2013-11-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Press och media skriver mycket tex igår skrev du ett inlägg som led såhär:

Har denna information tagits bort från nätet eller fanns den bara i någonsorts pappersversion?

Idag kan man endast se att US uttalar sig såhär i NSD:
Den första versionen skrevs under rättegången..under paus.

Här finns hela rättegången dag 4 refererad

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/liverapportering-dag-4
Citera
2013-11-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vad menar du? Varför skulle man hålla käft så att en mördare går fri??

att väcka en styckmördares vrede är väl ännu farligare än i de exempel jag gav?
Citera
2013-11-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag är inte deltagare i "taxispåret".
Sen min uppfattning är att VB går under mer än "jobbig älskarinna". Dels så finns det väl i SMS och datorkopplade konversationer hot från VB avslöja relationen till MBs fru?
Ännu tyngre är att (namn?) VB ex pojkvän, faktiskt gått så långt att han kontaktat MBs fru. Och anta att MB belastar VB för det är väl inte långsökt?
Jag tycker att MB har väldigt starkt motiv. Det starkaste motiv jag kan tänka mig rent av. I MB värld är det VBs fel om hans familj splittras! Även om det ju helt är hans eget fel som inte kunde hålla kuken i styr.
Sen så får vi ju en bild av MB som en person som inte har långt till att brusa upp, hota och ta till våld!
Han erkänner själv han klappar till frun ibland. I FUP finns ju också vittnesmål från tidigare älskarinna där han både hotat och använt våld mot henne och hennes lille son.
Han erkänner sjä
Med orsak av vålds och hot användning mot tidigare älskarinna tycker jag åklagare hade all orsak göra en djupdykning av MB.

MrFold?
Citera
2013-11-09, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
+1

Hela cirkusen blir ju ännu så mycket löjligare som det inte finns minsta lilla indicium som tyder på att VB skulle ha hoppat in i en taxi på Sävastvägen. Det är en fri fantasi som dessutom motsägs av den tidsangivelse som den åtalade hela vägen genom alla förhör lämnat om när VB ska ha gått från lägenheten (kl 21). Det är betecknande för halmstrågreppandet som pågår med sån frenesi här i tråden att när han plötsligt i rättegången förskjuter denna tidpunkt 30 min bakåt så utgår ex.vis Q från att det MÅSTE vara en riktig uppgift han lämnar.
Jag påstår inte att 20:30 MÅSTE vara en riktig uppgift, jag säger att så kan vara. Håll dig till sanningen istället för att lägga ord i min mun. Det är tydligt att KJ, pga sitt funktionshinder, har problem med tidsangivelser.

Det var för mycket som hände kring 20:30 för att man ska kunna blunda för det. MB passerade Bodsvedjan i taxi, KJ påstår att VB lämnade lägenheten och VB:s mobil bytte nät på ett sätt som tyder på att den flyttar på sig.
Citera
2013-11-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
+1

Hela cirkusen blir ju ännu så mycket löjligare som det inte finns minsta lilla indicium som tyder på att VB skulle ha hoppat in i en taxi på Sävastvägen. Det är en fri fantasi som dessutom motsägs av den tidsangivelse som den åtalade hela vägen genom alla förhör lämnat om när VB ska ha gått från lägenheten (kl 21). Det är betecknande för halmstrågreppandet som pågår med sån frenesi här i tråden att när han plötsligt i rättegången förskjuter denna tidpunkt 30 min bakåt så utgår ex.vis Q från att det MÅSTE vara en riktig uppgift han lämnar.

"Taxispåret" som sagt inget jag har som hypotes. Ja isådanafall att MB klivit ur taxin nån annanstans än hemma.

Men indicium finns ju faktiskt på att VB gåandes ensam har lämnat KJs lägenhet. Och det gåandes i riktning som kan antyda VB var på väg till MB? Vittnet som sett asiatiska tänker jag på då?
Citera
2013-11-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
att väcka en styckmördares vrede är väl ännu farligare än i de exempel jag gav?

Eller så kanske styckmördaren blir inlåst om man vittnar. Eller så har taxichaufförer helt enkelt moral i kroppen som de flesta andra människor.
Citera
2013-11-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag antar det, eftersom kriminalsökhundar tränas. Tränaren släpar nog inte omkring på kroppsdelar.

Mycket intressant. För om det visar sig vara artificiellt material som är planterat, så kan vi ju utesluta MB och ögonen riktas mot poliserna istället.
Citera
2013-11-09, 14:17
Medlem
J.R.s avatar
En intressant sak som framkommit under rättegången (eller under tidigare förhör) är att ödehuset där en del av kvarlevorna påträffades var en plats som KJ och hans kompisar brukade besöka och kände väl till.
Men det kände väl MB till och planterade kroppsdelarna där..
Citera
2013-11-09, 14:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
När det handlar om mord, då berättar de flesta allt vad de vet! Och mer därtill.

Att det finns de som faktiskt KÄNNER TILL omständigheter om mordet på VB, men kniper om detta, utgår jag ifrån. Tragiskt, men så är det.
Citera
2013-11-09, 14:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mycket intressant. För om det visar sig vara artificiellt material som är planterat, så kan vi ju utesluta MB och ögonen riktas mot poliserna istället.
Men det kommer inte att visa sig. Jag tror att det är omöjligt att påvisa. Det kan vara klädesplagg från VB som användes för plantering.
Citera
2013-11-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil-
Vid KJ:s besök i föräldrahemmet den 4:e på kvällen tycker brodern att det var konstigt att KJ hade civila kläder, han brukar ha militärkläder.

Det finns två förklaringar, som jag ser det. Antingen hade han klätt upp sig för kvällen eller också hade hans militärkläder blivit blodiga och han blev tvungen att hitta något annat att ta på sig.

Vad vet vi om detta? Vet man att han hade civila kläder inför hennes besök? Finns analys av hans kläder, civila och militära? Även om det är kläder slängda överallt, så verkar inte garderoben vara alltför omfattande.

Det finns väl vittnesmål (grannar) om att KJ inte hade på sig sedvanlig utstyrsel den 4/5;att han hade (civil) skjorta och nån sorts långrock (blå?).
Orkar inte fupla.

Om det stämmer så kanske denna kväll av ngn anledning var av lite speciell betydenhet för KJ.
Citera
2013-11-09, 14:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
"Taxispåret" som sagt inget jag har som hypotes. Ja isådanafall att MB klivit ur taxin nån annanstans än hemma.

Men indicium finns ju faktiskt på att VB gåandes ensam har lämnat KJs lägenhet. Och det gåandes i riktning som kan antyda VB var på väg till MB? Vittnet som sett asiatiska tänker jag på då?

Som vi diskuterade igår är det mycket svagt. Vittnet kan varken säga att personen var lik eller inte lik Vatchareeya och hon har påverkats av att titta på bilder av den försvunna. Hon kan egentligen bara säga att det var en ung tjej i mörka kläder som såg asiatisk ut. Därtill är iakttagelsen gjord på ett ställe som ingen vad jag vet har kunnat lämna en logisk förklaring till varför VB skulle ha befunnit sig på. Hon såg också kvinnan en mycket kort stund (ett par sekunder) och dessutom när hon själv var i rörelse (hon satt i en bil som åkte runt 30 km/h). Hon minns inte heller hur ljusförhållandena var. Jag är hyfsat intresserad inom ämnet minnespsykologi och utifrån det kan jag säga att det här vittnesmålet inte är värt ett dugg. Det behöver inte ens ha varit en asiatisk kvinna hon såg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in