2013-05-14, 09:58
Medlem
Buddisch13s avatar
Men enligt denna artikel http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6838469

Så säger ju *ngve att han brukar hämta VB i Luleå när hon tränat karate?! Tränade hon inte i Boden? eller va hon på båda ställena nån som vet mer om det?
Citera
2013-05-14, 10:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Men enligt denna artikel http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6838469

Så säger ju *ngve att han brukar hämta VB i Luleå när hon tränat karate?! Tränade hon inte i Boden? eller va hon på båda ställena nån som vet mer om det?

http://www.facebook.com/luleakarateklubb

Kanske är hon känd i den här klubben, de håller iaf tummarna för VB.
Citera
2013-05-14, 10:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag kan vara ganska "hård" om jag är förbannad. Men det finns inte på världskartan att jag någonsin skulle uttrycka mig på det där viset om en person som är försvunnen och kanske t,om mördad. Oavsett om det är en person jag innerligt skulle avsky. Möjligen om personen ifråga dödat mitt barn/partner då, men inte annars. Det är inte ett normalt beteende ens för någon som är lite vass/hård/impulsiv. Med det inte sagt att hon skulle vara inblandad i försvinnandet, men det känns inte orimligt att tänka att det kanske är henne som VB anmält för en kort tid sedan då hatet tycks vara pågående nu.
Det kan nog många av oss instämma i.

Men nu handlar det ju inte om vad du eller jag eller grannen skulle skriva. Det handlar om ifall denna karatefru har för vana att uttrycka sig hårt och elakt. I så fall minskar ju betydelsen av hennes elaka kommentarer i just detta fall.
Citera
2013-05-14, 10:07
Medlem
Timjan256s avatar
Det har pratats om polisanmälningar som har gjorts innan hon försvann i tidningarna. Jag har frågat förut men inte fått svar. Har vi fått reda på vad det har handlat om? När och varför har det gjorts?
Citera
2013-05-14, 10:08
Medlem
highfives avatar
Inget nytt annat än att polisen inte passar tiden!

http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Inget-nytt-vad-galler-den-forsvunna-kvinnan-i-Boden/
Citera
2013-05-14, 10:08
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
http://www.facebook.com/luleakarateklubb

Kanske är hon känd i den här klubben, de håller iaf tummarna för VB.

Ja hon har ju gillat en del saker där inne så troligtvis tränade hon där med eftersom att det e väl nån från karateklubben som varit här inne å bekräftat att hon tränade i boden också
Citera
2013-05-14, 10:10
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det har pratats om polisanmälningar som har gjorts innan hon försvann i tidningarna. Jag har frågat förut men inte fått svar. Har vi fått reda på vad det har handlat om? När och varför har det gjorts?

Det enkla och korta svaret är nej.
Citera
2013-05-14, 10:13
Medlem
infid3ls avatar
"Lars-Ivar Johansson kan av uppkommen anledning inte längre vara talesperson gentemot media. "

Hmm..intressant.
Citera
2013-05-14, 10:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
"Lars-Ivar Johansson kan av uppkommen anledning inte längre vara talesperson gentemot media. "

Hmm..intressant.

Tala om att uttrycka sig dumt, som gjort för spekulationer. Infochefen lär bjussa på fler grodor de kommande dagarna om de inte har bättre koll på hur saker bör uttryckas.
Citera
2013-05-14, 10:17
Medlem
MrFolds avatar
haha så fort jag läste det där pressmeddelandet så tänkte jag att "nu kommer nån nappa på det där och tycka att det är mystiskt/konstigt/intressant". Och vad ser jag när jag går in i tråden igen!

Fantasin är det inget fel på här inne i varje fall.
Citera
2013-05-14, 10:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja hon har ju gillat en del saker där inne så troligtvis tränade hon där med eftersom att det e väl nån från karateklubben som varit här inne å bekräftat att hon tränade i boden också

Nu tänker jag så här. VB är av allt att döma en ganska ensam person, iaf inget stort kontaktnät på facebook, och av hennes statusar att döma ser det inte ut som om hon är särskilt aktiv vad gäller uteliv m.m. Kanske har hon karaten som ett av sina främsta fritidsintressen.

I Luleå tränar man bl a

Fredag
Alla
18.30-20.00

Kanske har hon stannat kvar i Luleå efter skolan och tränat, och därefter hämtats upp av någon. Vad jag känner till har det inte bekräftats att hon varit i hemmet under fredagsdygnet eller under lördagen.

Kanske har mannen/vännen Y* hämtat henne efter träningen, kanske har hon sovit hos honom. Observera att jag inte menar att det är något skumt med denna mannen, men han verkar vara ett stort stöd för VB, så det är inte omöjligt att hon stannat hos honom över natten. Och att det är den mannens bostadsadress som kanske är utgångspunkten för lördagens träning, det vet vi inte.

Alternativt kan vännen KJ ha hämtat henne efter träning på fredag kväll, och att VB tillbringat natten mellan fredag och lördag hos honom, det vet vi inte heller, och är en möjlighet. Det är inte ställt utom allt rimligt tvivel att VB själv gjort de två sista statusuppdateringarna på sin facebook tycker jag.

Vad säger ni, finns det något motsägelsefullt i detta?
Citera
2013-05-14, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag kan vara ganska "hård" om jag är förbannad. Men det finns inte på världskartan att jag någonsin skulle uttrycka mig på det där viset om en person som är försvunnen och kanske t,om mördad. Oavsett om det är en person jag innerligt skulle avsky. Möjligen om personen ifråga dödat mitt barn/partner då, men inte annars. Det är inte ett normalt beteende ens för någon som är lite vass/hård/impulsiv. Med det inte sagt att hon skulle vara inblandad i försvinnandet, men det känns inte orimligt att tänka att det kanske är henne som VB anmält för en kort tid sedan då hatet tycks vara pågående nu.

Att denna kvinna uttryckt sig på detta viset tyder på en dispyt dem emellan,
bakom detta ligger förmodligen polisanmälningarna och dottern till An*ika är förmodligen
den person som VB ansåg tagit hennes jobb. Det kanske kombinerat med att hon visat lite för mycket uppmärksamhetmot An*ikas man.

Av karatefruns sätt att uttrycka sig kan man ana att hon inte annat tror än att ännu ett
dramatiskt utspel ligger bakom VBs försvinnande,hon varken tror eller önskar henne död,
tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in