavtrycken.

Frågan är, ensam eller tillsammans med KJ. Det geocachande radarparet?

Nu har jag spårat ur totalt, skit samma, en teori att fundera på, var bara tvungen.

2. kirurgtejp kan man också hitta om man jobbar på sjukhus tex som lokalvårdare....
Citera
2013-11-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. hört och rapporterat till polisen: vaktmästare på KJ:S kvarter ser blod utanför KJ:s dörr, så pass mycke att han frågar KJ vad som hänt och får till svar att hunden bitit i en sladd och dött. Vaktm. undrar då över blodet och KJ ger en dålig förklaring! men att Pappa måste ha glömt att torka bort blodet utanför dörren när han var där och hjälpte KJ att städa bort blodet! senare ska denna vaktmästare ha hittat en hund styckad i sopsäckar!

För det första så var det hans bror Daniel som var där först.

KJ ringde först sin bror (som då bara slog av telefonen).
Sedan ringde han sin mamma (som satt i sammanträde)
Sedan ringde han sin pappa, som ringde Daniel och skickade dit honom.

Att KJ skulle styckat sin hund finner jag synnerligen osannolikt. Den vaktmästaren hade nog funnits i rätten, om det fanns någon sannolikhetshalt i hans uttalande. Det gör han inte.
Citera
2013-11-10, 01:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du kan sluta vilseleda med att påstå att en kadaverhund markerar för enbart blod. I det här fallet och med denna speciella hunden markerar han för kadaver inget annat. Blanda inte in blod det är inte det hunden markerar på i det här fallet i KJs bil.
Dina jävla påståenden om en persons DNA i Missing People är inte heller relevanta för det här mordet, så det kan du också sluta med. Det är liksom inte en jakt på en mördare här bland proffstyckare utan det finns en åtalad person. Häng inte ut folk hur som helst.

Nu får du skärpa dig tycker jag, antingen är du onykter eller okunnig, kadaver är en kropp ifrån ett dött djur, ett lik är en död människokropp. Uno är ingen kadaverhund, begrips. Det är en kriminalsökhund utbildad att markera doftmolekyler ifrån ett lik, ingenting annat.
Citera
2013-11-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du kan sluta vilseleda med att påstå att en kadaverhund markerar för enbart blod. I det här fallet och med denna speciella hunden markerar han för kadaver inget annat. Blanda inte in blod det är inte det hunden markerar på i det här fallet i KJs bil.
Dina jävla påståenden om en persons DNA i Missing People är inte heller relevanta för det här mordet, så det kan du också sluta med. Det är liksom inte en jakt på en mördare här bland proffstyckare utan det finns en åtalad person. Häng inte ut folk hur som helst.

TACK!

Sluta nu far med osanningar och rena påhitt. Hundföraren säger klart och tydligt att hunden endast markerar för likdoft och inte för blod besudlingarna. VBs döda kropp har vid något tillfälle befunnit sig i KJs bil, om han nu inte någon gång fraktat en annan död kropp i sin bil. Det vore väl en häftig och oväntad twist? gääääsp
Senast redigerad av nosskirneh 2013-11-10 kl. 01:07.
Citera
2013-11-10, 01:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har man hittat ANDRA fingeravtryck på påsen???
MYCKET interessant. Det hadde jag inte läst i FUP, kan du vara snäll att ange sida i FUP där det står?

Du förstår att det kan vara KJ:s också va? "Inte kunnat individualiseras till person" Det betyder att de inte är tillräckligt tydliga.

Eller vänta det förstår du säkert inte. Du trodde ju så sent som idag att du hade spårat upp ett mordhot från MB mot VB i FUP:en.
Citera
2013-11-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. Hallå! har ni tänkt på en sak, han som skickade ett sms till VB sa i det sms:et -ha ha ha nu är det du som dissar mej! plugga på. eller nånting sånt!
det betyder ju att det är han som har tagit kontakt med henne och att han måste ha vetat att hon pluggade, och säkert har hon också talat om vart hon pluggade! i samma veva tröttnar KJ på hennes sms:ande ock tar av henne, och förstör hennes telefon (tror han)! men hon lyckas slå 112, men stjärnan råkar komma med, och telefonen krossas av KJ. ett nytt bråk gör att hon bestämmer sig för att svara på MB:s sms in live och börjar knalla iväg mot MB:s bostad!. KJ är arg och upprörd och bestämmer sig för att försöka hindra VB att gå dit och följer efter henne i bilen sen....ja, vad hände sen?.

