Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja hon har ju gillat en del saker där inne så troligtvis tränade hon där med eftersom att det e väl nån från karateklubben som varit här inne å bekräftat att hon tränade i boden också
Nu tänker jag så här. VB är av allt att döma en ganska ensam person, iaf inget stort kontaktnät på facebook, och av hennes statusar att döma ser det inte ut som om hon är särskilt aktiv vad gäller uteliv m.m. Kanske har hon karaten som ett av sina främsta fritidsintressen.
I Luleå tränar man bl a
Fredag
Alla
18.30-20.00
Kanske har hon stannat kvar i Luleå efter skolan och tränat, och därefter hämtats upp av någon. Vad jag känner till har det inte bekräftats att hon varit i hemmet under fredagsdygnet eller under lördagen.
Kanske har mannen/vännen Y* hämtat henne efter träningen, kanske har hon sovit hos honom. Observera att jag inte menar att det är något skumt med denna mannen, men han verkar vara ett stort stöd för VB, så det är inte omöjligt att hon stannat hos honom över natten. Och att det är den mannens bostadsadress som kanske är utgångspunkten för lördagens träning, det vet vi inte.
Alternativt kan vännen KJ ha hämtat henne efter träning på fredag kväll, och att VB tillbringat natten mellan fredag och lördag hos honom, det vet vi inte heller, och är en möjlighet. Det är inte ställt utom allt rimligt tvivel att VB själv gjort de två sista statusuppdateringarna på sin facebook tycker jag.
Vad säger ni, finns det något motsägelsefullt i detta?