2013-05-14, 08:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16769049.ab
Jag tror att de hade sexuellt umgänge kvällen då hon försvann.
På presskonferensen sa polisen, -de umgicks -de hade umgåtts, eller nått i den stilen.
I samma intervju nämnde de även att de hade studerat.
Citera
2013-05-14, 08:58
Medlem
Det har spekulerats i varför AN hatade VB så mycket och det har framförts 2 teorier. Den ena är att det skulle bero på att VB har varit taskig mot hennes dotter och det andra är svartsjuka.

Det märkliga är att ingen varken hon själv eller någon annan har yppat ett ord om varför hon var så arg. Man tycker kanske att någon i hennes omgivning åtminstone borde gå ut till hennes försvar. I alla fal om VB hade gjort hennes dotter illa. Men om det handlar om svartsjuka så är det mindre troligt att någon skulle ha gått ut och försökt förklara varför. Därför lutar jag nog ändå mot att det troligen rör sig om svartsjuka.

Det som också känns väldigt angeläget är att få veta varför VB hade gjort flera polisanmälningar. Detta borde ju de som kände VB känna till. I alla fall hennes mamma och till exempel den gamle mannen i thaibutiken. Eller gjorde hon anmälningarna helt på eget bevåg utan att berätta för någon?

Det verkar inte otroligt att ANs hat och polisanmälningarna kan ha ett samband.
Citera
2013-05-14, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
A*nikas poster på FB är 100% autentiska och det är hennes eget konto, bekräftat både genom att hon hade status som "gift" med MB, och jag har även via ett FB konto med ett flertal gemensamma vänner sett kommentarerna som både skrivits på MPS FB och på en privatpersons FB som hon känner, vill inte skriva ut någon mer info, då den person som hon kommenterat hos, genuint tyckte att detta var en hemsk händelse.

Fan vilken lång och rörig mening det blev?

Anyways, Annik*s FB kommentarer kommer från henne och är (tyvärr) garanterat äkta...

Kan någon ha tillgång till hennes lösenord? Det förekommer ju att övriga familjemedlemmar har tillgång till varandras.
Citera
2013-05-14, 09:04
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Kan någon ha tillgång till hennes lösenord? Det förekommer ju att övriga familjemedlemmar har tillgång till varandras.

Tänker kanske dottern om dom varit vänner så har nåt hänt mellan dom, Men känns långsökt att hon skulle kommentera på mammans kompisar sidor & varför skulle hon vilja jävlas med mamman. Men konstigare saker har ju hänt.

Kan va ANs man också som haft lösenordet
Citera
2013-05-14, 09:06
Medlem
highfives avatar
Det som är noterbart i artikeln är att mannen de intervjuar säger att det bara är ett fel på VB. Hon är godtrogen och tror inte någon kan göra henne illa.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6838469

Tror att han vet delvis vilka hon umgicks med och med de personer vi funnit som hennes vänner på FB så är ju den ena värre än den andre.

Jag tror att det är någon i "eld i hårets" kaliber som plockat upp henne. Troligtvis inte han, men någon liknande som vi inte funnit. Jag tror gärningsmannen är av den äldre stammen. Låt säga +45 iaf. Är rädd att det kan få samma förlopp som för C*r*lin St*nva*ll, men ingen blir gladare än jag om jag har fel.
Citera
2013-05-14, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
DU kallde mig Troll tidigare har du ändrat lite av den uppfattningen
Jag har inte använt ordet troll i den här tråden. Din trovärdighet har ökat betydligt sedan du tog tillbaka påståendet om TP.
Citera
2013-05-14, 09:15
Medlem
highfives avatar
Lägger man ihop de senaste två nyheterna så kan man även se det som troligt att Yn*ve T inte vet om anmälningarna om de skedde kort innan försvinnandet. Kort för mig är cirka 0-2 veckor. Yn*ve T nämner i intervjun att han inte haft kontakt med VB på 3-4 veckor.
Citera
2013-05-14, 09:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det har spekulerats i varför AN hatade VB så mycket och det har framförts 2 teorier. Den ena är att det skulle bero på att VB har varit taskig mot hennes dotter och det andra är svartsjuka.

