Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag hoppas att ni som sitter och spekulerar om mord på basis av ev. tidigare förhållanden, olycklig kärlek och svartsjuka inser att dessa fakta (om de nu är sanna) talar minst lika mycket (förmodligen mer) för ett frivilligt försvinnande. Det har nästan blivit en trådsanning här nu att VB är utsatt för ett brott, men i verkligheten finns det inte en enda tydlig indikation på att så är fallet. Att omständigheterna runt försvinnandet och vad som är känt om personen ger anledning att misstänka brott mer än i de flesta andra försvinnanden som tas upp här är inte samma sak och om fler personer kunde begripa det vore mycket vunnet.
Själv är jag just nu mest intresserad av att få veta:
- Varför anmäldes hon inte försvunnen förrän på tisdagen?
- Orsak till att hennes besök hos studiekompisen inte blev känt förrän på fredagen
- Vad polisanmälningarna hon lämnade in avser.
- Hennes allmänna sinnestillstånd vid tiden för försvinnandet.
VB bor själv i Boden, föräldrarna annorstädes, enligt uppgifter. De är är dock skrivna på samma adress. Du kan då kasta några av fördomarna överbord, och det är inte konstigt eller stört att en student bor hemma, men så skulle det alltså inte vara i detta fallet, om jag förstått saken rätt?
Några av hennes sfärer:
Boden
Luleå Tekniska Högskola
Studiekamrater
Vänner
Karateklubben
Föräldrarna med släkt
Thailändska kolonin i Sverige
Nätforum
Jag har rangordnat dem efter aktualitet, jag tror att föräldrarna hamnar långt ner på listan, och jag förstår inte alls varför modern har tillgång till hennes facebook. Det är ju helkonstigt, om det nu är så.