2013-05-13, 09:20
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Faktum kvarstår!

Ditt svar (kursivt)visar väl bara hur lite man egentligen känner en annan människa. Folk här inne har rasat mot fruns mycket märkliga och hätskta sätt att uttrycka sig om en försvunnen(förmodat död) människa!
Det reagerar varje sund människa på!
Vem är du att uttala dig så säkert om någons oskuld och inte med ett ord nämna fruns facebookangrepp?

Det är antagligen nån som skickats in här för att "rentvå" frun, Troligtvis har hon fattat vad hon ställt till med eftersom hennes fb sida är borta. Det e väl "rädda det som räddas kan" Men tyvärr så får nog fru *annika lära sig en läxa, Det som skrivs här det finns kvar, Tror inte nån av dom har hjärna å fatta att folk här inne gör ett grundligt jobb även fast det sen visar sig va onödigt så finns skärmdumpar på hennes kommentarer & det är nåt som hon inte räknat med...Hon räknade säkert inte heller med att hennes kommentarer skulle få så stor spridning som dom fått & att hon får ljuset på sig e bara hennes eget fel, Hade hon hållit käften så hade nog varken hon eller tränaren varit spec tittade på
Citera
2013-05-13, 09:20
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Nej. Har fått det från polisen.
Det kommer nog ut i dag, men det lär stämma. Denna källa har aldrig svikit.

Ok då är det bara att avvakta media lär skriva om det ganska snabbt om det stämmer.
Citera
2013-05-13, 09:24
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trondur
Tänkte egentligen inte skriva i den här tråden, bara läsa.
Men jag blev riktigt illa berörd över vissa totalt ogrundade beskyllningar.

Vad är det för djävla trams om Mick* B*rg?
Bättre människa hittar man inte i Boden.
Finns inget med honom som inte är genuint socialt, förtänksamt och omtänksamt.
Kollar man på din genomsnittlige politiker eller dylikt så vet ni vad skillnaden är.
De försöker vara vad han verkligen är: älskad, respekterad och en av få som under sin livstid vördas för allt han har gjort.
Ingen sån där som gör vad han gör för att dra fördelar av det, utan för att han bryr sig.
Han har hjälpt och väglett så otroligt många människor, och har krävt så otroligt lite i utbyte genom alla dessa år.
Verkligen en förebild av rang och en av de mer ödmjuka människor jag har mött, trots detta.

Visst är det personligt, men jag råkar ha studerat psykologi/beteendevetenskap länge.
Alltid haft en stark magkänsla för människor också.
Visst är han otroligt kompetent på att slåss på allehanda sätt...
Men om man är bekant med hur han beter sig även där så kan man snabbt konstatera att han aldrig tar i mer än han måste, och aldrig vill skada någon.
Ingenting skulle kunna få denna hedersman att göra någonting mot en liten tjej.
Det finns verkligen tusentals vandrande alternativ som är långt mer troliga i Boden.
Stan har verkligen gått åt helvete, och Mick* är en av de få personer som gör saker bättre.

Bara mina fem ören.

Låter som en fin kille som verkligen bryr sig om folk i sin närhet

Kan du då förklarar varför inte han eller frun har delat efterlysningen av VB? För det e juh en sån fin familj i karateklubben det har fler skrivit tydligen så fint så man kallar försvunna elever för både det ena å det andra...Då borde du ha mer info om hans fru eftersom du läst tråden så vet du juh vad hon sagt. Varför säger hon så?
Citera
2013-05-13, 09:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Det är antagligen nån som skickats in här för att "rentvå" frun, Troligtvis har hon fattat vad hon ställt till med eftersom hennes fb sida är borta. Det e väl "rädda det som räddas kan" Men tyvärr så får nog fru *annika lära sig en läxa, Det som skrivs här det finns kvar, Tror inte nån av dom har hjärna å fatta att folk här inne gör ett grundligt jobb även fast det sen visar sig va onödigt så finns skärmdumpar på hennes kommentarer & det är nåt som hon inte räknat med...Hon räknade säkert inte heller med att hennes kommentarer skulle få så stor spridning som dom fått & att hon får ljuset på sig e bara hennes eget fel, Hade hon hållit käften så hade nog varken hon eller tränaren varit spec tittade på