Övertygad om att VB:s plugga^^ var tänkt som ett budskap till en bestämd mottagare, nämligen MB.
Allt i ett desperat försök att framkalla en reaktion hos någon som på sista tiden bara dissar och dissar.
Citera
2013-11-10, 01:07
Medlem
Citat:
Hur var det nu, har ME åkt med KJ till eftersöken? Ett ypperligt tillfälle att plantera bevis skulle jag vilja säga, och dessutom vara den förste som hittar benen han placerat i huset. Det kan ju inte vara han som är mördaren därför att det var han som hittade benen, känns det igen?

En vän till KJ som dessutom kan ha lagt tejprullen på KJ badrumsskåp. KJ körde bilen, därför inget blod på ratt eller växelspak. Han tog intryck av mitt propsande i tråden om att leta på platser som KJ har anknytning till genom sitt spelande, det gula huset var en bra plats.

Kirurgtejp borde finnas inom vården, kanske även på ett äldreboende, gamla människor ramlar ofta och behöver plåstras om.

Först in i huset och peta på benen med sin kniv, det var smart gjort. En sak jag inte förstår bara, de oidentifierade skoavtrycken.

Frågan är, ensam eller tillsammans med KJ. Det geocachande radarparet?

Nu har jag spårat ur totalt, skit samma, en teori att fundera på, var bara tvungen.

Fick också en konstig känsla då jag läste om leendet men jag vet att det inte är ovanligt att en del reagerar annorlunda vid chock. Och även om man sett döda inom jobbet så är det garanterat ngt annat att se en styckad kropp...det är så brutalt. Däremot tyckte jag det var underligt att han petade med sin kniv för att se om det var äkta...Men så är ju Missing people inte tränad för sådana här situationer.
Citera
2013-11-10, 01:10
Medlem
Citat:
Nu får du skärpa dig tycker jag, antingen är du onykter eller okunnig, kadaver är en kropp ifrån ett dött djur, ett lik är en död människokropp. Uno är ingen kadaverhund, begrips. Det är en kriminalsökhund utbildad att markera doftmolekyler ifrån ett lik, ingenting annat.

Nu tror jag att MrsMagoo menade att likhundar letar efter kadaverin.
Citera
2013-11-10, 01:11
Medlem
Citat:
Han var inte så noga när han berättar för en vilt främmande människa ur MPS att han inte blev antagen till hemvärnstjänstgöring pga att han inte är normal i huvet. Om inte det är känsliga uppgifter vet jag inte vad?

Att stimulera anus med ölflaskor doppade i Milda är inte känsligt då menar du?

Med "privat" har jag uppfattat att KJ har en egen definition på det. Om det bara involverar honom själv är han helt ärlig och öppenhjärtligt "brutal".

Men när det inkluderar andra personer är han tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
TACK!

Sluta nu far med osanningar och rena påhitt. Hundföraren säger klart och tydligt att hunden endast markerar för likdoft och inte för blod besudlingarna. VBs döda kropp har vid något tillfälle befunnit sig i KJs bil, om han nu inte någon gång fraktat en annan död kropp i sin bil. Det vore väl en häftig och oväntad twist? gääääsp

Kan inte blod bli kontaminerad med likdoft?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
TACK!

Sluta nu far med osanningar och rena påhitt. Hundföraren säger klart och tydligt att hunden endast markerar för kadaver/likdoft och inte för blod besudlingarna. VBs döda kropp har vid något tillfälle befunnit sig i KJs bil, om han nu inte någon gång fraktat fraktat en annan död kropp i sin bil. Det vore väl en häftig och oväntad twist? gääääsp

Om blodet kommer ifrån en avliden person så finns doftmolekylerna av lik även i blodet. Att Uno markerade i skuffen betyder inte att VB har legat där, bara att besudlingen kommer ifrån ett lik om det var detta hunden markerade. Frågan är dock om hunden markerade på besudlingen eller också på andra platser i skuffen, isf kan det betyda att ett lik har legat i skuffen. Hundar kan inte prata, för då hade vi fått veta exakt hur hunden upplevde situationen. Dock vet vi att ett lik kan kopplas till skuffen på ett eller annat vis.

Tekniska undersökningar tar vid där hunden slutar, och det pusslet syftar till att ge svar på hur det kan finnas likdoft i bilen.
Citera
2013-11-10, 01:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Kan inte blod bli kontaminerad med likdoft?

Jo, självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in