2013-05-23, 10:14
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hur ska vi finna vem som är den troligaste gm? Finns olika sätt, men här presenterar jag ett sätt som vi kanske inte diskuterat så himla ingående förutom en av punkterna.

I detta fall har vi en eller flera gm som har delat eller i värsta fall styckat en människokropp efter att ha tagit personen av daga. Vad krävs det för att göra det? Min uppfattning är att inte många av oss på Flashback som skulle klara detta oavsett hur drogade vi än var. De flesta av oss har spärrar på olika nivåer. Droger och hat skjuter naturligtvis fram spärrarna lite, men inte tillräckligt.

2-5% som skriver på Flashback är kapabla till detta för att personerna lider av någon form av personlighetsstörning i botten. I kombination med ex droger eller hat så når man nog närma sig den övre gränsen på 5%. Dvs var 20:e här på forumet skulle kanske kunna klara av att stycka en person om hen dessutom av olika orsaker var ur balans (drogad, hatisk etc).

Vad jag vill påvisa med detta är att vår tänkta gärningsman har troligtvis någon av de tre störningarna (eller en kombination av två) som anges i artikeln nedan. Att det sedan skulle vara två som är lika störda är naturligtvis mindre sannolikt, även om man brukar säga att kaka söker maka elle lika barn leka bäst.

Sen säger även statistiken att styckmördare oftast känner eller på annat sätt har anknytning till offret.

De som är svårast att få fast och som inte erkänner gärningen är psykopaten och den med schizofreni. Skälen är som ni kan läsa olika.

Så sammanfattningsvis bör vi rimligtvis ha att göra med en psykopat eller schizofren person som just nu är omedicinerad och befinner sig i ett skov eller åtminstone befann sig i ett skov i början av maj.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0009/09/mord3.html

Då kan vi släppa diagnostiseringen av KJ för gott, tack. Har varit väl mycket tjafs om hans asperger
Citera
2013-05-23, 10:15
Medlem
Fritons avatar
Tänk om KJ inte är skyldig? Usch lider med honom då med tanke på hur mycket folk har anklagat honom här. Hoppas dom plockar in den skyldige snart så att han inte är på fri fot, förstår att många i boden trots allt känner sig otrygga.
Citera
2013-05-23, 10:16
Medlem
Presskonferens kl11 då släpper polisen ny information!
Citera
2013-05-23, 10:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteseven
Jag vet vem Tjejen är, som blev indragen i den Gröna Volvo Kombin.
Efter som att jag är en invånare i det lilla samhället.
Det var inte en ny volvo och inte en gammal volvo. nått där i mellan var det.

Vänligen förklara lite kring dina definitioner, allt är relativt, det du säger nu är ju hopplöst meningslöst. Vad avses med gammal, vad är ny?

Såg du bilen eller har du pratat med offret, i så fall måste du kunna berätta mer i detalj.
Citera
2013-05-23, 10:18
Medlem
Sankaras avatar
Är det vanligt att man utfärdar ett flygförbud?? Har tidningarna helikoptrar?

Börjar osökt tänka på Libyen, där dog ju människor som flugor men ändå ville de inte stänga flygrummet. Men i Boden, där ska det fan bommas igen.
Citera
2013-05-23, 10:18
Medlem
Angående BO mobils tidpunkter för "signaler" & "aktiv" mm som utryckts.

Så åtminstone i min kunskapsvärld så pratar mobilhandtagen med basen/baserna stup i kvarten.

Jämför dess störningar på tex bilradion eller förstärkaren eller klockradion.

Så jag är övertygad att aina vet mer än det som offentliggjorts.
Om hennes och andras handtag.
Citera
2013-05-23, 10:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Är MBs Terrano flerfärgad?
Citera
2013-05-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Det var två ben dom hittade i huset å nu torso och huvve igår...så det saknas ännu delar

Två ben? Alltså två lårben eller satt benen ihop med knäet?

Om två ben hittades kanske det inte känns som en transportstyckning? Jag trodde det var mer "småsnuttar"man hittat...men två ben...ja, det bär man ju inte heller omkring på så lätt.
Citera
2013-05-23, 10:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Citera
2013-05-23, 10:21
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Jo har för mig det stod tidigare i tråden? Varför undrar du?
Citera
2013-05-23, 10:21
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Presskonferens kl11 då släpper polisen ny information!

Dom har väl knappast så mycket info att släppa denna gång heller.. Förhoppningsvis vet dom mer än vad dom släpper, annars är dom ju lika lost som vi alla här på flashback.
Citera
2013-05-23, 10:22
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Är det vanligt att man utfärdar ett flygförbud?? Har tidningarna helikoptrar?

Börjar osökt tänka på Libyen, där dog ju människor som flugor men ändå ville de inte stänga flygrummet. Men i Boden, där ska det fan bommas igen.

Tror dom hyr in sig i nån helikopter & fotar inte som i US and A att dom äger egna helikoptrar eller plan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in