Det märkliga är att ingen varken hon själv eller någon annan har yppat ett ord om varför hon var så arg. Man tycker kanske att någon i hennes omgivning åtminstone borde gå ut till hennes försvar. I alla fal om VB hade gjort hennes dotter illa. Men om det handlar om svartsjuka så är det mindre troligt att någon skulle ha gått ut och försökt förklara varför. Därför lutar jag nog ändå mot att det troligen rör sig om svartsjuka.

Det som också känns väldigt angeläget är att få veta varför VB hade gjort flera polisanmälningar. Detta borde ju de som kände VB känna till. I alla fall hennes mamma och till exempel den gamle mannen i thaibutiken. Eller gjorde hon anmälningarna helt på eget bevåg utan att berätta för någon?

Det verkar inte otroligt att ANs hat och polisanmälningarna kan ha ett samband.

Nu läser ju inte hela världen flashback och alla som läser flashback anser inte heller att vi är någon sorts informationscentral till vilken alla kända fakta ska förmedlas. Detta enkla och självklara faktum glömmer folk bort hela tiden i brott- och försvunnatrådarna. Likaså har många svårt med insikten att det jag vet om något inte nödvändigtvis är allt som finns att veta. Finns t ex ett otal inlägg bara i denna tråd om att polisen borde göra si eller så. Polisen har som vanligt mer fakta än vad FB har och har säkert i flera fall redan vidtagit de åtgärder som efterlyses. Eller så vet de av andra skäl att det inte är någon mening att göra det.

Ska vi nu ändå prata lite om "karatefrun" så är det ju faktiskt en omständighet som FB grävt fram och som jag utgår från har nått även polisen. Jag tror inte att det betyder något annat än att det skulle kunna vara en pusselbit i att förklara ett ev. frivilligt försvinnande, men självklart är det tillräckligt graverande för att ett rutinmässigt, upplysningsvis förhör ska hållas. Jag skulle bli förvånad om det inte redan är gjort. Likaså har polisen säkerligen talat med hennes man eftersom han var en av de personer som hade en känd, närmare anknytning till henne och kanske skulle kunna kasta lite ljus över hennes person. Så egentligen nyttar det inte mycket till att vi sitter och spekulerar mer om det på sida efter sida. Nyfikna är vi förstås, för det är ju rent mänskligt att bli det under såna här omständigheter. Men jag är ganska övertygad om att de sannolikt få personer som vet vad detta rör sig om inte kommer att babbla om det här i tråden. Skulle du själv göra det om det var en nära vän/släkting till dig?
Citera
2013-05-14, 09:31
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bilden i AB påminner starkt om KJ:s bostad i Google Maps gatuvy, frånsett att buskar framför huset är borttagna.

Nej, buskarna framför huset är inte borttagna. Skillnaden mellan bilderna är bara att på Aftonbladets bild, så har buskarna inte löv medan de har löv på Streetview-bilden. Titta på Aftonbladets bild, så ser du buskarna utan löv

Har jämfört bilderna och det är samma typ av fasad, dörrar, fönster, tak inkl ventilationsmodul och stegar mm.
Citera
2013-05-14, 09:34
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lägger man ihop de senaste två nyheterna så kan man även se det som troligt att Yn*ve T inte vet om anmälningarna om de skedde kort innan försvinnandet. Kort för mig är cirka 0-2 veckor. Yn*ve T nämner i intervjun att han inte haft kontakt med VB på 3-4 veckor.

Ursäkta men vem e Yngv* T?
Citera
2013-05-14, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Nej, buskarna framför huset är inte borttagna. Skillnaden mellan bilderna är bara att på Aftonbladets bild, så har buskarna inte löv medan de har löv på Streetview-bilden. Titta på Aftonbladets bild, så ser du buskarna utan löv

Har jämfört bilderna och det är samma typ av fasad, dörrar, fönster, tak inkl ventilationsmodul och stegar mm.
Du har rätt. Sommaren har nog inte kommit så långt norrut ännu.
Citera
2013-05-14, 09:37
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ursäkta men vem e Yngv* T?

En äldre man (typ 70+) med thailändsk fru som verkar ha "tagit sig an" PB lite och fungerat som ett stöd för henne på olika vis. Han intervjuades i en tidningsartikel som länkades på förra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in