Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vill gärna kommentera detta. Jag redovisade en alternativ förklaring någon sida tillbaks, fick ingen respons på det. Det kan ju också vara så att A*nika har en anledning att vara bitter på VB utan att det har med försvinnandet att göra. Något gammalt groll, och nu såg hon sin chans att ge uttryck för det. Och jag har också undrat, är det ställt utom allt rimligt tvivel att det är A*nika själv som har skrivit detta, liksom VB mor skulle ha skrivit vad som lagts henne till last, eller finns det någon alternativ teknisk förklaring till detta, t ex hackade konton eller annat?
EDIT;Att det inte fanns någon profilbild eller andra foton på A*nikas sida gör mig misstänksam, var det ett konto som den riktiga A*nika förfogade över?
EDIT;Att det inte fanns någon profilbild eller andra foton på A*nikas sida gör mig misstänksam, var det ett konto som den riktiga A*nika förfogade över?
Om det var hackat vet jag inte, men eftersom hon hade angett MB som sin make och han hade godkänt det från sin fb-sida (det måste han göra för att det ska synas på hennes) så bör sidan ha varit hennes. Sidan har funnits i ett halvår, så det var inget som nån hittat på efter att VB försvann. Hon hade även ett tjugotal vänner som bör ha vetat att det var hon, eftersom de la till henne.
Dessutom låg dessa kommentarer ute väldigt länge, innan AN:s sida stängdes ner i går kväll eller i dag på dan. AN skrev kommentarerna på fredagen, om jag inte minns fel. Det var dels en på MPS:s sida, och sen två på en väns sida, under efterlysningar gällande VB. Den vännen la till AN som vän i april. Vännen måste ha sett AN:s elaka kommentarer, då hon gjort ett flertal andra inlägg efter att de skrevs, och hon valde att inte ta bort dem. Jag hade personligen inte låtit så elaka kommentarer ligga kvar på ett av mina inlägg om en försvunnen person, utan raderat dem och sen frågat personen varför i helvete hon skrev så.