2013-05-18, 00:24
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vadå, det här området, pointa då ut var mobilmasterna finns och vilken som då skulle ta/få denna mobilsignal.
Det här är ju hela området mellan Sävast och Bodsvedjan.

Har för mig att någon längre bak i tråden nämnde att båda masterna tar emot signaler på sagda adress, men det kanske också har tagits tillbaka.
Citera
2013-05-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om du inte har sett det, så vet jag att han har ändrat. Den här killen kommer att åka fast. Kan du länka till de poster du är säker på att du inte sett?

Hade du varit med, hade du sparat länkarna till alla hennes fb och kunnat slå upp det själv och pekat på var du tycker du har sett detta. Så fort hennes namn kom upp, sökte jag rätt på hennes fb-sidor. Tre av dem hittade jag direkt, innan de kom upp här. Hade det funnits något enda inlägg med tre ^ hade jag reagerat direkt.

Du kunde ha försökt att visa på vilken av sidorna du orkat kolla igenom. Sprid inte lögner som riskerar att bli trådsanningar. Det handlar om människor och nästa gång kan det vara du som drabbas av felaktigt utpekande.

CS är den ende som verkar genuin, så droppa honom.
Citera
2013-05-18, 00:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Om du inte har sett det, så vet jag att han har ändrat. Den här killen kommer att åka fast. Kan du länka till de poster du är säker på att du inte sett?

Trollar du eller du mår du inte bra?

22 april: så där nu har man varit förbi dojon och körde kator^^ snart bedtime

7 april: jobbat, pluuggat nu handla saker för att baka pizza ^^

2 jan: matematik har att göra med kärlek^^
Citera
2013-05-18, 00:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Hade du varit med, hade du sparat länkarna till alla hennes fb och kunnat slå upp det själv och pekat på var du tycker du har sett detta. Så fort hennes namn kom upp, sökte jag rätt på hennes fb-sidor. Tre av dem hittade jag direkt, innan de kom upp här. Hade det funnits något enda inlägg med tre ^ hade jag reagerat direkt.

Du kunde ha försökt att visa på vilken av sidorna du orkat kolla igenom. Sprid inte lögner som riskerar att bli trådsanningar. Det handlar om människor och nästa gång kan det vara du som drabbas av felaktigt utpekande.

Så du satt och tänkte att här har vi en tjej som använder två ^^, och så tänkte du att kommer det tre ^^^ så ska jag haja till! Det tror jag inte. Det är ju så att hon blandade sa du nyss. Eller? Hur ska du ha det?

Om du tycker att CS är genuin/ej kapabel för att han är en tönt, då har du inte sett mycket. Han har precis de egenskaper jag tror kan ställa till med bekymmer, av slaget "dråp". Men, givetvis kan det också finnas någon som vill svartmåla CS. Jag är inte den som är den, i denna soppa.

Jag efterlyser nu att den som påstod att CS frågat efter VB den aktuella kvällen verifierar det på något sätt.

Jag läste också sidorna direkt, innan de syntes här i tråden, och sedan blev de nedsläckta för random tittare på nätet. Jag tänker inte logga in på facebook för att kika på dem. Självklart skulle jag fotograferat av sidan, men jag kan berätta att vad jag tagit bilder av behåller jag för mig själv tills vidare.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-18 kl. 00:46.
Citera
2013-05-18, 00:37
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Trollar du eller du mår du inte bra?

22 april: så där nu har man varit förbi dojon och körde kator^^ snart bedtime

7 april: jobbat, pluuggat nu handla saker för att baka pizza ^^

2 jan: matematik har att göra med kärlek^^

Detta har du kopierat från tråden, din late människa. Det hittade jag också. Du har inte det underlag jag refererar till. Jag vill ha fram meningarna som föregick det sista meddelandet. Du verkar vara en ordningsman på drift, sök dig tillbaka till ditt klassrum nu, och stäng dörren.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-18 kl. 00:41.
Citera
2013-05-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Har för mig att någon längre bak i tråden nämnde att båda masterna tar emot signaler på sagda adress, men det kanske också har tagits tillbaka.

Sävastmasten når inte Bodsvedjan, dock finns det två master i Bodsvedjan området, en vid foten av åberget och en vid korsningen slipvägen/åbergsleden. De två senare går att se på google map.

Vem/vilka telia använder vet jag ej, kanske båda i Bodsvedjan eller bara en av dem.
Citera
2013-05-18, 01:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Helt ärligt, vakna nu..

Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
En ung herre vid namn Selberg har kommenterat VB fb status. Han undrar bl.a. Vilken kompis hon skulle till för att plugga. Killen ser dessutom ut att väga ett par kilo...

Ingen aning vem det är. Nu ringde kusinen igen, visade sig vara en person i 60-årsåldern de skulle hämta, så glöm det där jag skrev!

Vid vilket klockslag den 8 maj blev det allmänt känt att VB var försvunnen? När publicerades den första artikeln, när rapporterade radio och tv? Kort sagt, när gick polisen ut med informationen till allmänheten, via media?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-18 kl. 01:19.
Citera
2013-05-18, 01:26
Medlem
troubleices avatar
Missat något relevant dom tre senaste dagarna i denna tråd? (Ny info om framsteg, personer i VB's närvaro, kvällen då hon försvann eller nya 'misstänka'?)

Uppdatera mig gärna!
Citera
2013-05-18, 01:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Missat något relevant dom tre senaste dagarna i denna tråd? (Ny info om framsteg, personer i VB's närvaro, kvällen då hon försvann eller nya 'misstänka'?)

Uppdatera mig gärna!

Det var någon som "arbetade" i missing people-organisationen som härom dagen sade att "imorgon kommer ni få reda på en hel del"

Jag väntar fortfarande. Annars är tråden bara Kalle Blomvist.
Citera
2013-05-18, 01:38
Medlem
Citat:
Det stämmer väl in med att Selb*rg då gjort hennes uppdatering med två ^^... Arma flicka. Pusslet är dessvärre löst nu. Jag tror det. Återigen, men nu fick allt ett logiskt svar.

Jag har btw tipsat polisen, så det är lugnt på den fronten. Viss reservation för att andra med låg känsla för detaljer avslöjar sig som GM.

Selb*rg?
Hur blev han plötsligt Nr.1 på GM-listan?
- Genom ett ogrundat rykte om att ett fläskberg skulle gripas.
- P.g.a ^^
- Figurerar i kretsen kring hennes kontakter på nätet.

Tja, varför inte??!!
Tipsa skadar inte.
Citera
2013-05-18, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice

Uppdatera mig gärna!

Om du missat t.ex. 100 sidor så har du inte missat någon fakta förändring som är väsentlig, det mesta är spekulationer som i vissa fall blivit trådsanningar.
Citera
2013-05-18, 01:47
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie

Jag förstår inte heller varför CS dras in som någon att nu misstänka. Jag känner inga av dessa men får inte uppfattningen att han är skum när jag läste en av hans kommentarer som tas upp på s. 405, han ser ut att bara vara "empatisk".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in