2013-05-15, 09:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Någon iakttog faktiskt att VB lämnade vännen vid 21, och att hon varit där precis enligt plan och det hon skrev. Allt stämmer och allt gick planenligt denna dagen verkar det som, men hon var arg på någon, uppbragt. Kan hon ha gått hem till den personen? Det är väl där man ska leta, eller så har hon råkat på någon. Dessa två teorier tror jag att man kan stanna vid ändå. Det finns säkert en förklaring till att hon blev anmäld försvunnen sent, men saknad det är hon. Folk mår dåligt.

Jag hoppas att gärningsmannen ger sig till känna under dagen. Det blir inte bättre av att vänta. Ring polisen nu och ge upp, ju förr desto bättre, även för dig själv. Vad som än hänt kommer alla att vara tacksamma för att få vetskap, och om något gick väldigt fel kommer du att få avlastning när du berättar. Det är tungt att gå runt med en hemlighet, och förr eller senare blir du avslöjad. Slösa inte med din tid, ta tag i det här nu, gå ner till polisstationen och överlämna dig. Gör något du alltid velat göra den sista dagen på ett tag i "frihet", eller känner du inte för det? Då har du svaret, det är dags att du får hjälp. Ingen orkar ensam igenom, och du kan inte fly.
Polisen sa att man hade indikationer på att ett vittne sett henne strax efter att hon lämnat kompisens bostad
Citera
2013-05-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur kommer det sig då att hon anmäldes försvunnen i alla fall?

"Jobba av" är sådant man kommer överens om, ofta utifrån hot, och sker inte genom en kidnappning där ingen vet vad som hänt personen och halva länets polisstyrka letar efter henne.

Eftersom vi inte vet vem som anmälde henne försvunnen så har jag inget svar på din första fråga.

"Jobba av" kan ju tex innebära att hon placerats i nåt tjeckiskt horhus.
Citera
2013-05-15, 09:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Självmord eller brott måste vara de enda alternativen. Om det varit en olycka skulle hon varit hittad nu och att hon frivilligt är borta är helt orimligt nu efter alla dessa dagar.

Jag tror inte hon skulle slängt sig i älven om hon tog sitt liv utan jag gissar på att hon skulle ha varit hittad vid det här laget om hon tagit sitt liv.

Återstår bara brott, antingen exet eller att hon mötte sin baneman på väg därifrån.
Jag gissar på exet. Iaf till polisen bekräftar att ett vittne sett henne efter 21:00.
Citera
2013-05-15, 09:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Tvinga behövs kanske inte, för om polisen rekomenderar att man håller inne med vissa saker, (inte prata med media osv) så skulle nog dom flesta lyda..

Kan beläggas med yppandeförbud under straffansvar

Citat:
Enligt 23 kap. 10 § sista stycket i rättegångsbalken får det förordnas att vad som förekommit vid förhör inte får uppenbaras. Syftet med yppandeförbudet är i huvudsak att förhindra att sekretessbelagda uppgifter inte förs vidare av sådana förhörsvittnen som inte har tystnadsplikt enligt någon annan grund. Det är dock även möjligt att ålägga försvarare yppandeförbud genom bestämmelsen. Det är förundersökningsledaren som beslutar om yppandeförbud vid förhör och beslut kan därmed fattas av både polis och åklagare.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-15 kl. 09:10.
Citera
2013-05-15, 09:06
Medlem
Om hon promenerade hem från vännen kl 21, kan hon ha passerat 41-åringen samtidigt som denne misshandlade sin exfru? Kan hon ha försökt ingripa?
Citera
2013-05-15, 09:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om hon promenerade hem från vännen kl 21, kan hon ha passerat 41-åringen samtidigt som denne misshandlade sin exfru? Kan hon ha försökt ingripa?

Absolut, men då borde exfrun ha sett VB. Är det hon som är det kvinnliga vittnet? Är det därför VB skickade ett upprört sms, och sedan slogs mobilen av? Försöker polisen binda den arge till ett eventuellt brott/bortförande? Vem är det?

Tyvärr kan tråden inte komma vidare eftersom det uppbragta sms-et inte kan tidsbestämmas.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-15 kl. 09:11.
Citera
2013-05-15, 09:11
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Visst är det en stereotyp. Men stereotyper bottnar alltid i en allmängiltig sanning. Thailändskor är fruktansvärt lättfotade. Det är bara att söka på "thai" på google, piratebay eller annan media-länknings-sida. Du ser snabbt vartåt det barkar. Eller varför inte besöka Thailand där till och med männen(ladyboys) är som besatta av ett afrodisiakum.

Att människor säljer sex bottnar sällan i någon sorts lättfothet eller överdrivet sexbegär, snarare fattigdom och en brist på finansiella medel.
Citera
2013-05-15, 09:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag gissar på exet. Iaf till polisen bekräftar att ett vittne sett henne efter 21:00.

Jag håller med, det här vittnet känns inte så säkert idag längre.
Citera
2013-05-15, 09:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Kanske redan känt, polisen lämnar ett nytt pressmeddelande kl. 10:00.
Efter att ha skitit ur sig en hel radda med snarlika meddelanden på Twitter under gårdagen så hoppas jag på nåt nytt.
Citera
2013-05-15, 09:15
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Absolut, men då borde exfrun ha sett VB. Är det hon som är det kvinnliga vittnet? Är det därför VB skickade ett upprört sms, och sedan slogs mobilen av? Försöker polisen binda den arge till ett eventuellt brott/bortförande? Vem är det?

Tyvärr kan tråden inte komma vidare eftersom det uppbragta sms-et inte kan tidsbestämmas.

Vet man med säkerhet att vittnet är en kvinna? Trodde inte det var säkerställt?
Citera
2013-05-15, 09:16
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Vet man med säkerhet att vittnet är en kvinna? Trodde inte det var säkerställt?

Oops, citerade fel, givetvis gäller detta inlägget högre upp..
Och "ett sista upprört sms", är det fakta eller ponerande?
Citera
2013-05-15, 09:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vad menar man egentligen med "inga avgörande framsteg"?
Har man gjort framsteg då?
http://www.polisen.se/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Kompletterande-sok-med-polishund-under-dagen/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in