Nej, det har du rätt i. Uppenbarligen finns det en konflikt, vilket Hemska A*nikas plumpa inlägg vittnar om. Att folk här blir nyfikna på vad det rör sig om är inte konstigt. Alltså, det ska mycket till för att en normalt funtad människa skriver på det viset. Frågan är vad. Nu tycker jag iof sig att man främst försökt rentvå MB. Hemska A*nika är kanske lika vidrig i verkligheten som hennes inlägg. Ingen vill försvara henne.
Citera
2013-05-13, 09:30
Medlem
Citat:

Kan du då förklarar varför inte han eller frun har delat efterlysningen av VB? För det e juh en sån fin familj i karateklubben det har fler skrivit tydligen så fint så man kallar försvunna elever för både det ena å det andra...Då borde du ha mer info om hans fru eftersom du läst tråden så vet du juh vad hon sagt. Varför säger hon så?

Ja, för om det får tillräckligt många "gilla" på facebook så kommer hon tillbaka.
Citera
2013-05-13, 09:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Ja, för om det får tillräckligt många "gilla" på facebook så kommer hon tillbaka.

Nej, det handlar om att visa att man bryr sig.
Citera
2013-05-13, 09:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Det finns inga "sannorlika" platser för självmord. Hon kan ha hoppat i älven och då hittar inte MPS eller polisen henne om de bara söker på marken.

Jo, det finns sannolika platser där folk begår självmord baserat på statistik, och är en faktor som används i MSO metoden. Tyvärr har jag inget material att länka till, har dock utbildning, övning och skarp erfarenhet av MSO och vet således detta. Har ingen anledning att fara med osanning, tro mig eller inte, bryr mig inte, men delar gärna mina kunskaper för den intresserade.

Precis som jag skrev, om den försvunne bedöms självmordsbenägen, eller att man i övrigt har skäl att anta detta som ett alternativ så utgår man ifrån platser som den saknade har koppling till, starka känslomässiga band till, t ex kan den saknade gått in i en depression för att en nära anhörig gått bort, då kan t ex platser som den anhörige kan kopplas till vara platser som den saknade besöker/besökt, och det kan vara en plats som väljs för att ta sitt liv på. Vet man att den eftersökte besökt en sådan plats får den platsen en högre poäng så att säga i jämförelse med en annan plats som inte har koppling till vederbörande. Detta är ett förenklat exempel.

Man tar också hänsyn till andra kända omständigheter för att hitta "hotspots" och gör en prioritetsordning på sådana platser. Då tittar man bl a på den försvunnes fysiska möjligheter, ålder, sinnestillstånd osv. Om till fots, hur långt kan den personen ta sig i rådande väderlek, hur pass orienterad är vederbörande i området, mat/vatten, osv. Då kan man utesluta vissa områden/platser som mindre heta, och inleder söken på de heta platserna, och därefter utvidgas sökområde/området i prioritetsordning.

Om den eftersökte bedöms ha gått vilse tillämpar man bl a ledstångssök, därför att man vet att förirrade personer med normalstatus oftast rör sig längs med vägar, stigar, bäckar, kraftledningsgator osv. Då börjar man med att söka längs ledstänger, beaktat vad jag skrev ovan. Det går snabbt, och om man inte hittar något förfinar man söken genom att tillämpa mer noggranna metoder inom heta sektorer.

Givetvis är inte MSO heltäckande, men anses vara den bästa metoden vi har att tillämpa, och alla eftersök utvärderas och nya erfarenheter resulterar i förfining av konceptet.
Citera
2013-05-13, 09:32
Medlem
highfives avatar
Citat:

Har varit inne på detta tidigare. Kan det vara så att herr B*erg lånat ut pengar till VB? När hon nu är borta så har han berättat vad han gjort för fru *nnik*. Vilket gjort henne fly f*rbannad.

Kan ju vara en förklaring som stämmer med att han är en hyvens prick, men att hon är sur.
Citera
2013-05-13, 09:34
Medlem
Jag börjar luta åt att hon håller sig undan frivilligt. Undrar om hennes pass finns kvar hemma? Hon hinner långt på de dagar som dröjt innan hon blev anmäld försvunnen. Hem till Thailand? Hon verkar ju längta tillbaka?

Hon verkar ha fått intresse för graviditeter, och kanske är det pga graviditet AN kallar VB för kackerlacka. Men sen kanske VB inte fått den uppmärksamhet hon önskat och ville få någon reaktion?
Kanske mamman vet mer än hon ger sken av? Mamman verkar inte ha bidragit med några klädesplagg eller liknande som kunde ha underlättat för sökhundarna.

En annan möjlighet vid frivilligt försvinnande är kanske att få ut försäkringspengar. Vilket väl iofs nog även kräver en dödförklaring som i sin tur kräver en kropp.
Citera
2013-05-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Det mesta troliga är att hon har åkt ner i vattnet eftersom sista mobilsignalen kommer från närheten av vattnet. Kidnappad tror då jag inte.
Stackars tjej hoppas fan dom hittar henne snart! Synd om henne riktigt jävla ruskigt
Citera
2013-05-13, 09:45
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag börjar luta åt att hon håller sig undan frivilligt. Undrar om hennes pass finns kvar hemma? Hon hinner långt på de dagar som dröjt innan hon blev anmäld försvunnen. Hem till Thailand? Hon verkar ju längta tillbaka?

Hon verkar ha fått intresse för graviditeter, och kanske är det pga graviditet AN kallar VB för kackerlacka. Men sen kanske VB inte fått den uppmärksamhet hon önskat och ville få någon reaktion?
Kanske mamman vet mer än hon ger sken av? Mamman verkar inte ha bidragit med några klädesplagg eller liknande som kunde ha underlättat för sökhundarna.

En annan möjlighet vid frivilligt försvinnande är kanske att få ut försäkringspengar. Vilket väl iofs nog även kräver en dödförklaring som i sin tur kräver en kropp.

Ja VB skriver juh om en upptagen kille som hon har känslor för, Kan va så att hon "strulat" med denna kille sen blivit med barn...

Ja tycker mamman e lite suspekt med, Men vid detta laget brukar AB & EX tv va översvämmade med artiklar från anhöriga som e oroliga vänner klasskompisar, Jag tycker det e väldigt konstigt att killen hon va å pluggade hos inte har pratat ut. Det brukar folk göra spec för att visa att dom själva e oskyldiga...Många konstiga turer & polisen är antingen totalt blåsta eller så har dom värsta grejen på G eftersom att det e så tyst från alla i boden familj,vänner,polisen
Citera
2013-05-13, 09:45
Medlem
Scybalas avatar
Det här måste vara den rörigaste tråden någonsin

Vem är hetast på gärningsmannalistan för dagen?

Vidriga A*nika eller hennes man Karate Kid?
Den Eldfängde med maskarna?
En Björn?
En Järv?
En Bjärv?
Överste Senap med en kandelaber i biblioteket?
Dvärgen eller lokföraren eller horan med tuttpiercing?

OnT
Tidigare tyckte jag att självmord kändes fullkomligt uteslutet.
Nu är jag inte lika säker.
VB känns som bekant som en väldigt ensam tjej. Man får intryck av knepiga relationer (minst sagt ljumma) i familjen, ingen kom på hennes student tex.. Vidare har Inavlade-Sunkhäxan An*ika kallat henne otäcka saker och Gud vet vad som har föranlett smädelserna, och vad som har hänt i dessa relationer.

Och nu framkommer att hon eventuellt har lämnat plånbok och rubbet hemma.
Undrar om hon har gått i älven ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in